Jak możesz negatywnie wpływać na pracę firmy pozycjonerskiej?

Sukces firmy w Internecie w dużej części zależy od jej pozycji w wyszukiwarce. Jest to oczywiste, ponieważ wysoka pozycja w bezpośredni sposób wpływa na ilość odwiedzin. Do dyspozycji Klienta jest wiele firm oferujących pozycjonowanie strony, jednak jak w każdej branży, tak również w SEO znajdują się firmy lepsze i gorsze. Z pewnością każdy Klient jest tego świadomy, dlatego na etapie weryfikacji stara się precyzyjnie wyselekcjonować jak najlepsze oferty na rynku.

To czas, w którym jest mocno zaangażowany i zadaje ogromną ilość pytań, oczekując od firmy treściwej odpowiedzi. W chwili, gdy już zostanie wybrana firma, która będzie realizować proces pozycjonowania, stosunki na linii firma – Klient powinny ulec pewnej modyfikacji.

W procesie decyzyjnym stroną nadrzędną był Klient, jednak gdy rozpoczną się już pierwsze prace nad serwisem inicjatywę przejmuje firma SEO. Niezbędna staje się sprawna współpraca, zaufanie oraz wzięcie pod uwagę przez Klienta wszelkich wytycznych, ponieważ tylko wtedy możliwa jest efektywna praca firmy SEO.

Nie przeszkadzaj

Niestety zdarzają się sytuacje zupełnie odwrotne, w których Klient negatywnie wpływa na pracę firmy pozycjonerskiej. Warto zapamiętać, że SEO to proces długotrwały i stały, w którym na oczekiwane rezultaty należy poczekać.

Czasami zdarzają się Klienci, którzy chcieliby zobaczyć efekty już w pierwszych tygodniach współpracy i naciskają na pozycjonerów, aby ci pracowali szybciej i intensywniej. Takie działanie z pewnością nie przyspiesza całego procesu, a może mu wręcz zaszkodzić. Niektóre firmy pod presją i naciskiem Klienta mogą zdecydować się na zastosowanie nielegalnych metod bądź zwiększyć tempo kreowania linków i wzbudzić tym samym podejrzenia mechanizmów wyszukiwarki Google.

  • Zdarzają się również sytuacje, w których Klient samodzielnie decyduje się na działania Black Hat SEO. Taka sytuacja jest często wynikiem skorzystania z „atrakcyjnej oferty” dodawania linków do strony. Jeżeli jesteście kuszeni propozycją typu 10 000 linków za 50 zł to powinniście zachować się tylko w jeden sposób. Grzecznie (lub też nie) odmówić.

Nie baw się w pozycjonera

Kolejnym grzechem Klientów negatywnie wpływających na pracę firmy pozycjonerskiej jest „zabawa w pozycjonera”. Zdarzają się sytuacje, w których Klient w takim stopniu zafascynuje się pozycjonowaniem, że samodzielnie próbuje poznać sposoby kreowania pozycji w sieci.

Po obejrzeniu w Internecie kilku tutoriali i przeczytaniu nieznacznej ilości artykułów na specjalistycznych blogach, decyduje się na zweryfikowanie swojej wiedzy w praktyce i bezinteresowne wsparcie firmy SEO w działaniach pozycjonerskich.

  • Brzmi to trochę infantylnie, ale naprawdę zdarzają się sytuacje, w których Klient bez żadnej konsultacji z firmą SEO samodzielnie modyfikuje tytuł strony (title) oraz metatagi description na podstronach. W rzeczywistości takie działanie to prawdziwy sabotaż. Pozycja strony w wynikach wyszukiwarki Google może gwałtownie się obniżyć, a w następstwie czas, który miał być przeznaczony na kreowanie wysokiej pozycji, będzie wykorzystany na naprawienie szkód po samodzielnych działaniach Klienta.

Nie pisz na siłę

Innym działaniem mającym negatywny wpływ na pracę firmy pozycjonerskiej jest modyfikowanie przez Klienta poszczególnych treści znajdujących się na stronie lub usuwanie podstron bez konsultacji z firmą SEO. W dobie algorytmu Panda wartościowy content to istotny czynnik wpływający na wysoką pozycję strony. Specjaliści ds. pozycjonowania podczas optymalizacji serwisu wzbogacają go o treści, które są nie tylko merytoryczne i ciekawe dla czytelnika, ale również bogate w słowa kluczowe.

Jeżeli jako Klienci uważacie, że tekst zamieszczony na stronie internetowej jest słaby i nie prezentuje określonej wartości powinniście to w pierwszej kolejności skonsultować z firmą pozycjonerską. Z pewnością współpraca na tym polu przyniesie o wiele lepsze rezultaty niż samodzielne modyfikowanie lub usuwanie treści.

  • Osoby posiadające swoje witryny internetowe często dokonują licznych zmian w zakresie ich funkcjonowania. Oczywiście mają do tego pełne prawo, jednak w sytuacji gdy strona podlega procesowi pozycjonowania przez profesjonalną agencję SEO, wszelkie zmiany na stronie powinny być wcześniej konsultowane. Zapobiega to wprowadzeniu zmian, które mają negatywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki.

Warto zwrócić uwagę na następujące elementy

  • blokowanie dostępu robotowi Google do strony, bądź podstron – zablokowanie metatagu robots lub pliku robots.txt zapobiega indeksowaniu stron, przez co nie zostaną one umieszczone w wynikach wyszukiwania
  • podpinanie nowych domen pod pozycjonowaną stronę – które w konsekwencji mogą zostać potraktowane przez Google jako duplikat

Współpraca ze sprawdzoną, profesjonalną agencją SEO to gwarancja skuteczności oraz satysfakcjonujących efektów, jednak jak widać na powyższych przykładach jest to dziedzina, która wymaga również odpowiedniej współpracy i cierpliwości po stronie Klienta. Z pewnością podporządkowanie się Klienta do poszczególnych wytycznych zagwarantuje sukces w postaci zwiększonej sprzedaży i rozpoznawalności marki.

grupaicea
Wróć do listy

Nasze marki