alt obrazka

Daty w wynikach wyszukiwania… nie zawsze są prawidłowe

Pracownik Google, John Mueller, odniósł się do trwającego już dłuższy czas problemu - Google pokazuje przy stronach w wynikach wyszukiwania daty, jednakże nie zawsze są one prawidłowe. Zdarza się bowiem, że robot Google pobiera datę znajdującą się w treści artykułu, z komentarzy...

Przeczytaj
alt obrazka

Google mówi: optymalizacja pod kątem budżetu indeksowania witryny jest przereklamowana

Znany w świecie SEO pracownik Google John Mueller, napisał ostatnio na swoim Twitterze, że optymalizowanie witryn pod kątem budżetu indeksowania jest zbędne i może przynieść korzyść tylko w przypadku bardzo dużych stron. John napisał: “IMO crawl-budget is over-rated. Most sites...

Przeczytaj
alt obrazka

Aktualizacja ofert pracy w usłudze Google Jobs

Co prawda nie dotyczy to jeszcze polskich wyników wyszukiwania, warto jednak wspomnieć o ostatniej zmianie. Czym jest Google Jobs? Google na podstawie danych strukturalnych zbiera informacje o aktualnych ofertach pracy zamieszczonych na stronach internetowych. Przy zapytaniach wskazujących na...

Przeczytaj
alt obrazka

Algorytm Mobile-First już oficjalnie!

Wreszcie po 1,5 roku od rozpoczęcia eksperymentów Google zaczyna wdrażać rozwiązania dla algorytmu Mobile-First. Potwierdzeniem tych słów jest rozesłanie powiadomień do webmasterów o sygnaturze [WNC-20058194] informujących o potencjalnym zwiększeniu odwiedzin strony przez Smartfonowego...

Przeczytaj
alt obrazka

Google testuje rozwijane linki w kartach rozszerzonych

W przeszłości firma testowała już wielokrotnie rozwijane odnośniki, jednak testowana teraz wersja jest nieco inaczej zaprojektowana niż poprzednie. Przede wszystkim pod każdym z linków zawarty jest krótki opis objaśniający, co można znaleźć po rozwinięciu listy. Nie wiadomo...

Przeczytaj
alt obrazka

Google rozpoczął wdrażanie indeksu mobilnego dla większej ilości stron

Firma zapowiedziała wprowadzenie Mobile-First Index (indeksu, w którym priorytetowe znaczenie zyskuje dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych) dla kolejnych witryn. Dotyczy to jednak tylko stron, które stosują “najlepsze praktyki dla indeksu mobilnego”. Właściciele serwisów...

Przeczytaj
alt obrazka

Google wyświetla reklamy konkurencyjnych sieci sprzedażowych

W odpowiedzi na unijne orzeczenia antymonopolowe, Zakupy Google wyświetlają teraz reklamy z konkurencyjnych silników zakupowych. Włączenie reklam z konkurencyjnych sieci jest częścią odpowiedzi Google na orzeczenie antymonopolowe i ogromną grzywnę zasądzoną przez Komisję...

Przeczytaj
alt obrazka

Google udostępnia nowe narzędzia – Mobile Scorecard & Impact Calculator

W poniedziałek, 26 lutego 2018 na Mobile World Congress w Barcelonie, Google zaprezentowało narzędzia Mobile Scorecard & Impact Calculator przedstawiające, jak duży wpływ na wyświetlanie strony ma mobilny page speed. Pierwsze narzędzie pozwala na porównanie prędkości działania...

Przeczytaj
alt obrazka

Google wyjaśnia, jak działają fragmenty z odpowiedzią (polecane fragmenty) w wyszukiwarce

Na pewno kiedyś już spotkaliście się z sytuacją, gdy podczas wyszukiwania w Google wyświetla się dłuższy fragment tekstu z podstrony – nazywamy to „polecanym fragmentem”. Polecane fragmenty są to krótkie, wyróżnione fragmenty wyświetlane u góry strony wyników wyszukiwania...

Przeczytaj
alt obrazka

Optymalizacja szybkości działania strony internetowej (PageSpeed) nie będzie wpływać na indeksację witryny

Jak wiecie lub też nie, Google ostatnio ogłosiło swoją najnowszą aktualizację algorytmu Google PageSpeed, która zostanie uruchomiona już w lipcu. Społeczność nie do końca wiedziała, w jaki sposób optymalizacja szybkości działania witryny internetowej będzie wpływać na jej...

