Kursy pozycjonowania

Monitorowanie pozycji słów kluczowych w Google

Monitorowanie pozycji słów kluczowych w Google

Często w trakcie współpracy z firmami oferującymi usługi SEO, klienci pytają, na jakiej podstawie generowane są raporty pozycji słów kluczowych w naturalnych wynikach wyszukiwania (SERP). Zdarza się, że pozycje przedstawione w raportach nie są zgodne z wynikami, jakie widzą klienci, gdy korzystają z wyszukiwarek.

Jednym z najczęstszych powodów występowania takich rozbieżności jest personalizacja wyników Google. Klient często wpisuje w wyszukiwarkę Google słowa kluczowe, na które ma podpisaną umowę, i z wyników przechodzi na strony konkurencji: powtarzanie takiej czynności prowadzi do „polepszania” pozycji konkurencji. Geolokalizacja jest kolejną przyczyną wyświetlania rozbieżnych pozycji u klienta i w raportach pozycjonowania. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku pozycjonowania strony na frazy ogólnopolskie, takie jak np. mechanik samochodowy, meble ogrodowe czy adwokat rozwodowy. Poniżej przedstawiamy przykład dla frazy mechanik samochodowy: kolejno dla Warszawy, Szczecina, Wrocławia, i Poznania.

Do sprawdzania pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google proponujemy używać specjalistycznych narzędzi, dobieranych w zależności od potrzeb. Krótki opis poniżej.

Webpozycja

Umożliwia szybkie sprawdzenie aktualnych pozycji bez potrzeby rejestracji. Wystarczy przejść na adres https://webpozycja.pl i przewinąć ekran w dół, aż pojawi się poniższa sekcja, a potem uzupełnić adres strony i słowa kluczowe (maksymalnie 5 słów kluczowych, po jednym na linię).

Dla stałego monitorowania pozycji słów kluczowych w naturalnych wynikach wyszukiwania Google warto zarejestrować się w serwisie. W wersji darmowej mamy dostęp do 15 wyszukiwań (jedno słowo wyszukiwane w TOP 10 to jedno wyszukiwanie, jedno słowo wyszukiwane w TOP 10 + TOP 100 to dwa wyszukiwania). Otrzymujemy również dostęp do historii pozycji z ostatnich 7 dni, co przedstawia poniższa tabela.

Proces rejestracji jest bardzo prosty. Wystarczy podać adres e-mail i hasło, które później będzie służyć do logowania się w systemie.

Po zalogowaniu można rozpocząć dodawanie domeny do systemu, klikając w przycisk “dodawanie domeny/kopiowanie danych”.

Następnie należy wpisać domenę, która będzie monitorowana, i kliknąć przycisk “Dodaj domenę”.

W celu dodania fraz (słów kluczowych) do monitorowania należy wykonać trzy kroki: kliknąć adres dodanej domeny zgodnie z grafikami Krok 1 i Krok 2 (jeśli obok dodanej domeny zostanie wyświetlona cyfra w kratce, oznacza to, że domena została już dodana do systemu przez innego użytkownika. Może to oznaczać, że konkurencja lub agencja SEO monitoruje wyniki dla danej domeny).

Krok 1

Krok 2

W trzecim kroku należy wpisać frazy w zaznaczonym okienku i kliknąć przycisk “Dodaj frazy”.

Krok 3

W wersji darmowej można ustawić sprawdzanie pozycji w TOP 10 lub TOP 100 oraz wybrać, czy sprawdzanie ma dotyczyć wyników wyszukiwania dla komputerów osobistych, czy dla urządzeń mobilnych.
Od tego momentu można monitorować pozycje na wybrane słowa kluczowe dla danej domeny bez potrzeby wpisywania zapytań bezpośrednio w wyszukiwarkę Google.

CMonitor

CMonitor umożliwia szybkie jednorazowe sprawdzenie do 140 fraz bez potrzeby rejestracji. W celu sprawdzenia aktualnych pozycji dla wybranych słów kluczowych w naturalnych wynikach Google należy przejść na adres https://cmonitor.pl/, wpisać interesujące nas frazy po przecinku, uzupełnić adres domeny i kliknąć przycisk “Sprawdź pozycje”.

Przykładowy wynik sprawdzania pozycji:

Teraz możesz już obiektywnie monitorować pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google!

Cezary Pazdowski Cezary Pazdowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz