Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

W branży SEO działamy od lat i możesz nam wierzyć, gdy mówimy, że nic nas już nie zdziwi. Widzieliśmy rzeczy, o których nie śniło się Billowi Gatesowi i Steve’owi Jobsowi razem wziętym. Sęk w tym, że choć błędy i potknięcia pojawiające się podczas tworzenia i pozycjonowania strony internetowej bywają najróżniejsze, to niektóre z nich powtarzają się z zaskakującą regularnością. W każdym przypadku są to błędy, których można by z łatwością uniknąć, zatrudniając kompetentną agencję interaktywną.

Wbrew pozorom najczęściej występujące błędy w działaniach SEO to wcale nie te, które dotyczą skomplikowanych, bardzo zaawansowanych działań, na których znają się nieliczni. Jest dokładnie odwrotnie: to bardzo często drobiazgi wynikające z najzwyklejszego przeoczenia czy nieświadomości. Nie znaczy to jednak, że pozycjonowanie nie stanie się przez nie wyraźnie mniej skuteczne. Nie marnuj czasu i pieniędzy – zapoznaj się z naszą listą czterech najczęstszych błędów SEO i nie popełniaj ich już nigdy więcej.

Błąd 1: Zdublowany content

Zdublowany content w kontekście SEO oznacza, że ta sama treść umieszczona jest na więcej niż jednej stronie w obrębie tej samej lub różnych domen. Problem ze zdublowanym contentem polega na tym, że wyszukiwarka nie może „zdecydować się”, którą treść i jak powinna zindeksować, co skutkuje pominięciem strony w wynikach wyszukiwania.

Szczególnie szkodliwe z uwagi na pozycjonowanie stron może okazać się duplikowanie strony głównej. Pamiętaj, że jeżeli prezentujesz robotom wyszukiwarek duplikaty strony głównej, są one traktowane jako zdublowany content.

Podobnym błędem jest umieszczanie tych samych tekstów na różnych podstronach: zatrudnienie kompetentnego copywritera, który stworzy unikalne treści, naprawdę jest inwestycją, która zwróci się szybciej, niż się spodziewasz.

Błąd 2: Struktura strony niezoptymalizowana pod kątem pozycjonowania

Jeżeli zlecisz budowanie nowej strony web developerowi, który nie ma odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, bardzo prawdopodobne jest, że w swojej pracy nie wykorzysta on najlepszych praktyk SEO, niezbędnych ze względu na odpowiednie pozycjonowanie. I to jest do pewnego stopnia zrozumiałe, ponieważ nie każdy developer jest specjalistą od SEO. Skutek jest jednak taki, że tak stworzona strona nie jest zoptymalizowana dla wyszukiwarek.

Uważa się, że optymalizacja struktury strony jest jednym z najczęściej pomijanych aspektów SEO. Naprawdę nie są rzadkim widokiem witryny, których najważniejsze – z punktu widzenia zarówno mechanizmów wyszukiwarek, jak i potrzeb użytkowników – podstrony są głęboko ukryte w miejscu, w którym naprawdę trudno je znaleźć. A na takiej nieprawidłowej, nieprzemyślanej budowie traci właśnie pozycjonowanie stron.

Błąd 3: Zaniedbywanie content marketingu

Jeśli myślisz, że Twoja strona wskoczy na czołowe pozycje w wyszukiwarkach bez jakichkolwiek działań z zakresu budowania linków i, przede wszystkim, content marketingu, to… cóż, nie masz racji. W ostatnich latach oryginalne, wartościowe i pożyteczne treści zaczęły odgrywać w wynikach wyszukiwania rolę znacznie większą, niż kiedykolwiek dotąd. Powierzenie tego zadania doświadczonemu specjaliście od content marketingu jest konieczne.

Elementy takie jak firmowy blog, fanpage czy poradniki umieszczane na stronie internetowej firmy naprawdę nie są zbędnymi ciekawostkami: wprost przeciwnie, skuteczne pozycjonowanie bez nich jest praktycznie niemożliwe.

Błąd 4: – Nierealistyczne oczekiwania wobec pozycjonowania stron

Bez względu na to, jak bardzo chcielibyśmy, aby SEO było nauką ścisłą, w której A pomnożone przez B zawsze daje C, musimy pogodzić się z faktem, że nie jest to proces ani szybki, ani łatwy, ani do końca przewidywalny.

Firma zapewniająca, że jej działania dadzą pewny, gwarantowany i ściśle określony skutek („Pierwsza pozycja na wybrane słowa kluczowe w dwa tygodnie!” – chyba każdy spotkał się z takimi zapewnieniami, prawda?), prawdopodobnie nie ma pojęcia, na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie stron. Tylko długotrwała, systematyczna współpraca z firmą pozycjonerską może dać odpowiednie rezultaty – i nie zawsze realistyczne jest, by jednym z nich była pierwsza pozycja na dowolną frazę.

Dodaj komentarz