Przeczytaj
alt obrazka

Google ostrzega: nie używaj markera wydarzeń do promocji produktów i usług

Jeśli na Twojej stronie znajdują się informacje o wydarzeniach, które mają się odbyć w danym czasie w przyszłości, możesz skorzystać z markera danych do ich otagowania. Dzięki temu, zostaną one przedstawione w wynikach wyszukiwania w atrakcyjny sposób. Do tej pory, wiele...

Przeczytaj
alt obrazka

Google eksperymentuje z długością tagów meta description wyświetlanych w wynikach wyszukiwania

Pod koniec listopada mogliśmy zaobserwować pewne zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania Google. Do tej pory opis strony mógł składać się z ok. 150 znaków. Teraz możemy znaleźć strony z opisami do nawet 300 znaków! Czy to czas, aby przepisać wszystkie opisy na swojej...

Przeczytaj
alt obrazka

Nie działa pół internetu! Awaria zasilania OVH – wpływ na SEO

Zapewne Twoja strona dziś nie działa i boisz się, że Twoja strona internetowa zaliczy dziś spadek w rankingu? Musisz wiedzieć, że ten problem dotyczy sporej części stron internetowych korzystających z serwerowni OVH. Awaria zasilania OVH ? W Strasburgu o godz. 7:04 padło zasilanie i...

Przeczytaj
alt obrazka

Nowe oznaczenia dla mobilnych wyników wyszukiwania?

Google testuje nowe oznaczenie w stron wykonanych w technologii AMP dla wyników mobilnych. ...

Przeczytaj
alt obrazka

Odświeżona geolokalizacja Google

Google zmieniło sposób geolokalizacji wyników wyszukiwania. ...

Przeczytaj
alt obrazka

Nagłówki na stronie WWW

Jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO on-site jest użycie nagłówków dla treści. To, w jaki sposób należy ich używać, po części sugerują indeksy samych nagłówków. W SEO najistotniejsze są nagłówki typu H1, H2 oraz H3. Podczas optymalizacji strony należy się skupić na...

Przeczytaj
alt obrazka

10 ograniczeń Google, o których nie wiedziałeś

Google udostępnia wiele różnych narzędzi, a jednocześnie obsługuje ogromne ilości danych. Nawet taki gigant ma jednak pewne ograniczenia. ...

Przeczytaj
alt obrazka

Letnia aktualizacja algorytmu Google

Początek wdrażania zmian w organicznych wynikach wyszukiwania czy poważne zmiany w algorytmie? Bez względu na odpowiedź, wygląda na to, że musimy przygotować się na rewolucję. ...

Przeczytaj
alt obrazka

Filmy w usłudze Google Maps

Od niedawna Lokalni Przewodnicy oraz pozostali użytkownicy usługi Google Maps mogą dodawać filmy do lokalnych wyników wyszukiwania.  ...

Przeczytaj
alt obrazka

Google testuje nowy wygląd mobilnych wyników wyszukiwania

Testowe widoki SERP jak zwykle dodawane są losowo i nigdy nie wiadomo, kto zostanie beta testerem i kiedy nowy styl zostanie wdrożony na stałe...

Przeczytaj
alt obrazka

Uśmiechnij się: Google zezwala na użycie emoji w SERP-ach

Google wprowadziło w widoku SERP-ów obsługę emoji, czyli znaków specjalnych, które - podobnie jak emotikonki - służą do wyrażania emocji...

Przeczytaj
alt obrazka

Komisja Europejska zmusza Google do zmiany algorytmów

Komisja Europejska nałożyła na Google karę w wysokości 2,42 miliarda euro. Twierdzi, że kolejność witryn w wynikach wyszukiwania nie jest ustalana sprawiedliwie i firma z Mountain View zdecydowanie faworyzuje swoje usługi w wyszukiwarce, tworząc monopol...

Przeczytaj
alt obrazka

Google: linki ze stron z wysoką liczbą odwiedzin nie są bardziej wartościowe

John Mueller, pracownik firmy Google, odpowiedział ostatnio na tweet, w którym ktoś stwierdził, że linki ze stron z wysoką ilością odwiedzin z Google są bardziej wartościowe niż te z rzadziej odwiedzanych witryn. Odpowiedź była krótka...

Przeczytaj
alt obrazka

Google przypomina: używajcie anchor tekstów i altów dla obrazków

John Mueller, pracownik firmy Google, przypomniał ostatnio na swoim Twitterze o używaniu anchor tekstów dla linków i altów dla obrazków na stronach, kiedy to tylko możliwe. W odpowiedzi na pytanie o anchor teksty dla linków i alty dla obrazków napisał: “[...] nie pozostawiałbym ich...

