Jak wybrać skuteczną agencję SEO? Podpowiada Google

Spis treści

  • Jak poznać agencję, która dobrze przeprowadzi pozycjonowanie?
  • Co zrobić, żeby być pewnym wyboru agencji SEO?
  • Pytania, jakie agencja może Ci zadać
  • Zamów audyt swojej strony internetowej i analizę wyników wyszukiwania
  • Krótkie podsumowanie

Google opublikował w sieci video o tym, jak zatrudnić dobrą agencję SEO. Podpowiada również, w jaki sposób uniknąć współpracy z taką, która nie tylko nie osiągnie zadowalających wyników, ale może również poważnie zaszkodzić Twojej stronie internetowej (i sprowadzić na nią filtr).

Podobnych filmików i artykułów jest w sieci oczywiście bardzo dużo. Dlaczego powinieneś zwrócić swoją uwagę właśnie na ten? Odpowiedź jest bardzo prosta – to oficjalny materiał Google, a nikt nie wie tyle o pozycjonowaniu, co on.

Co zatem mówi internetowy gigant?

“Zacznijmy od tego, do czego w ogóle służy SEO: 

Skuteczne działania SEO wydobywają potencjał Twojej strony internetowej. Mają również na celu poprawienie doświadczeń użytkowników przez całą ścieżkę ich kontaktu z Twoją witryną.” 

skuteczna agencja SEO

Jak poznać agencję, która dobrze przeprowadzi pozycjonowanie?

Agencja SEO, z którą warto współpracować, sprawi, że strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Zoptymalizuje najmniejsze rzeczy (jak opis tytułu strony) po całą masę tych bardziej złożonych.

Wszystko dąży do tego, żeby strona była przydatna i wygodna w obsłudze dla użytkowników. Nie ma znaczenia, czy wchodzą na nią z komputera, tabletu albo telefonu komórkowego.

Pozycjonowanie trwa

Poprawienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania trwa zazwyczaj przynajmniej 4 miesiące. Często znacznie więcej.

Nie istnieją żadne magiczne sztuczki, które mogłyby ten proces przyspieszyć. Jeżeli chcesz wypozycjonować swoją stronę, musisz się uzbroić w cierpliwość.

“Chcę szybkich efektów pozycjonowania.” – niestety takie nie istnieją. Przedsiębiorcy wiedzą, że prowadzenie biznesu to proces, na którego owoce trzeba zapracować i poczekać. Podobnie jest z wyszukiwarką Google. Radość z uzyskania wysokich pozycji będzie ogromna. O ile do niej doczekamy.

Co zrobić, żeby być pewnym wyboru agencji SEO?

Poproś agencję o udokumentowanie swoich rekomendacji odpowiednimi materiałami Google

  1. To bardzo proste. Agencja SEO na pewno prześle Ci listę rekomendowanych przez siebie zmian, które będzie chciała wprowadzić na stronie.
  2. Poproś ją, żeby do każdego punktu załączyła oficjalny artykuł Google, który potwierdzi zasadność wdrożenia każdej poprawki.
  3. Dzięki temu masz pewność, że agencja wie, co robi oraz działa zgodnie z polityką Google. Nie idzie na skróty. Nie traci również budżetu na niepotrzebne i nieefektywne zabiegi.

Sprawdź, czy agencja jest zainteresowana Twoją działalnością

  1. Upewnij się, że zadaje Ci cały szereg pytań na temat Twojego biznesu, oferowanego produktu i usług, branży, w której działasz, grupy docelowej, konkurencji i wielu innych rzeczy, które są potrzebne do opracowania odpowiedniej strategii pozycjonowania.
  2. Takie informacje przydadzą się jej choćby do poprawienia struktury informacji w Twojej witrynie. Na ich podstawie wyszczególni też komunikaty, które mogą skłonić potencjalnych klientów do pożądanego działania, np. do zakupu.

Pytania, jakie agencja może Ci zadać to przykładowo:

  1. Co sprawia, że Twój biznes, Twoje treści i usługi są inne od oferowanych przez Twoją konkurencję? Czemu są wartościowe dla klientów?
  2. Jaki jest Twój typowy klient i jak do tej pory znajdował Twoją firmę?
  3. Jak Twoja firma zarabia? W jaki sposób może jej pomóc wyszukiwarka internetowa?
  4. Z jakich kanałów dotarcia korzystasz? Jak się promujesz?
  5. Kto jest Twoją konkurencją?

Google mówi wprost – jeżeli agencja nie pyta o takie rzeczy, nie zatrudniaj jej. Trzeba znać cele firmy, wiedzieć, co chce osiągnąć, żeby móc jej w tym pomóc. Agencje, którym na tym nie zależy, nie będą dobrymi podmiotami do współpracy.

