SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest zwiększenie pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwarek, w tym zwłaszcza Google. Chodzi o to, aby po wpisaniu przez użytkownika określonego słowa kluczowego, dana strona była jak najlepiej widoczna i internauci mogli ją bez trudu odnaleźć. Każdy pozycjoner dąży do tego, aby witryna jego klienta znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki, co ma doprowadzić do zwiększenia liczby odwiedzin.

Pozycjonowanie obejmuje wiele etapów pracy nad stroną w celu jej dostosowania do algorytmów wyszukiwarki. Jest szerszym pojęciem od SEO (Search Engine Optimization), które odnosi się jedynie do działań wewnętrznych, polegających na optymalizacji kodu i treści strony. Pozycjonowanie obejmuje zarazem procesy zewnętrzne, czyli mające na celu pozyskanie wartościowych linków kierujących do witryny. Działania tego typu są określane jako link building. Terminów „SEO” oraz „pozycjonowanie” często używa się jednak zamiennie.

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ
Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Masz stronę WWW?
Zbuduj silną markę Twojej firmy w sieci!

Pozycjonowanie e-commerce

Pozycjonowanie
e-commerce

Posiadasz sklep internetowy?
Zapewnij sobie stały napływ Klientów.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie
lokalne

Działasz an regionalnym rynku?
Docieraj tam z pozycjonowaniem lokalnym.

Pozycjonowanie za granicą

Pozycjonowanie
za granicą

Prowadzisz biznes za granicą?
Pokaż się zagranicznym Klientom w Google.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Niemal każda współczesna firma ma swoją stronę w internecie. Dzięki niej może zaprezentować klientom własną ofertę. Aby stanowiła ona jednak skuteczne narzędzie marketingowe, powinna być widoczna w sieci. Do osiągnięcia tego niezbędny jest proces pozycjonowania. Wyjaśniamy, czym on jest, a także udzielamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z pozycjonowaniem stron.

Co to jest pozycjonowanie, na czym polega i jak działa?

Pozycjonowanie jest złożonym procesem, który polega na nieustannym dążeniu do zwiększenia zaufania do strony w ocenie algorytmów Google. Jeśli będzie ona postrzegana przez nie jako wartościowa, przełoży się to na poprawę jej widoczności, a w efekcie na zwiększenie ruchu. W pozycjonowaniu chodzi więc o to, aby usprawnić wszelkie elementy, które mogą mieć wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki.

Poprawa pozycji to jednak nie jedyny cel, na jakim powinno ci zależeć. Pozycjonowanie nie polega tylko na tym, aby na stronę trafiło jak najwięcej użytkowników. Ważne jest zarazem, aby pozyskany ruch cechował się wysoką jakością. Powinno to przełożyć się na wzrost konwersji, poprawę rozpoznawalności marki i zwiększenie sprzedaży twoich produktów lub usług. Dlatego dobry pozycjoner zadba o to, aby witryna pomagała jej właścicielowi osiągać konkretne cele biznesowe.

Na uzyskanie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach składa się wiele działań. Można dokonać ich podziału na aktywności on-site (wewnętrzne) oraz off-site (zewnętrzne).

Działania on-site

Polegają na dostosowaniu kodu witryny w taki sposób, aby roboty Google mogły sprawnie indeksować jej zawartość. Osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie powinny zadbać m.in. o odpowiedni dobór słów kluczowych i fraz, ich prawidłowe rozmieszczenie w treści, a także o to, aby strona szybko się wczytywała oraz umożliwiała użytkownikom bezproblemową nawigację. Należy dążyć do tego, by byli oni w stanie jak najszybciej znaleźć interesujące ich informacje. Aby tak się stało, pozycjonowanie powinno obejmować zadbanie o przyjazną strukturę strony, w tym podział na podstrony i kategorie czy linkowanie wewnętrzne. Istotny jest także atrakcyjny wygląd serwisu oraz jego dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach o różnej wielkości ekranu – strona powinna być responsywna. Ważny element SEO stanowi ponadto zadbanie o bezpieczeństwo witryny, np. poprzez jej zabezpieczenie szyfrowaniem SSL.

Algorytmy oceniają również unikalność treści, czas spędzany na stronie i wiele innych parametrów. Dlatego tak ważne jest, aby zawartość serwisu była wartościowa dla odwiedzających. Pozycjonowanie może obejmować różnego typu działania content marketingowe, np. prowadzenie firmowego bloga z artykułami poradnikowymi, publikacja infografik, filmów, darmowych ebooków, zdjęć, ankiet itp. Wysokiej jakości treść pozwala w naturalny sposób pozyskiwać linki, ponieważ wzrasta szansa, że odwiedzający stronę będą ją spontanicznie polecać innym, np. w mediach społecznościowych, na swoich blogach czy serwisach.

Działania off-site

Działania zewnętrzne polegają na pozyskiwaniu linków pochodzących z innych serwisów. Powinny być to zwłaszcza strony powiązane tematycznie z pozycjonowaną witryną. Najczęściej link jest umieszczany w treści artykułów sponsorowanych.

Liczba linków przychodzących stanowi istotny czynnik wpływający na pozycję, ale nie zawsze więcej równa się lepiej. Pozycjonowanie przyniesie pożądane rezultaty jedynie pod warunkiem wysokiej jakości domen linkujących – nie powinny być to strony, które zostaną uznane przez algorytmy za spam.

Czy każdą stronę można dobrze wypozycjonować?

Możliwe jest skuteczne pozycjonowanie każdej strony, jednak w im gorszym znajduje się ona stanie, tym trudniejszy i bardziej czasochłonny będzie to proces. Kluczowa okazuje się wtedy jej właściwa optymalizacja, m.in. poprzez dostosowanie kodu, poprawę struktury, wzbogacenie o wartościowe treści z zawartością słów kluczowych czy usunięcie zduplikowanego contentu. Trudno pozycjonuje się zwłaszcza serwisy zawierające głęboko ukryte podstrony, które ciężko jest odnaleźć zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek.

Jak działa pozycjonowanie?

Algorytmy Google nie są do końca przewidywalne, dlatego niezbędne jest nieustanne zgłębianie wiedzy na ich temat. Żaden pozycjoner nie może zagwarantować, że stosowane przez niego techniki pozwolą uzyskać czołowe pozycje. Ranking stron w wyszukiwarce jest ustalany na podstawie kilkuset czynników, których nie sposób do końca poznać. Dobra agencja powinna jednak znać ich możliwie jak najwięcej. Można do nich zaliczyć m.in. szybkość wczytywania się strony, liczbę i jakość linków przychodzących z innych serwisów, zagęszczenie słów kluczowych na stronie, strukturę linkowania wewnętrznego, wiek domeny, poprawność kodu strony, regularność dodawania nowych treści, unikalność contentu czy dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych.

