Kursy pozycjonowania

Jak osiągnąć TOP pozycje na najpopularniejsze frazy?

Jak osiągnąć TOP pozycje na najpopularniejsze frazy?

Czy istnieje jedna, sprawdzona metoda na osiągnięcie TOP pozycji w Google przy założeniu, że wykorzystujemy do pozycjonowania najbardziej popularne, konkurencyjne frazy? Musimy Was zmartwić. Nie ma złotego środka, jednak można podjąć kilka sprytnych działań, aby pomóc wujkowi Google zauważyć naszą stronę.

Załóżmy, że prowadzisz sklep z odzieżą sportową. Nie czarujmy się, takich sklepów w internecie jest dziś sporo. Rozpoczynasz działania pozycjonerskie i chcesz szybko osiągnąć najwyższe pozycje na kilka popularnych fraz, często wpisywanych przez użytkowników. Czy jest to możliwe? Jest, ale niestety nie tak szybko i nie tak łatwo. Osiągnięcie TOP pozycji jest procesem złożonym i długotrwałym, jednak przy konsekwentnych działaniach, całkowicie możliwym do zrealizowania.

Oczywistym jest, że przy frazach o dużej konkurencyjności wymagane są większe nakłady zarówno finansowe, jak i pracy, aby udało się osiągnąć zamierzony efekt. Zasada jest prosta. Im więcej firm z danej branży pozycjonuje się na popularne frazy, które są najczęściej wpisywane na użytkowników, tym trudniej uzyskać wysoką pozycję. Możesz jednak zadbać o kilka szczegółów, dzięki którym pomożesz Google w odnalezieniu Twojej strony. Konkurencyjność fraz i słów kluczowych zależy od kilku czynników. Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Skuteczne sztuczki

Unikalne teksty

Teksty są dla ludzi (okej, dla robotów Google też), ale przede wszystkim dla ludzi i to dla nich piszesz. To oni zapoznają się z Twoim tekstem, dlatego treść powinna być napisana przyjaznym, wygodnym i zrozumiałym tekstem, a przede wszystkim być przydatna i „na temat”. Dobra treść obroni się sama, dlatego właśnie tak wysoko oceniane są unikalne teksty, które można spotkać na stronach internetowych.

  • Jest to szczególnie ważne podczas tworzenia opisów np. do wspomnianych sklepów internetowych, które często posługują się opisami dostarczonymi przez producentów, delikatnie mówiąc za bardzo technicznymi.
  • Dobry copywriter, potrafi z nawet najbardziej technicznego tekstu stworzyć ciekawy i przyciągający uwagę użytkownika tekst, który nie tylko pięknie opisuje nawet zwykłą pompkę do koła, ale również zachęca do jej zakupu przekonując, że bez pompki po prostu żyć się nie da.
  • Nie zapominajmy również o zawarciu odpowiednich słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować naszą stronę. Nie przesadzajmy jednak z ich liczbą, gdyż przesycony nimi tekst będzie wyglądał nienaturalnie. Opisy zawarte na stronie można zaliczyć do jednych z pierwszych i najważniejszych działań, przygotowujących do optymalizacji.

Słowa kluczowe

Wspomniane słowa kluczowe pozwalają robotom Google indeksować naszą stronę www pod kątem fraz wyszukiwanych przez internautów. Dobrze dobrane słowa kluczowe gwarantują, że na naszą stronę trafią te osoby, które naprawdę są zainteresowane naszym produktem.

  • Zadbaj więc, aby frazy prowadzące do Twojej strony były zgodne z tym, czego poszukuje użytkownik. Ważne, aby frazy te występowały na różnych podstronach naszego serwisu, dzięki czemu Google zindeksuje większą liczbę stron z tymi samymi frazami, które prowadzą do różnych zakładek jednego serwisu.