Agencja powinna ponadto porozmawiać z Twoimi programistami. Dowiedzieć się od nich, jak zbudowana jest Twoja strona internetowa i czy mogą być jakieś problemy z wprowadzaniem potrzebnych zmian. W ten sposób oszacuje koszty i przybliżony czas, po którym będą zauważalne pierwsze efekty optymalizacji strony.

Zamów audyt swojej strony internetowej i analizę wyników wyszukiwania

  1. Udostępnij wybranej agencji dane z Google Search Console oraz Google Analytics. Przydziel jej ograniczony dostęp do kont, na przykład tylko do wglądu.
  2. Nie pozwól wprowadzać żadnych zmian na stronie dopóki nie dostaniesz pełnej listy sugerowanych poprawek. Poprawki powinny być ułożone od najbardziej do najmniej priorytetowych.
  3. Dobry audyt wymaga dużego nakładu pracy i najprawdopodobniej będziesz musiał za niego zapłacić. Jeżeli Cię na to stać, poproś o przeprowadzenie audytu kilka różnych agencji. Dzięki temu zobaczysz, co każda z nich proponuje i jak bardzo ich sugestie różnią się od siebie.

Ważne, żeby w audycie znalazło się pięć punktów:

  1. problem,
  2. propozycja jego rozwiązania,
  3. związane z tym koszty,
  4. przewidywane korzyści inwestycji,
  5. strategia monitorowania efektów działań, przeprowadzania nowych testów, dalszej optymalizacji.

Musisz wiedzieć, po jakim czasie możesz się spodziewać pierwszych efektów i ile będzie Cię to kosztowało. Agencja powinna przy audycie zwrócić szczególną uwagę na to, czy na stronie nie występują problemy z linkami wewnętrznymi, parametrami url, połączeniem z serwerem, kodami odpowiedzi itp.


Nie krępuj się zadawać pytań. Zapytaj firmę:

– dlaczego jest to potrzebne?

– czy to ma zasadniczy wpływ na kondycję strony?

– czy mogą Ci pokazać konkretne przykłady nieprawidłowości na stronie?

Co więcej, zadaniem agencji jest zarekomendowanie Ci słów kluczowych, na które najlepiej pozycjonować Twoją stronę. Mogą to być frazy związane bezpośrednio z prezentowaną przez Ciebie marką, jak i bardziej ogólne.

Kolejna kwestia to analityka internetowa i poprawienie doświadczeń użytkowników, którzy wchodzą na Twoją witrynę. Sposobów na to może być całe mnóstwo, jak aktualizacja przestarzałego contentu, poprawienie linkowania, wygenerowanie ruchu na stronie, który wpłynie na rozpoznawalność marki, wdrożenie rozwiązań przetestowanych przez konkurencję, itp.

Czasem, żeby to osiągnąć wystarczy poprawić nawigacje na stronie, wdrożyć jej wersję mobilną, przyśpieszyć ładowanie, czy promować ją szerzej w mediach społecznościowych.

Krótkie podsumowanie

Dobra agencja SEO opracuje dla Twojej firmy strategię, która przyniesie przedsiębiorstwu jak najwięcej korzyści w jak najkrótszym czasie i przy jak najmniejszym koszcie.

Druga strona medalu – czyli grzechy firm zlecających

Patrz nie tylko na ręce wybranej agencji SEO, ale również samemu sobie. Okazuje się bowiem, że właśnie brak współpracy ze strony zleceniodawców jest jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzeń w procesach optymalizacyjnych.

Przed podpisaniem umowy zastanów się więc, czy jesteś w stanie poświęcić trochę czasu dla dobra całego procesu. Agencja może Cię prosić o dodatkowe informacje, dostępy, grafiki i wiele wiele innych rzeczy. Musisz sobie na to zarezerwować chwilę, zwłaszcza na początku działań. Nie dasz rady? W takim razie to nie jest dla Ciebie dobry moment na pozycjonowanie.

Cały filmik do obejrzenia tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04

I na sam koniec – dlaczego to udostępniamy?

Zastanawiasz się, dlaczego agencja, która sama pozycjonuje strony internetowe, udostępnia tekst i video o poszukiwaniu firmy zajmującej się SEO?

Odpowiedź jest bardzo prosta – od samego początku naszego istnienia działamy zgodnie z oficjalną polityką Google. Cieszymy się statusem Partnera Google. Regularnie jeździmy na organizowane przez niego szkolenia. Znamy z wyprzedzeniem wszystkie nowości. Żadna kwestia poruszona w tym artykule nie jest dla nas zaskoczeniem. To po prostu opis standardów, które realizujemy na co dzień.

Jeżeli więc szukasz agencji, która spełni wszystkie wymienione w artykule założenia – zadzwoń lub napisz do nas! Jesteśmy pewni, ze będziesz zadowolony ze współpracy z nami.

Oceń

Dodaj komentarz