Pozycjonowanie jako usługa

Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, wymagającym sporego nakładu pracy oraz zaangażowania wielu specjalistów, m.in. pozycjonerów, programistów, grafików, copywriterów, a także ekspertów social media czy link buildingu. Prowadzenie działań na własną rękę przez niedoświadczoną osobę bez zaawansowanej wiedzy może okazać się nieefektywne i przynieść więcej szkody niż pożytku. Doraźne czynności nie pozwolą osiągnąć trwałych efektów, lecz co najwyżej chwilowe wzrosty pozycji. Konieczne jest więc długofalowe spojrzenie na pozycjonowanie.

Jeżeli strona będzie pozycjonowana z zastosowaniem technik SEO niedozwolonych przez Google, może zostać na nią nałożony filtr lub ban. Będzie to skutkować spadkiem pozycji, a nawet usunięciem domeny z wyników wyszukiwania. Dlatego najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zlecenie usługi pozycjonowania doświadczonej agencji SEO zatrudniającej wielu specjalistów.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii oraz bieżącego dostosowywania jej do zmieniających się algorytmów wyszukiwarki. Google co pewien czas wprowadza kolejne aktualizacje, aby coraz trafniej uzależniać pozycje stron od ich jakości oraz jak najlepiej dopasowywać wyświetlane wyniki do zapytań użytkowników.

Może się zatem okazać, że techniki przynoszące obecnie dobre rezultaty za jakiś czas przestaną się sprawdzać, okażą się niewystarczające lub nawet szkodliwe. Agencja zajmująca się pozycjonowaniem stoi więc przed koniecznością ciągłego analizowania efektów podejmowanych działań, monitorowania trendów i wprowadzania zmian z uwzględnieniem nowych standardów.

Pozycjonowanie powinno być usługą ciągłą. Oznacza to, że nie jest wskazane nagłe przerwanie działań. Po pewnym czasie mogłoby to skutkować spadkiem wypracowanych pozycji. Może się tak stać nie tylko z uwagi na zmieniające się algorytmy, lecz także działania konkurencyjnych firm, które nadal będą pozycjonować swoją stronę. Poza tym wraz z upływem czasu może dojść do utraty części linków zewnętrznych, np. z powodu usunięcia z sieci artykułów, w których zostały zamieszczone.

Ile trwa pozycjonowanie?

Proces pozycjonowania wymaga czasu, odpowiedniego planu i zaangażowania. Powinien rozpocząć się od przeprowadzenia audytu SEO, czyli szczegółowej analizy elementów strony www wpływających na jej widoczność w wyszukiwarce. Na tej podstawie pozycjoner może oszacować, ile czasu i wysiłku będzie wymagać osiągnięcie wysokich pozycji pod określone słowa kluczowe. Niezbędna jest także analiza konkurencji, a zwłaszcza działań podejmowanych przez firmy, których serwisy znajdują się na czele rankingu Google.

Agencja SEO, której zlecisz pozycjonowanie swojej strony, nie będzie w stanie dokładnie stwierdzić, po jakim czasie pojawią się pierwsze efekty prowadzonych działań. Jest to uzależnione m.in. od początkowej kondycji strony, nasilenia konkurencji czy wybranych słów kluczowych Pierwsze wzrosty pozycji w wyszukiwarce mogą być widoczne zarówno po tygodniu, jak i dopiero po kilku miesiącach. Musisz uzbroić się w cierpliwość zwłaszcza wtedy, gdy będzie ci zależało na pozycjonowaniu fraz o dużej popularności.

Czymś całkowicie naturalnym są czasowe spadki w rankingu, dlatego nie trzeba się nimi przejmować. Dobra agencja szybko wyciągnie wnioski i po wprowadzeniu zmian strona powinna awansować w rankingu. Efekty prowadzonych działań będziesz mógł obserwować na podstawie dostarczanych przez agencję raportów, które powinny obejmować m.in. zestawienie przeprowadzonych czynności, pozycji w wyszukiwarce, liczby odsłon strony przez użytkowników czy dokonanych konwersji.

Pozycjonowanie stron jest więc trudnym, czasochłonnym i skomplikowanym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy, a także doświadczenia z zakresu SEO oraz różnych innych dziedzin marketingu internetowego. Na efekty pozycjonowania trzeba poczekać i być świadomym, że jest to usługa ciągła, której nie należy przerywać. Nasza agencja zatrudnia wielu doświadczonych specjalistów. Chętnie zajmiemy się kompleksowym pozycjonowaniem twojej strony.

Czym jest SEO w procesie pozycjonowania?

Skrót SEO odnosi się do angielskiego terminu Search Engine Optimization, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Są to wszystkie działania, których celem jest poprawa widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W Polsce panuje błędne przekonanie, że działania SEO dotyczą tylko optymalizacji kodu strony internetowej. W rzeczywistości to zdecydowanie więcej. Pozycjonowanie strony internetowej nie ogranicza się jedynie do zmian technicznych, to złożony proces, w którym optymalizacji mogą podlegać różne aspekty domeny. Są to między innymi kwestie techniczne oraz struktura strony, treści tekstowe oraz graficzne, czyli dobry content marketing, aspekty wizualne oraz profil linków odnoszących bezpośrednio do strony ze źródeł zewnętrznych. W praktyce okazuje się, że optymalizacja i pozycjonowanie strony to proces jeszcze bardziej złożony, który wymaga dopasowania wielu czynników. Trudno określić ile tak naprawdę ich jest, ponieważ dokładny sposób działania algorytmów wyszukiwarki Google jest objęty ścisłą tajemnicą i stale udoskonalany.

Osiągnięcie lepszej pozycji w wyszukiwarce Google i tym samym zwiększenie ruchu na stronie wymaga wiedzy, doświadczenia oraz odpowiednich umiejętności. Wysokie pozycje i wzrost widoczności zarezerwowane są dla tych, którzy trzymają rękę na pulsie i nie stoją w miejscu. Jest to branża pełna wyzwań, która pozwala rozwinąć skrzydła i odkrywać nowe algorytmy i istotne zmienne, które mają ogromny wpływ na Twoją stronę. Dla mnie jest to proces, który wymaga ogromnego nakładu czasu i pracy, a także zaangażowania, dzięki któremu firma klienta może pojawić się znacznie wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania i jednocześnie odnieść sukces. Cała ta otoczka tajemnicy wokół algorytmów wyszukiwarki Google oraz poziom złożenia działań, które sprawiają, że dana oferta może dotrzeć do szerszego grona odbiorców, sprawiają, że praca w profesjonalnej agencji SEO SEM jest zarówno wymagająca, jak i inspirująca i bardzo ciekawa, wymagająca często szybkich reakcji i kreatywnego reagowania na zmiany wprowadzane w wyszukiwarce Google.

Trochę teorii, czyli definicja pozycjonowania

Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce to proces, którego celem jest zbudowanie zaufania do strony. Polega on na linkowaniu wewnętrznym oraz zewnętrznym, a także na optymalizacji strony pod kątem wartościowych treści, przyjaznego wyglądu i użyteczności witryny dla użytkownika. Cały ten proces pozycjonowania stron powinien prowadzić do zwiększenia widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, które muszą być związane z tematyką domeny lub z produktami i usługami, które można na niej znaleźć. Dzięki kompleksowemu podejściu pozycjonowanie strony jest skuteczne i przynosi oczekiwane efekty, czyli pozwala na dotarcie do szerszej grupy potencjalnych odbiorców.

… ale czy pozycjonowanie można tak naprawdę konkretnie zdefiniować?

Powyższa definicja pozycjonowania jest bardzo ogólna i nie oddaje w pełni tego, jakie działania podejmujemy w swojej pracy na co dzień. Każdy profesjonalista z zakresu pozycjonowania stron internetowych przyzna, że jest to proces bardzo złożony i trudny do jednoznacznego zdefiniowania. Poprawa pozycji w wyszukiwarce to efekt, do jakiego dąży każda firma SEO. Na ten rezultat składa się wiele działań, takich jak optymalizacja strony, kampanie płatne oraz link building, marketing w mediach społecznościowych, odpowiednie dopasowanie słów kluczowych do preferencji potencjalnych klientów oraz wiele, wiele więcej. Dla wielu właścicieli stron i sklepów internetowych pozycjonowanie to przede wszystkim frazy kluczowe oraz linki, jednakże nasze działania muszą być o wiele szersze i bardzo dopracowane oraz przemyślane. W przeciwnym razie, jeśli wszystkie działania nie zostaną dobrze dopasowane do klienta i przeprowadzone zgodnie z planem, mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Oznacza to zatem, że proces SEO wymaga skupienia, zaangażowania i stałego monitorowania wszelkich nowości z branży, ponieważ Google pozycjonowanie zmienia każdego dnia, wprowadzając unowocześnienia i zmiany do swoich algorytmów.

Chcesz dowiedzieć się jak powinien wyglądać proces pozycjonowania Twojej strony?

Czym dokładnie są frazy kluczowe?

Jeśli strona internetowa lub sklep online ma pojawiać się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania, to niezbędny jest wybór odpowiednich słów kluczowych, które powinny być dopasowane do branży klienta, świadczonych przez niego usług oraz do jego lokalizacji, jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie lokalne. Frazy kluczowe powinny zostać także dobrane do potencjalnych klientów i ich preferencji. Jest to ważne, aby wśród wyników wyszukiwania na słowo „fryzjer” użytkownik otrzymał wyniki związane z tą branżą, a nie z zupełnie inną dziedziną usług.

Jak dopasować keywords do danej domeny?

Optymalizacja treści na stronę, a przede wszystkim odpowiedni wybór słów kluczowych to trudne zadanie, które wymaga dobrej analizy branży, konkurencji oraz doskonałej znajomości grupy docelowej klienta. Na podstawie tych informacji specjalista SEO powinien dopasować frazy kluczowe, które będą wykorzystane w procesie pozycjonowania. Odpowiednio dobrane frazy są niezwykle istotne. W przypadku złych słów kluczowych, nawet jeśli strona zostanie odpowiednio wypozycjonowana na frazy, to cały proces nie da oczekiwanego efektu.

Czy keyword density to relikt przeszłości?

Pojęcie keyword density odnosi się do zagęszczenia fraz kluczowych w tekście. Oblicza się ją na podstawie stosunku ilości fraz kluczowych do ilości wszystkich słów występujących w tekście. Przez długi czas ten wskaźnik był uważany za niezwykle istotny w skutecznym pozycjonowaniu stron. Obecnie jednak to podejście przeszło do lamusa, a najważniejszą kwestią w marketingu treści pod SEO jest wartościowość tworzonych treści. Powinny być one również unikalne, a słowa kluczowe należy umieszczać w sposób naturalny, skupiając się przede wszystkim na przyjemnym dla czytelnika odbierze, a nie ilości fraz.

Długość tekstu, a pozycjonowanie

Jak już niejednokrotnie wspominaliśmy, na skuteczność pozycjonowania strony internetowej wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest długość tekstów umieszczonych w domenie. Długie powinny być przede wszystkim artykuły oraz teksty blogowe. Szacuje się, że optymalną długością takiego tekstu, aby miał on korzystny wpływ na działania SEO, jest liczba powyżej 2000 znaków ze spacjami. Należy jednak pamiętać, że tak długi tekst musi być wartościowy oraz napisany w sposób ciekawy, aby nie tylko wspierał efekty pozycjonowania, ale także przyciągał czytelników.

Linki, które mają moc

Linki, które mają moc to przekierowania. Mogą one pochodzić ze źródeł zewnętrznych, a także wewnętrznych domeny. Przekierowania pod adres domeny zwiększają znacznie moc jej adresu URL i sprawiają, że strona jest lepiej oceniana przez wyszukiwarkę. Jest to także świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, który jest niezwykle istotny. Dobrze zaimplementowane przekierowania stałe oraz tymczasowe są również korzystnym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy dzięki temu unikną otwierania nieaktywnych stron i usuniętych podstron. Na usługę pozycjonowania składa się szereg działań związanych z uzyskaniem linków przychodzących, wychodzących oraz innych typów, które pozwolą zwiększyć ruch na stronie oraz przyczynią się do wyższej pozycji domeny w wynikach wyszukiwania Google. Budowa profilu linkowego strony jest bardzo ważnym elementem skutecznych działań SEO. Bez tego strona lub sklep internetowy nie utrzyma się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Działania on-site i off-site powinny być zintegrowane i prowadzone równolegle. O tym, czy większy nacisk powinien iść na off-site czy on-site decyduje specjalista SEO.

Co to jest on-site, a co off-site?

Działania on-site to modyfikacje, których możemy dokonać w ramach konstrukcji strony www, w wyświetlanych treściach, opisach stron, opisach kategorii oraz na wszelkich podstronach. Możemy dodawać lub usuwać zakładki, poszerzać lub zmniejszać długość opisów produktów lub usług itp. Celem tych czynności jest to, aby roboty Google, które decydują o pozycji w wynikach wyszukiwania, oceniły ją jak najkorzystniej.

