Kraków to drugie pod względem wielkości i liczby ludności miasto w Polsce. Zapotrzebowanie na pozycjonowanie stron www w tym mieście również jest bardzo duże. Rywalizują między sobą restauracje, kluby, hostele, fryzjerzy, mechanicy czy fotografowie. Nieustannie trzeba walczyć o skuteczne promowanie własnego biznesu oraz większą sprzedaż, aby nie pozostać w tyle i nieustannie docierać do nowych klientów.
Posiadanie witryny internetowej jest obecnie koniecznością. Substytutem może być prowadzenie fanpage w mediach społecznościowych. W którymś z tych miejsc na pewno trzeba się pojawić, aby użytkownicy sieci w ogóle dowiedzieli się o prowadzonej działalności. A w jakich przypadkach sprawdzi się pozycjonowanie lokalne? Dotyczy ono przede wszystkim firm świadczących usługi stacjonarnie i działających głównie na terenie Krakowa czy najbliższej okolicy.
Czy sklepy online mogą skorzystać z usługi, jaką jest pozycjonowanie lokalne w Krakowie? Oczywiście. Często w danym miejscu oprócz sklepu internetowego znajduje się sklep stacjonarny lub magazyn, z którego towar może być wydany osobiście do rąk kupującego. Dlatego warto zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego w Krakowie, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.
W ostatnim czasie bardzo wzrosła waga usługi, jaką jest pozycjonowanie lokalne. Widać to chociażby w propozycjach Google, ukazywanych w celu obsługi wysłanego zapytania. Wyniki w zakresie pozycjonowania lokalnego w Krakowie widoczne są nie tylko po wpisaniu konkretnej frazy z nazwą miasta, dzielnicy czy obszaru, ale także na podstawie obecnej lokalizacji.
Istnieje co najmniej kilka czynników sprawiających, że klient wybierze firmę będącą najbliżej jego miejsca pobytu. To takie kwestie, jak:
Jak widać, pozycjonowanie lokalne w Krakowie niesie za sobą korzyści zarówno dla usługobiorców, jak i usługodawców. Jest również tańsze niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Ponadto takiego rodzaju marketing internetowy promowany jest przez samą wyszukiwarkę Google, od kiedy pojawiła się aktualizacja Opos we wrześniu 2016 roku.
Pozycjonowanie stron WWW w Krakowie nie należy do najłatwiejszych. Aby je rozpocząć, warto wiedzieć, jak działa wyszukiwarka Google, dlaczego jedne witryny są wyżej w rankingu, a drugie niżej. Ma to związek z algorytmami, jakimi rządzi się wyszukiwarka Google.
Algorytmów jest kilka, a robot Google jest stale aktualizowany. Często po kolejnej aktualizacji wiele stron spada w rankingu i znów muszą rozpocząć walkę o lepszą pozycję. Większość użytkowników klika w linki znajdujące się na 1., 2. czy 3. miejscu w wyszukiwarce lub na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania.
Dlaczego wyszukiwarka działa w ten sposób? Z jednej strony twórcy wyszukiwarki i algorytmów powołują się na dobro użytkowników, z drugiej zaś koniecznością uporządkowania wyników.
Od czego zacząć skuteczne pozycjonowanie strony WWW? Od przyjrzenia się samej witrynie i wykonania audytu, który pozwoli stwierdzić, czy jest ona przyjazna pod kątem wyszukiwarek oraz użytkowników. Ważne są aspekty techniczne i wizualne.
Kompleksowy audyt SEO wyłapie wszystkie błędy i zdiagnozuje elementy do poprawy. Analityk z wieloletnim doświadczeniem jest w stanie sprawdzić szybkość ładowania strony na różnych nośnikach, jej wagę, liczbę przekierowań, czystość kodu, przeniesienia danych, proporcje kodu do reszty tekstu, responsywność czy poprawność hierarchii nagłówków.
Aby skutecznie pozycjonować się lokalnie, należy pamiętać o umieszczeniu lokalizacji w odpowiednich miejscach w wyszukiwarce Google, np. w Google Maps. Niemal do każdego słowa kluczowego można dołączyć miejsce prowadzonej działalności, ale warto zachować przy tym umiar i naturalność. Frazy kluczowe można swobodnie odmieniać, aby dobrze wyglądały.
