Poprawa pozycji w Google Maps

Dla firm, które dopiero wchodzą na rynek, bardzo ważne jest szybkie dotarcie do lokalnych odbiorców. Mapy Google dają możliwość łatwego pozyskania nowych klientów i zwiększenia ruchu na stronie internetowej firmy.

Wyniki z Google Maps są często wyświetlane powyżej naturalnych wyników wyszukiwania, co przekłada się na wysoki współczynnik kliknięć. Zdecydowanie nie warto więc zaniedbywać tego aspektu, optymalizując stronę.

Pokaż się!

Poniżej przedstawiam przykład wyników wyszukiwania na zapytanie “wulkanizacja” wpisanego w wyszukiwarkę Google przez użytkownika z Poznania.

Żeby zaistnieć w Mapach Google, nie wystarczy dodać znacznik z adresem firmy. W celu wykorzystania pełnego potencjału map Google konieczne jest wykonanie kilku dodatkowych działań, które przedstawię poniżej.

Weryfikacja konta Google Moja Firma: najważniejszy etap procesu

Udostępnienie jak największej ilości danych o firmie w profilu podnosi jego wiarygodność dla Google.

  • dane kontaktowe: uzupełnij wszystkie możliwe informacje kontaktowe w swojej wizytówce. Podaj adres firmy, adres strony internetowej i numer telefonu. Uzupełnienie powyższych danych dostarczy Google informacji, a to będzie miało pozytywny wpływ na pozycję w Mapach Google;
  • godziny otwarcia: klienci będą informowani przez Google o tym, w jakich godzinach firma jest otwarta czy zamknięta. Uzupełnienie godzin pracy w wizytówce firmy dla potencjalnych klientów może być czynnikiem zwiększającym prawdopodobieństwo skorzystania z Twoich usług;
  • uważaj na duplikaty: jeśli dodasz do Map Google więcej niż jedno miejsce z tym samym numerem telefonu, Google będzie to traktować jako duplikaty, co może doprowadzić do zniknięcia Twojej firmy z Map Google.

Zadbaj o opinie swojej firmy w Google Plus

Opinie wystawione przez prawdziwych klientów zwiększą poziom zaufania do Twojej firmy, a także pozytywnie wpłyną na jej pozycję w wynikach wyszukiwania w Mapach Google.
Trzeba pamiętać, że raz założony profil będzie otrzymywać opinie i komentarze, nad którymi nie będzie kontroli. Zadowolony klient wystawi pozytywną opinię, a niezadowolony negatywną. Świadczenie wysokiej jakości usług będzie skutkowało pozyskiwaniem pozytywnych opinii.
Poproś swoich klientów o wystawienie opinii i popraw pozycję wyświetlania Twojej firmy w Mapach Google.

Ustaw odpowiednią kategorię dla swojej działalności

Podczas tworzenia wizytówki Twojej firmy w Google Maps ważny jest staranny wybór kategorii opisującej Twoją działalność. Często właściciele wizytówek ustawiają tylko jedną kategorię dla swojej działalności, a przecież Google oferuje możliwość dodania aż pięciu dodatkowych kategorii, które mogą znacznie rozszerzyć grono odbiorców.

Zaprezentuj wizytówkę w Google Maps na swojej stronie internetowej

W celu poprawienia pozycji w Google Maps warto osadzić mapę Google na swojej stronie internetowej. Prawidłowe osadzenie mapy na stronie internetowej jasno pokazuje wyszukiwarce, że to Twoja firma zlokalizowana jest pod tym adresem.

Poniżej przedstawiam instrukcję prawidłowego dodania mapy z lokalizacją na stronie internetowej:

  1. wyszukaj swoją firmę w mapach Google i kliknij przycisk “Udostępnij”,
  2. gdy pojawi się okienko, wybierz zakładkę “Umieść mapę” i zaznacz rozmiar odpowiedni dla Twojej strony.

Zadbaj o odpowiedni opis swojej firmy.

Opis miejsca w Mapach Google jest ograniczony i trzeba dobrze przemyśleć to, jakie informacje chce się przekazać potencjalnym klientom, a także użyć odpowiednich słów kluczowych.
Starannie zoptymalizowany opis ma pozytywny wpływ na pozycję Twojej firmy w Google Maps.

Używaj stacjonarnych numerów telefonów

Dla Google użycie stacjonarnego numeru telefonu jest dodatkowym czynnikiem określającym położenie Twojej firmy i podnoszącym jej wiarygodność. Jeśli będziesz używać stacjonarnego numeru telefonu, który będzie wyświetlany w wizytówce w Mapach Google i na Twojej stronie internetowej, może to poprawić pozycje wyświetlania Twojej firmy w Mapach Google.

Zaktualizuj zdjęcia swojej firmy

Aktualne zdjęcia Twojej firmy podnoszą atrakcyjność wizytówki i mogą pozytywnie wpłynąć na ruch z wyszukiwarki. W panelu Google Moja Firma jest możliwość dodania zdjęć według kategorii, jak na obrazku poniżej.

Dodaj przynajmniej jedno zdjęcie w każdej kategorii: może to zaowocować lepszymi pozycjami w Mapach Google.

Podsumowanie

Jeśli chcesz wypromować swoją firmę na rynku lokalnym i dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz koniecznie wykonać powyższe czynności. Może to zaowocować zwiększeniem ruchu na stronie i lepszą jej widocznością w Internecie. A to oznacza potencjalnie znacznie większe zyski.

Izabela Smoter
Wróć do listy