Działania off-site to takie, które wykonujemy z partnerami biznesowymi np. z większymi właścicielami stron o podobnej tematyce. Możemy zwrócić się do nich w celu umieszczenia na ich stronie artykułów, które będą mówiły o naszej stronie www i będą na nią kierowały. Spowoduje to większy ruch osób z naszej branży, potencjalnych obserwatorów, a nawet klientów. Za umieszczanie linków (tzw. link building) na witrynach wysokiej jakości pobierane są przez ich właścicieli opłaty.
Artykuł sponsorowany na ich stronach spełni dwa główne zadania: dostarczy czytelników (potencjalnych klientów) oraz podniesie atrakcyjność strony w oczach Google bota. Aby wybrać odpowiedni serwis, na którym takie artykuły powinny się znaleźć, specjalista SEO powinien uwzględnić zaufanie do domeny, ilość unikalnych użytkowników, ilość wybranych linków itp.

Jeśli chcemy uzyskać oczekiwane efekty pozycjonowania, to działania on-site i off-site powinny być zintegrowane i prowadzone równolegle. O tym, czy większy nacisk powinien iść na off-site czy on-site w danym decyduje specjalista SEO. Należy jednak pamiętać, że zarówno jeden, jak i drugi rodzaj optymalizacji powinien być nieodłączną częścią każdego procesu pozycjonowania stron.

Czym jest pozycjonowanie (SEO) lokalne?

Google chce łączyć ludzi, którzy są blisko siebie. Stara się też bardzo często myśleć za internautę. Kiedy masz konto na Google i logujesz się do niego zarówno z telefonu jak i z komputera, gigant ten zna cały czas Twoją lokalizację. Wie on gdzie mieszkasz, gdzie pracujesz, dokąd podróżujesz służbowo i prywatnie. Plusem takiego stanu rzeczy jest moment, w którym wpisujesz np. do wyszukiwarki “fryzjer”, zadziała wtedy tzw. pozycjonowanie lokalne, czyli wśród wyników wyszukiwania wyświetlą się strony i placówki, które są zlokalizowane najbliżej Twojego miejsca pobytu.
Ma to odzwierciedlenie na sposób, w jakim pozycjonujemy strony. Chcemy, aby strony naszych klientów wyciskały jak cytrynkę opcje pozycjonowania lokalnego i docierały do klientów w swoim bliskim otoczeniu. Pozycjonowanie stron lokalne to idealna opcja dla firm, które działają stacjonarnie, w jednej konkretnej miejscowości i zależy im na tym, aby wyniku wyszukiwania na hasło związane z ich działalnością i miejscem, w którym jest ona zlokalizowana, ukazywały ich domenę na wysokiej pozycji strony w Google. Pozwoli to nie tylko zwiekszyć ruch na stronie, ale także wpłynie korzystnie na liczbę nowych klientów w lokalu lub siedzibie firmy i przełoży się na wyższe przychody ze sprzedaży.

Pozycjonowanie zagraniczne

Coraz więcej stron internetowych posiada kilka wersji językowych lub dostępnych jest na osobnych witrynach dedykowanym odbiorcom z różnych krajów. Dotyczy to firm, które decydują się na ekspansję zagraniczną, a takie działania stają się coraz popularniejsze również w Polsce. Przedsiębiorstwa, którym udało się odnieść sukces w branży na terenie kraju, chcą zdobywać nowe rynki i docierać do odbiorców zagranicznych. Skuteczne pozycjonowanie stron lokalne jest świetnym sposobem na podniesienie swoich szans na osiągnięcie sukcesu. Żeby działania SEO dały oczekiwane efekty, należy dopasować cały proces i strategię do wymagań lokalnego rynku. Dlatego bardzo ważną rolę odgrywa tutaj odpowiednie rozeznanie się na rynku zagranicznym.

Pozycjonowanie zagraniczne strony lub sklepu WWW należy rozpocząć od takich kwestii, jak przetłumaczenie domeny oraz odpowiednie rozszerzenie strony, które jest bardzo ważne szczególnie w Niemczech oraz UK. Istotne jest dopasowanie odpowiednich fraz kluczowych, a także samych tekstów. Mogą być one zupełnie w innym stylu niż te na polskiej domenie, ponieważ najistotniejsze jest tu dopasowanie działań z zakresu pozycjonowania zagranicznego do wymagań konkretnego rynku. Dostosowanie się do zagranicznych standardów odgrywa znaczącą rolę w pojawieniu się domeny wysoko wśród wyników wyszukiwania. W pozycjonowaniu zagranicznym ważne są także optymalizacje techniczne oraz systematyczne budowanie profilu linkowego w legalny i zgodny z polityką wyszukiwarki sposób.

Działaj tu i teraz, czyli dlaczego pozycjonowanie stron warto rozpocząć jak najszybciej

Użytkownicy poszukując informacji na temat firm oferujących interesujące ich produkty lub usługi w pierwszej kolejności poszukują informacji w internecie. Wiemy doskonale jak ważne jest, aby domena firmy znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania i jak duży wpływ ma to na możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Dlatego my pozycjonowanie stron prowadzimy skutecznie i zdecydowanie. Wszystko po to, aby Twoja domena wyróżniała się na tle stron innych firm z branży i mogła osiągnąć wysokie pozycje w Google.

Real Time Marketing w pozycjonowaniu – czy to ma sens?

W marketingu chodzi o to, aby zawsze być na bieżąco i reagować szybko. Tego właśnie dotyczy pojęcie Real Time Marketing , które oznacza działania marketingowe podejmowane w czasie rzeczywistym, dosłownie tu i teraz. Jest to bardzo istotne ze względu na niezwykle dynamiczne otoczenie w większości branż oraz przede wszystkim ze względu na stale rosnącą konkurencję. Dlatego trzeba trafić w odpowiedni moment i wykorzystać konkretną chwilę. Podobnie wygląda sytuacja w kwestii pozycjonowania stron. Jest to przedsięwzięcie, którego nie warto odkładać w czasie. Im szybciej chwycimy byka za rogi i zaczniemy wdrażać optymalizacje oraz nowe procesy pod SEO, tym lepiej dla Twojej domeny. O wiele łatwiej jest utrzymać dobrą pozycję niż nadganiać to, co Twoi rywale budowali przez lata. Pojawienie się na pierwszej stronie w Google z dnia na dzień jest niemożliwe, dlatego należy cierpliwie czekać na pierwsze efekty skutecznego procesu pozycjonowania mając na uwadze, że im później pozycjonowanie stron zostanie rozpoczęte, tym trudniej będzie nadgonić braki względem konkurencji.

Dlaczego nie ma e-commerce bez pozycjonowania?