Wizytówka Google jest kolejnym miejscem do reklamy i pozycjonowania. Przydaje się szczególnie, podczas gdy prowadzisz biznes lokalnie, a użytkownicy korzystają z Google Maps.
Podczas wyświetlania się wizytówki Google Moja Firma pokazuje się nazwa firmy, jej częściowy opis, oznaczenie siedziby firmy na mapie, ocena nadana przez klientów i liczba komentarzy, kontakt do usługodawcy, godziny i dni otwarcia, telefon kontaktowy, a nawet wycinek z opinii klientów.
Każda kategoria wizytówki powinna być uzupełniona, aby wspomóc pozycjonowanie lokalne w Krakowie. Warto przede wszystkim zamieścić zdjęcia. Powinny być bardzo dobrej jakości i zachęcać do skorzystania z usługi. Następnie należy zadbać o poprawność nazwy przedsiębiorstwa – jeśli wcześniej została wykonana analiza słów kluczowych, można je tam umieścić. Warto dołączyć do nich lokalizację.
Ważne jest podpięcie witryny, co wywinduje ją wyżej w wyszukiwarce. Można także wstawić link do fanpage na Facebooku czy profilu na LinkedIn lub Instagramie.
Kolejnym elementem jest przypięcie pinezki we wskazanej lokalizacji na Google Maps. Aby pozycjonować się lokalnie np. na frazę „dentysta Kraków”, musisz podać dokładny adres swojej siedziby.
Kolejne zagadnienie to opinie na wizytówkach. Często są w stanie przekonać użytkownika do skorzystania z usługi danej firmy. Warto prosić o pozostawienie opinii wszystkich zadowolonych odbiorców. W przypadku negatywnych zdań również warto się odezwać i wyjaśnić opisywaną sytuację. Za każdą ocenę należy zaś podziękować.
SEO – Search Engine Optimization, to proces zakładający optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarkę Google. Zasadniczo składa się z 3 etapów:
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Krakowie niemal niczym nie różni się od działań prowadzonych na klasycznych stronach WWW. E-sklepy z reguły są bardziej rozbudowane, dlatego warto zadbać o ich audyt i poprawną optymalizację. Powinny być także postawione na bezpiecznym, stabilnym serwerze. Warto zdecydować się na tego typu działanie lokalne, szczególnie jeśli firma nie zajmuje się wysyłką na terenie całej Polski lub oprócz sprzedaży online funkcjonuje sklep stacjonarny.
Niezbędne jest przy tym ponowne opisanie lub zmiana treści opisów produktów czy kategorii w taki sposób, aby odpowiadały na wymogi z zakresu SEO. Opisy powinny zawierać co najmniej 2000– 2500 zzs i zawierać wybrane słowa kluczowe.
Właściciele firm, specjaliści od SEO i wyszukiwarka Google potwierdzają, że warto pozycjonować stronę internetową lokalnie w Google. Przemawia za tym nie tylko efektywność w postaci większego zainteresowania klientów, ale także promowanie przez Google stron internetowych pozycjonowanych lokalnie na Kraków.
Działania z zakresu pozycjonowania polecane są w przypadku biznesów funkcjonujących na rynku lokalnym. Po pewnym czasie można liczyć na pozyskanie nowych klientów.
Przedsiębiorcy często zapominają o najbliższym terenie, w którym często drzemie bardzo duży potencjał. Pozycjonowanie Kraków pozwala pozyskać rzetelnych odbiorców, którzy z czasem mogą stać się samodzielnymi ambasadorami marki.
Pytanie, ile trwa pozycjonowanie stron WWW i optymalizacja, zadaje praktycznie każdy przedsiębiorca i właściciel witryny internetowej. Oba procesy nigdy się jednak nie kończą. Wiąże się to z nieustannym ruchem w Internecie. Każda strona WWW, sklepy online czy blogi nieustannie podnoszą się i spadają w rankingu, dlatego niezbędne jest stałe działanie. Warto nastawić się na długoterminowe działania i współpracę oraz wykazać cierpliwością. Żadna renomowana agencja SEO nie zobowiąże się do przedstawienia oczekiwanych wyników pozycjonowania po kilku tygodniach lub miesiącu czy dwóch od rozpoczęcia kampanii.
Aby pozycjonowanie było bardziej efektywne, należy w pierwszej kolejności popracować nad jakością prowadzonej witryny. Dotyczy to także pozycjonowania lokalnego w Krakowie. Pierwsze efekty można będzie zobaczyć po około pół roku od rozpoczęcia pozycjonowania.