Dobra optymalizacja

Jak już pisaliśmy w jednym z naszych artykułów, podstawą do zabrania się za jakiekolwiek działania SEO, jest odpowiednia optymalizacja serwisu. Mówimy tu o zwróceniu uwagi na wspomnianą treść, kod, grafikę, poprawę nagłówków, metatagów czy zbędnych zagnieżdżeń.

  • Jeżeli Twoja strona zaprojektowana jest z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań (strona responsywna, oszczędność w stosowaniu technologii Flash), to automatycznie będzie lepiej pozycjonowana. Kluczem jest więc dopasowanie poszczególnych klocków do całości tak, aby podobała się ona Google.

Linki zewnętrzne

Duża liczba zewnętrznych linków, prowadzących do Twojej strony www to znak, że udostępniana przez Ciebie treść jest wartościowa i ciekawa.

  • Dzielenie się artykułami z Twojego bloga firmowego na portalach społecznościowych? Tak! Twoi fani, udostępniają treści znajdujące się na stronie www? Jeszcze lepiej. Zadbaj o widoczność swojego serwisu również w mediach społecznościowych i uzyskuj dodatkowe, naturalne linki zewnętrzne.

Powyższe wskazówki to tak naprawdę początek drogi i punkt wyjścia, aby Twoja strona www była lepiej oceniana przez Google i tym samym osiągnęła wyższe pozycje.

Co jednak w sytuacji, gdy chcemy konkurować z największymi firmami, które pozycjonują się na najpopularniejsze frazy?

Konkurencyjność słów kluczowych jest bardzo ważna dla pozycjonowania. Wracając do wspomnianego sklepu sportowego będziemy musieli się postarać, aby strona znalazła się na wysokich miejscach w rankingu, jeżeli chcemy pozycjonować go np. na frazy: „sklep sportowy” lub „odzież sportowa”.

Trzeba więc umiejętnie prowadzić takie działania, aby z tą konkurencją wygrać. Jedną z metod może być na przykład szukanie unikalnych, mniej popularnych fraz wśród internautów i pozycjonowanie się własnie na nie, dzięki czemu łatwiej będzie osiągnąć pozycję TOP. Zauważ również, że wysiłek włożony w pozycjonowanie na najpopularniejsze frazy nie pójdzie na marne, ponieważ część z naszych konkurentów wcale może nie prowadzić działań pozycjonerskich. Przy odpowiedniej optymalizacji, jesteś w stanie szybko wskoczyć na wyższe pozycje.

Jak skutecznie i rozsądnie możesz ocenić trudność fraz podczas pozycjonowania oraz konkurencję, z jaką przyjdzie Ci się zmierzyć?

Po pierwsze, to właśnie konkurencja określa cenę pozycjonowania i czas, jaki będzie trzeba poświęcić na osiągnięcie wysokich pozycji. Po drugie, weź pod uwagę m.in:

  • branżę – sport, kosmetyki, ubrania, ubezpieczenia, bankowość, elektronika – to branże z ogromną konkurencją, dlatego pozycjonowanie na najpopularniejsze dla tych branż frazy, nie będzie tanie.
  • liczbę wyników wyszukiwania – duża liczba wyników nie musi oznaczać dużej konkurencyjności fraz, jednak może być dla Ciebie pewną wskazówką.

Stronę www można wypozycjonować na każdą, nawet najbardziej popularną frazę. Zależy to jednak od kilku rzeczy:

  • pieniędzy
  • czasu
  • umiejętności firmy lub osoby, która ma to dla Ciebie zrobić

Decyzję o pozycjonowaniu podejmuj rozważnie i ostrożnie, biorąc pod uwagę opisane wyżej czynniki. Pomyśl również o poszukaniu unikalnych, mniej popularnych fraz wśród internautów i pozycjonowaniu własnie na nie, dzięki czemu łatwiej będzie Ci osiągnąć pozycję TOP.

Jak osiągnąć TOP pozycje na najpopularniejsze frazy?
Oceń
Piotr Matuszak Piotr Matuszak
Wróć do listy

Nasze marki