Zmiana nawyków konsumenckich – coraz częstsze wybieranie zakupów w sklepach internetowych zamiast stacjonarnych, wprowadziły kompletnie nowe zasady gry na polskim i światowym rynku. Z dnia na dzień, coraz więcej osób kupuje online oraz szuka odpowiedzi na swoje wyzwania w Internecie. Zachowania te wynikają z wygody, oszczędności czasu oraz dbałości o portfel. Marki, które chcą się rozwijać i realnie pozyskiwać e-klientów, mogą albo z pokorą przyjąć tę tendencję i zainwestować w marketing internetowy, albo dzień po dniu obserwować upadek swojego biznesu.
Niestety nie wystarczy założyć sklepu internetowego i liczyć na to, że klienci w cudowny sposób się i nim dowiedzą. Nie dowiedzą się, nie ma takiej możliwości. Dla większości osób, internet kończy się na pierwszej stronie wyników Google i nikt nie liczy na to, że na stronie piątej czy ósmej znajdzie sklep internetowy z idealną ofertą. Pozycjonowanie stron to dbałość o to, aby dokładnie tam się znaleźć na różne frazy kluczowe. W innym wypadku pozbywasz się odwiedzin strony www, sklepu internetowego, zapoznania z ofertą i ostatecznie – sprzedaży.

Sprawdź jakie błędy optymalizacji SEO występują na Twojej stronie internetowej

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: ile środków warto przeznaczyć na pozycjonowanie swojej firmowej strony? Niestety, odpowiedź nie jest wcale prosta. Cena dobrze prowadzonego SEO może różnić się w zależności od kilku czynników. Ważne jest m.in.: komu zlecimy tę usługę, jaki model rozliczenia wybierzemy, jak bardzo konkurencyjna jest nasza branża i wreszcie – jakich wyników oczekujemy. Wyjaśniamy ile może kosztować oraz od czego zależy wycena profesjonalnych działań SEO.

Co wpływa na koszt pozycjonowania?

Istnieje mnóstwo agencji SEO i freelancerów, którzy obiecują firmom pierwsze miejsca w rankingu wyszukiwarki Google w niskich cenach. Zwykle są to obietnice bez pokrycia. Dobrze zaprojektowana, a następnie profesjonalnie wdrażana strategia pozycjonowania będzie wymagała dużych nakładów pracy, wiążących się z odpowiednimi kosztami.

Cena usług SEO zależy od wielu czynników, w tym m.in. od zakresu usług, których potrzebuje dany zleceniodawca. Załóżmy, że przedsiębiorca nie zamawiał do tej pory dla swojej firmy żadnych działań związanych z optymalizacją strony pod kątem wyszukiwarek. Powinien on spodziewać się, że zapłaci więcej, niż firma o podobnej wielkości, która w jakimkolwiek stopniu zainwestowała już w SEO i ma np. dużą liczbę istniejących linków zewnętrznych czy wysokiej jakości treści.

Wśród czynników, od których zależy wycena pozycjonowania, możemy wymienić:

- Aktualną sytuację firmy – ważne jest, które działania SEO były już prowadzone na danej stronie, gdzie aktualnie znajduje się w rankingu wyszukiwarki na konkretne frazy, w jakiej kondycji jest dana domena, jak konkurencyjna jest branża i na ile słów kluczowych będzie prowadzone działanie.

- Cele firmy – trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć poprzez optymalizację. Warto zastanowić się nad tym, czy SEO ma być lokalne, czy prowadzone na szeroką skalę. Ważny jest także horyzont czasowy. Pamiętajmy, że pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa.

- Wykonawca usługi – to, kogo wybierzemy, będzie determinowało nie tylko cenę usługi, ale także jej jakość. Koszt wynajęcia freelancera jest niższy, niż zatrudnienie doświadczonej agencji. W takim przypadku trzeba jednak liczyć się z tym, że działający w pojedynkę ekspert nie zapewni takich wyników, jak zespół wielu specjalistów, współpracujący nad określonym celem SEO. Ważna jest również renoma firmy.

- Wybrany model rozliczania – na rynku można znaleźć agencje, proponujące kilka sposobów rozliczania usług SEO. Najpopularniejsze to miesięczny abonament, płatność za efekt lub opłata za godzinę pracy specjalisty.

Co obejmuje wycena pozycjonowania?

Decydując się na zlecenie pracy zewnętrznej firmie, możemy liczyć na kompleksowy pakiet usług. Dobre SEO w swojej cenie musi zawierać profesjonalny audyt stron internetowych i badanie słów kluczowych. Ważna jest również analiza konkurencji.

Podstawą każdej oferty związanej z SEO powinno być także nakreślenie strategii optymalizacji strony, a następnie jej dokładna realizacja, związana m.in. z uporządkowaniem struktury witryny, przygotowaniem wysokiej jakości treści ze słowami kluczowymi czy zbudowaniem solidnej bazy wartościowego linkowania zewnętrznego.

Dobra agencja zaproponuje również regularne raporty, związane z przeprowadzonymi pracami i efektami, wpływającymi na pozycjonowanie. Warto szukać firm SEO, które na początku współpracy oferują bezpłatne rozwiązania, takie jak np. audyt domeny klienta, branży lub konkurencji.

Model abonamentowy czy płatność za efekty?

SEO nie jest jednorazowym projektem – proces ten musi być stale aktualizowany, analizowany i dostosowywany do nowych warunków, aby zapewnić pożądane rezultaty. Dlatego rozliczenie na bazie opłacanego co miesiąc abonamentu w ustalonej wcześniej wysokości jest najpopularniejszym wyborem. Trudno jednak dokładnie oszacować jego widełki – mogą one zaczynać się na kilkuset złotych, a kończyć nawet na kilkunastu tysiącach.

Z kolei płatność za efekty polega na wycenie usługi w zależności od wyników, które uzyskuje firma pozycjonująca. Im lepsze, tym koszty będą większe. To rozwiązanie wymaga sporej elastyczności finansowej po stronie zamawiającego. Wśród modeli rozliczania usług SEO możemy wymienić także płatności za godzinę pracy specjalisty. Ten sposób jest jednak przeznaczony dla przedsiębiorców, którzy potrzebują jedynie jednorazowego wsparcia w zakresie pozycjonowania, np. analizy słów kluczowych.

Inwestycja czy koszt?

W przeciwieństwie do płatnych kampanii reklamowych, pozycjonowanie nie przyniesie natychmiastowych rezultatów. Kompleksowa optymalizacja strony internetowej będzie polegała na połączeniu technicznego SEO, content marketingu i budowania linków, a to wymaga sporej ilości pracy. Google z kolei potrzebuje czasu, aby nagrodzić te wysiłki. Trzeba jednak przyznać, że ruch pozyskany dzięki tym działaniom daje często znakomity współczynnik konwersji, a efekty dobrego pozycjonowania mogą utrzymywać się przez wiele miesięcy.