Pozycjonowanie stron Kraków może przynieść wymierne korzyści dla przedsiębiorcy i jego każdego klienta. Optymalizacja pod lokalne SEO Kraków powinna składać się z kilku elementów:
Optymalizacja sklepu internetowego w Krakowie jest bardzo podobna do działań prowadzonych na klasycznych stronach WWW. Zajmuje jednak dużo więcej czasu, bo witryny te mają o wiele większą ilość podstron, zakładek, kategorii itd.
Sprawdzają się tu tzw. long tail – dłuższe i dość szczegółowe frazy, którymi posługują się bardziej świadomi użytkownicy. Pomaga to w doprowadzeniu ich do miejsca, którego dokładnie szukali i skraca cały proces zakupowy.
Efektem pozycjonowania lokalnego jest szybsze docieranie do usługobiorców znajdujących się w pobliżu (skrócenie czasu dojazdu i ponoszenie mniejszych kosztów).
Pozycjonowanie Kraków, mimo że pozornie ma mniejszy zakres, daje wiele możliwości. Dzięki pozycjonowaniu stron staniesz się bardziej rozpoznawalny wśród najbliższej społeczności. Będziesz mógł liczyć na polecenia za pomocą poczty pantoflowej. Z czasem zdeklasujesz swoją konkurencję. Wtedy możesz nawet zdobyć pierwsze miejsce w wyszukiwarce Google, w wynikach organicznych czy na wizytówce Google. Pozycjonowanie stron internetowych Kraków daje zdecydowanie większe możliwości, aby stać się liderem w danej okolicy.
Jako rzetelna agencja w zakresie pozycjonowania lokalnego oferujemy audyt strony WWW, a także optymalizację na jego podstawie. Najlepiej szukać agencji SEO, która zajmie się obiema tymi rzeczami – kompleksowo i skutecznie poprawi widoczność strony internetowej.
Warto zgłosić się do agencji SEO oferującej pozycjonowanie stron w Krakowie, która może wykazać się niezbędnym doświadczeniem oraz zatrudnianiem najlepszej klasy specjalistów. W tym celu warto poszukać w sieci informacji na jej temat. Dowiesz się również, ile kosztuje pozycjonowanie stron.
Agencja SEO, która prowadzi efektywne kampanie, powinna przedstawić swoje referencje i case study potwierdzające osiągnięcia, obrazujące wyniki z pozyskiwania i dotarcia do potencjalnych klientów.
Ofertę pozycjonowania może przedstawić Ci nie tylko firma z Krakowa, ale też z innych części Polski.
Nie musisz wiedzieć wszystkiego o pozycjonowaniu stron w Krakowie, bo od tego są specjaliści, ale warto, abyś posiadał chociaż podstawową wiedzę na temat mechanizmów rządzących rankingiem wyszukiwarki Google.
Wybieraj usługi agencji, która sama potrafi się dobrze pozycjonować. Zobacz, jak wygląda strona internetowa firmy, z którą zamierzasz nawiązać współpracę, a także czy oferuje bezpłatną wycenę swoich działań.
Pozycjonowanie opiera się na kilku elementach:
Pozycjonowanie stron w Krakowie to proces, którego koszty zależą od wielu czynników. Na cenę wpływają takie aspekty, jak: konkurencyjność branży, aktualny stan witryny, zamierzone efekty czy wykorzystywane narzędzia. Aby więc uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Pozycjonowanie lokalne w Krakowie jest dość wymagające. Budowanie popularności marki w tak dużym mieście nierzadko zajmuje od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest wieloma czynnikami, takimi jak trudność słów kluczowych czy oczekiwane efekty.
Pozycjonowanie w Krakowie niesie za sobą wiele korzyści umożliwiających nieustanny rozwój biznesu. Zaliczyć do nich można: lepszą widoczność marki na liście wyników wyszukiwania, większy ruch w witrynie, wyższy współczynnik konwersji oraz rozszerzoną świadomość marki wśród okolicznych mieszkańców.
Proces pozycjonowania stron w Krakowie warto rozpocząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Testy skuteczności słów kluczowych, analiza konkurencji oraz badania rynku docelowego zapewnią szereg istotnych informacji, dzięki którym opracowanie skutecznego planu marketingowego nie będzie żadnym problemem.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.