Ile kosztuje dobre SEO?

Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron i sklepów internetowych, jak każda usługa marketingowa, ma swoją cenę. Jednakże w przypadku skutecznego pozycjonowania bardzo trudno jest określić uniwersalny koszt usługi. Każdy przypadek jest tutaj inny, dlatego profesjonalne agencje SEO rozpatrują potrzeby każdego klienta indywidualne. Dopiero po przeprowadzeniu audytu SEO strony oraz poznania wymagań i oczekiwań klienta, można ustalić dokładny budżet i wycenić wszystkie niezbędne usługi. Ostateczna cena zależy między innymi od ilości fraz, od konkurencyjności i nasycenia branży, od wielkości i potrzeb firmy, a także liczby tekstów do napisania oraz od tego, jak dużo pracy będzie wymagało zoptymalizowanie strony pod wyszukiwarkę. Na podstawie informacji, których dostarcza dobrze przeprowadzony audyt SEO z łatwością ocenić wszystkie te kwestie, dlatego jest to niezbędny element budowania strategii pozycjonowania strony internetowej. Audyt SEO w naszej firmie wykonywany jest za darmo i obejmuje analizę domeny klienta, branży oraz konkurencji.

Czy pozycjonowanie jest dla każdego?

Prowadząc rozmowy z potencjalnymi klientami, często słyszymy, że pozycjonowanie w ich branży nie jest potrzebne, a strona internetowa to jedynie wizytówka, z której rzadko korzystają i jest tylko po to, aby dobrze wyglądała. Warto jednak w takiej sytuacji przypomnieć, że wizytówka pełni bardzo często źródło informacji dla osób potencjalnie zainteresowanych usługami lub produktami danej firmy. Dlatego jeśli przedsiębiorstwo już posiada stronę internetową, to warto wykorzystać jej potencjał do maksimum. Poprawa widoczności strony przyda się każdemu, a efekty pozycjonowania na pewno będą pozytywnym zaskoczeniem i przełożą się na większe zainteresowanie ofertą firmy.

Przypadki w których SEO nie jest rozwiązaniem

Mimo iż proces pozycjonowania może zdziałać wiele dobrego nawet dla niewielkich przedsiębiorstw, to nie będziemy kłamać, że każdy powinien koniecznie z tej opcji korzystać. Są sytuacje, kiedy nie opłaca się inwestować w pozycjonowanie. Dotyczy to między innymi niewielkich firm, które nie mają praktycznie wcale budżetu przeznaczonego na tego typu działania, a funkcjonują na mocno nasyconym rynku, na którym działają również duże firmy, które mają ogromne możliwości finansowe. Niestety w takiej sytuacji nawet najlepsi specjaliści nie będą w stanie zdziałać cudów i wybić niewielkiego przedsiębiorstwa na sam szczyt. Pozycjonowanie strony w takiej sytuacji okaże się stratą czasu oraz pieniędzy, bo pokonanie gigantów ostatecznie okaże się niemożliwe.

Jakie korzyści płyną ze skutecznej kampanii SEO?

Skutecznie wykonane działania SEO prowadzą do podniesienia widoczności strony w wyszukiwarce. Dzięki temu pozycjonowanie strony przełoży się na lepszą widoczność domeny oraz zwiększony ruch, który z kolei wpłynie pozytywnie na ilość zakupów ze strony. Oznacza to, że dobrze dopasowane działania SEO w długookresowej perspektywie przyczyniają się do wzrostu dochodów ze sprzedaży oraz do zwiększenia rozpoznawalności marki w branży.

To kiedy zobaczymy efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron wpływa na wyniki wyszukiwania pokazywane użytkownikom. Jest to fakt, któremu nikt, kto choć trochę orientuje się w zasadach działania wyszukiwarek oraz algorytmów, na których są one oparte, nie będzie zaprzeczał. Jednakże należy pamiętać, że trudno określić, kiedy konkretnie będzie można zauważyć pierwsze efekty pozycjonowania. Zależy to od tego, jak skomplikowane będzie pozycjonowanie strony danego klienta oraz od konkretnej branży i nasilenia konkurencji. W niektórych przypadkach efekty pozycjonowania zaczną być zauważalne już po kilku tygodniach, w innych może to potrwać kilka miesięcy.

Czy można samodzielnie wypozycjonować swoją stronę WWW?

Pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarce może być wykonywane samodzielnie, bez pomocy specjalisty z tej branży. Należy jednak pamiętać, że działania optymalizacyjne pod SEO na stronie internetowej są bardzo skomplikowanym zagadnieniem, które jest niezwykle czasochłonne i wymaga pełnego zaangażowania. Jeśli chcesz zająć się tym samodzielnie musisz liczyć się z koniecznością poświęcenia się tym działaniom w pełni. Niezbędna będzie odpowiednio przeprowadzona analityka internetowa strony (audyt SEO), na podstawie której wprowadzone zostaną zmiany optymalizacyjne w strukturze strony i jej warstwie wizualnej. Konieczny będzie również dopasowany do branży i do działań SEO content marketing i odpowiednie słowa kluczowe oraz płatne kampanie Google Ads. Oznacza to, że aby Twoja strona internetowa została skutecznie wypozycjonowana, będziesz musiał wykazać się kompleksową wiedzą z wielu różnych dziedzin marketingu online.

Z czym musisz się zmierzyć, by zrobić to dobrze?

Do pozycjonowania strony internetowej niezbędna jest fachowa wiedza oraz doświadczenie z zakresu SEO, a także odpowiednie zasoby wolnego czasu i środków finansowych, ponieważ samodzielne pozycjonowanie stron może okazać się bardzo kosztowne, aby było skuteczne. Brak odpowiednich umiejętności w tym zakresie może sprawić, że pojawią się błędy, które zamiast wypozycjonować Twoją stronę, mogą przyczynić się do jej niższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Źle prowadzone pozycjonowanie stron może skutkować nałożeniem filtrów przez wyszukiwarkę, których usunięcie jest niezwykle trudne, a ich obecność może sprawić, że roboty Google w ogóle nie będą widzieć Twojej firmy. Dlatego też zamiast zabierać się samodzielnie za coś, na czym się do końca nie znasz, warto zaufać specjalistom. Rozwiązaniem wszystkich problemów będzie profesjonalna agencja e-marketingu świadcząca usługi SEO, która dopasuje pozycjonowanie i wszystkie działania optymalizacyjne, kampanie Google Ads oraz content marketing do potrzeb Twojej firmy.

Postaw na profesjonalizm i zgłoś się do nas!

Samodzielne pozycjonowanie strony jest bardzo ryzykowne. Brak wiedzy i czasu, zbyt późne reagowanie na zmiany w algorytmach i niedopracowane działania, w których nie znajdzie się optymalizacja treści lub kodu strony mogą sprawić, że witryna firmy zamiast poszybować w górę w wynikach pozycjonowania, spadnie na niższą pozycję. Dlatego jeśli zależy Ci, aby wyniki wyszukiwania na konkretne frazy ukazywały Twoją stronę na wysokiej pozycji, to zgłoś się do naszej agencji SEO i pozwól, aby pozycjonowaniem zajęli się dla Ciebie profesjonaliści, dla których działania zapewniające wysokie pozycje strony w Google to chleb powszedni.

Co musisz wiedzieć o współpracy z Grupą iCEA?

Grupa iCEA to agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza firma powstała w 2007 roku i od tego czasu stale się rozwijamy. Gwarantujemy wysokiej jakości pozycjonowanie stron internetowych, sklepów ecommerce oraz innych rodzajów witryn online dla klientów z różnych branż. Oferta pozycjonowanie w firmie Grupa iCEA jest zróżnicowana i zawsze dopasowywana do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Dzięki temu jesteśmy skuteczni i wydajni, a efekty naszej pracy doskonale pokazują statystyki i profesjonalne narzędzia do mierzenia efektywności działań SEO. Z naszych usług zadowolone są firmy różnej wielkości i z różnych branż, co dodatkowo podkreśla naszą wszechstronność oraz indywidualne podejście do każdej strony internetowej.

Sprawdź nas i przekonaj się, że pozycjonowanie może skutecznie wpłynąć na wyniki wyszukiwania i sprawić, że Twoja strona na wybrane frazy trafi do TOP 10, TOP 3 lub nawet na pozycję lidera.

Dlaczego my, czyli jak wybrać agencję SEO?

Wybór odpowiedniej firmy pozycjonerskiej to ważna decyzja, którą należy starannie przemyśleć. W firmie Grupa iCEA gwarantujemy usługi SEO dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Współpracę rozpoczynamy od audytu SEO , który pozwala nam dokonać dokładnej analizy konkurencji w branży oraz sprawdzić domenę klienta pod kątem potencjały SEO. Audyt SEO z wykorzystaniem m.in. narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Google Analytics pozwala na uzyskanie wartościowych informacji na temat domeny. Na tej podstawie wytyczamy ogólny plan działania oraz wyznaczamy cele, które chcemy osiągnąć w konkretnym okresie czasu. Na tyle, na ile to możliwe w przypadku pozycjonowania stron, staramy się wyznaczać realne daty tego, kiedy można będzie zauważyć pierwsze efekty podjętych działań.

Postaw na doświadczenie i partnerskie relacje

W agencji pozycjonerskiej iCEA Zajmujemy się pozycjonowaniem od lat i wiemy, że we wszystkich działaniach na pierwszym miejscu powinny być zawsze potrzeby naszego klienta. Może brzmi to jak banał, ale jego zadowolenie jest dla nas najważniejsze. Dlatego właśnie stawiamy na transparentne relacje partnerskie. Zatrudniamy specjalistów z doświadczeniem, którzy posiadają fachową wiedzę i dążymy do stałego rozwoju naszych pracowników, aby być na bieżąco z wszelkimi aktualizacjami. Wszystko po to, aby zagwarantować naszym klientom pozycjonowanie i usługi SEO na możliwie jak najwyższym poziomie.

Jak wygląda nasza praca?

Nasza firma składa się ze specjalistów z różnych dziedzin. W zespole, który pracuje w biurze w Poznaniu, znajdują się profesjonaliści z branży SEO oraz SEM, a także z copywriterzy, graficy, web developerzy, handlowcy oraz pracownicy działu administracyjnego i kadrowego. Wszystkie działy w Grupie iCEA ściśle ze sobą współpracują, aby wspólnie osiągać oczekiwane efekty i spełniać wymagania klientów. Nasza praca wymaga czasu i cierpliwości, a także doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. Wiemy jednak, że nasze wysiłki się opłacą i pozwolą osiągnąć założone wcześniej cele.

W firmie Grupa iCEA skupiamy się na usługach SEO. Od samego początku istnienia naszej firmy nasza oferta była oparta na pozycjonowaniu stron i tego się trzymamy. Wyznajemy zasadę, że specjaliści od wszystkiego są tak naprawdę specjalistami od niczego, dlatego zamiast próbować swoich sił w innych dziedzinach marketingu, to postanowiliśmy znaleźć sprawdzonych partnerów biznesowych. Dzięki współpracy z profesjonalnymi agencjami oferującymi uzupełniające działania z zakresu marketingu internetowego, które wspierają pozycjonowanie, możemy zagwarantować naszym klientom nie tylko wysokiej jakości pozycjonowanie, ale również dodatkowe działania, które pomogą szybciej osiągnąć oczekiwane efekty pozycjonowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, czym jest pozycjonowanie stron oraz pozycjonowanie lokalne i jak wygląda zwiększenie widoczności strony z naszą pomocą?? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy chętnie wyjaśnią Ci o co tak właściwie chodzi w SEO i dlaczego pozycjonowanie domeny jest tak istotne. Sprawdź nas i przekonaj się, że pozycjonowanie może skutecznie wpłynąć na wyniki wyszukiwania i sprawić, że Twoja strona na wybrane frazy trafi do TOP 10, TOP 3 lub nawet na pozycję lidera.

Nie czekaj, zleć nam pozycjonowanie strony internetowej

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Klient, który chce rozpocząć proces pozycjonowania, musi posiadać działającą domenę internetową oraz znać hasła dostępu do jej panelu. To tak naprawdę wszystko, co jest potrzebne, aby móc rozpocząć pracę nad poprawieniem pozycji strony internetowej lub sklepu online w rankingu Google. Adres domeny oraz wszystkie dane dostępu należy przekazać pozycjonerowi.
Pozycjonowanie to proces ciągły i bardzo wymagający. Aby efekty zaczęły być widocznie, niezbędne jest prowadzenie działań z zakresu SEO na wielu płaszczyznach oraz duże zaangażowanie ze strony pozycjonera. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że Google stale nanosi poprawki i zmiany w swoich algorytmach, do których pozycjoner musi dopasowywać domenę klienta.
Cena za pozycjonowanie jest trudna do jednoznacznego ustalenia, ponieważ zależy ona od wielu zmiennych. Na to, ile kosztuje pozycjonowanie wpływa między innymi kondycja domeny oraz jej jakość i wiek. Ważną rolę w wycenie odgrywa również branża i poziom konkurencji, ponieważ im lepiej wypromowana konkurencja, tym trudniejsze jest zadanie pozycjonera.
To, kiedy efekty z działań SEO będą widoczne, zależy od wielu zmiennych. Na przykład, jeśli strona internetowa nie jest w najlepszym stanie i będzie wymagać wprowadzenia licznych zmian, to okres wdrażania podstawowych optymalizacji może się wydłużyć. Duży wpływ na czas pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwania ma również trudność branży i konkurencja, co sprawia, że wypozycjonowanie fraz wybranych dla klienta wymaga większego nakładu pracy.
Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę słów kluczowych. Można wybrać ich dowolną ilość, która najczęściej wynosi minimum kilkanaście fraz. Górne ograniczenie nie istnieje, ale należy pamiętać, że im więcej fraz, tym większego nakładu pracy będzie wymagało pozycjonowanie. Warto mieć również na uwadze, że pojawienie się strony w TOP3 lub TOP5 na wszystkie wybrane frazy, jeśli będzie ich kilkadziesiąt albo nawet kilkaset, jest niemożliwe.
Wiemy, że obecnie rynek zmienia się bardzo dynamicznie i wymaga stałego dopasowywania się oraz oferowania rozwiązań ciekawszych od konkurencji, aby uzyskać i utrzymać przewagę. Dlatego też istnieje możliwość zmiany fraz kluczowych w trakcie współpracy. Trzeba mieć jednak na uwadze, że pozycjonowanie, w tym także optymalizacja treści, to złożony proces, który wymaga dużych nakładów pracy. Dlatego też wszelkie zmiany w działaniach SEO, w tym również nowe frazy kluczowe, należy wprowadzać w sposób rozważny i w konsultacji z pozycjonerem.
Kampanie Google AdWords wpływają na nieorganiczne wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że domena na wybraną frazę pojawia się w wyszukiwarce wysoko, ale obok nazwy domeny znajduje się dopisek, iż jest to reklam. Znika ona wraz z wyczerpaniem budżetu przeznaczonego na kampanię. Niestety działania z zakresu Google Ads nie mają wpływu na organiczne wyniki wyszukiwania i po zakończeniu kampanii nie pozostaje po nich żaden ślad.
Nie zawsze jest to konieczne, jednak bardzo często działania SEO obejmują również zmiany graficzne na stronie internetowej klienta. Czasami są to tylko drobne zmiany kosmetyczne związane z optymalizacją struktury domeny pod SEO, a innym razem strona wymaga gruntownego przerobienia, aby była bardziej funkcjonalna i estetyczna. Wszelkie zmiany graficzne wprowadzane są po konsultacji i zaakceptowaniu ich przez klienta, aby wygląd strony był zgodny nie tylko z zasadami SEO, ale także z wizją jej właściciela.
Efektywność działań SEO wykonywanych przez pozycjonera doskonale obrazuje pozycja domeny klienta po wpisaniu wybranych fraz w wyszukiwarkę. Rezultaty widać również w statystykach, takich jak liczba odwiedzin oraz dokonanych transakcji na stronie. Ponadto każdy nasz klient otrzymuje regularnie raport zawierający wszystkie najważniejsze informacje na temat pozycji strony oraz wykonanych optymalizacji i działań z zakresu pozycjonowania.
Niestety żadne działania z zakresu pozycjonowania stron WWW nie dają pewności osiągnięcia pierwszej pozycji w wyszukiwarce. Proces pozycjonowania jest bardzo złożony, a na to, czy domena wejdzie na pierwszą pozycję, wpływa wiele kwestii niezależnych od pozycjonera, takich jak chociażby brak dostępności informacji od Google na temat funkcjonowania algorytmów oraz ciągłe zmiany wprowadzane przez wyszukiwarkę.

BLOG

Ile kosztuje pozycjonowanie? – modele rozliczeń, nieograniczony budżet oraz SEO na rynkach zagranicznych.

W ostatniej części cyklu artykułów dotyczących realnych kosztów SEO poruszymy temat modeli rozliczeń, kosztów pozycjonowania na rynkach zagranicznych oraz rozwiejemy […]

Ile kosztuje pozycjonowanie? – Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych

W kolejnej części serii „Ile kosztuje pozycjonowanie” skupimy się na różnicach kosztowych, w zależności, czy będziemy pozycjonować stronę, czy sklep […]

Ile kosztuje pozycjonowanie? Od czego zależy koszt pozycjonowania?

„Ile kosztuje pozycjonowanie?” – to pytanie, z którym spotykamy się dość często w swojej pracy. Oczywiste jest, że klient musi […]

Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania

Co to jest słowo kluczowe? Słowo kluczowe (fraza kluczowa) – Wyraz lub grupa wyrazów stosowana w celu wyszukiwania informacji za […]

Google Search Console – Poradnik krok po kroku

Google Search Console jest oficjalnym narzędziem Google służącym właścicielom witryn internetowych do monitorowania stanu swoich serwisów w indeksie wyszukiwarki Google. […]

Wizytówka Google Moja Firma

Czy widoczność w Google Moja Firma (a co za tym idzie również lokalizacja w usłudze Google Maps) jest zarezerwowana wyłącznie […]

SEO Optymalizacja

Aktualnie SEO to skomplikowany i złożony proces budowania zaufania do witryny w oczach robotów wyszukiwarek internetowych. Algorytmy biorą pod uwagę […]

Mity i fakty w pozycjonowaniu (SEO)

W Internecie znajdziesz wiele merytorycznych i wartościowych artykułów na temat pozycjonowania. Niestety rozprzestrzeniło się na jego temat również wiele nieprawdziwych […]

Jak i po co monitorować działania konkurencji?

Monitorujesz skrupulatnie swoją stronę internetową? Starasz się ją na bieżąco optymalizować, żeby osiągać coraz lepsze wyniki? A czy śledzisz ruchy […]

Jak wybrać skuteczną agencję SEO? Podpowiada Google

Spis treści Jak poznać agencję, która dobrze przeprowadzi pozycjonowanie? Co zrobić, żeby być pewnym wyboru agencji SEO? Pytania, jakie agencja […]

Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

W branży SEO działamy od lat i możesz nam wierzyć, gdy mówimy, że nic nas już nie zdziwi. Widzieliśmy rzeczy, […]

Bezpłatne konsultacje SEO

    Dane podane w formularzu będą przetwarzane przez Grupę iCEA S.A. z siedzibą na ul. Polska 114, 60-406 Poznań, w celu realizacji zgłoszenia i zgodnie z jego zakresem oraz według zasad zawartych w Polityce Prywatności i cookies.