Przeczytaj
alt obrazka

Google testuje “sugerowane klipy”

W jaki sposób ma działać nowość od Google? Często szukając odpowiedzi na jakieś pytanie w wyszukiwarce możemy natknąć się na odpowiedzi video. Zdarza się, że aby wyświetlić szukaną przez nas informację trzeba przeczekać wstęp do filmiku co bywa uciążliwe. Google chce...

Przeczytaj
alt obrazka

Google Chrome pokaże ostrzeżenie o niebezpiecznej witrynie w nowych sytuacjach

Kiedy zobaczymy ostrzeżenie? Google ogłosiło, że w późniejszym okresie tego roku przeprowadzi aktualizację przeglądarki Chrome, która spowoduje wyświetlanie informacji o niebezpiecznej witrynie w dwóch nowych sytuacjach. Po styczniowej aktualizacji program pokazywał ostrzeżenie na...

Przeczytaj
alt obrazka

Błędy 404 nie świadczą o niskiej jakości strony internetowej

Google informuje: Błędy 404 nie są negatywnie odbierane przez wyszukiwarkę i nie świadczą o niskiej jakości strony internetowej. Naturalna część internetu Od wielu lat Google przekazuje nam informacje, że błędy 404 - page not found są naturalną częścią stron internetowych...

Przeczytaj
alt obrazka

Algorytm Fred potwierdzony przez Google

W marcu Google wprowadziło najnowszą aktualizację algorytmu uderzającą w strony o niskiej jakości treści. Aktualizacja została nazwana przez branżę SEO „Fred”. Skutki działania Freda miały największy wpływ na strony czerpiące zyski z programów partnerskich i reklam. Spadki...

Przeczytaj
alt obrazka

Katalog DMOZ zamyka się po 18 latach

DMOZ, jeden z najstarszych i najbardziej zaufanych katalogów stron ogłosił na swojej stronie głównej komunikat o planowanym zamknięciu serwisu. Strona ma przestać działać 14 marca 2017. Katalog DMOZ działa od 5 czerwca 1998 i zamyka się po 18 latach. Tak wygląda dziś strona...

Przeczytaj
alt obrazka

Phantom V – Aktualizacja jakościowa

Na początku lutego pojawiło się zamieszanie w wynikach organicznych, w świecie pozycjonerów istnieje podejrzenie, że mieliśmy do czynienia z aktualizacją jakościową tzw. Google Phantom. Takie aktualizacje miały miejsce już wcześniej: Phantom I – (Maj 2013) Phantom II –...

Przeczytaj
alt obrazka

Co wydarzyło się w branży SEO w 2016 roku?

SEO to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Każdego roku zmiany w algorytmach Google objawiają się sporym zamieszaniem. Jakie zmiany zaszły w zeszłym roku w branży SEO i czego można spodziewać się w nadchodzącym roku? Aktualizacja algorytmu Pingwin Najważniejszym...

Przeczytaj
alt obrazka

Złośliwe grafiki w obrazach Google Moja Firma

Szkodliwość złośliwych grafik Sucuri, firma specjalizująca się dostarczaniu i wdrażaniu rozwiań z zakresu bezpieczeństwa stron i aplikacji internetowych, wykryła nową taktykę zamieszczania złośliwej grafiki lub zdjęć w profilach Google Moja Firma. Zdjęcia, które się tam...

Przeczytaj
alt obrazka

Z końcem stycznia 2017 wprowadzony zostaje wymóg stosowania protokołu HTTPS

  Protokuł HTTPS, a gromadzenie haseł „Włączanie protokołu HTTPS dla całej witryny jest istotne, jeśli witryna gromadzi hasła, informacje o płatności lub o jakichkolwiek innych danych osobowych, krytycznym warunkiem jest korzystanie z protokołu HTTPS." [informacja z...

Przeczytaj
alt obrazka

Google dodaje wsparcie dla restauracji i kursów online do kart rozszerzonych

Czym są karty rozszerzone? Karty rozszerzone (Rich Cards) to nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Korzystają one z zaimplementowanych danych strukturalnych i pozwalają ukazać informacje w bardziej przystępny sposób. Jak to działa? Póki co...

Przeczytaj
alt obrazka

Google zmienia przycisk “Dodaj do indeksu”

Przycisk "Poproś o indeksację" W Google Search Console zmieniona została treść przycisku „Dodaj do indeksu” na „Poproś o indeksację”. Zmiana jest niewielka, lecz wprowadzono ją, aby lepiej opisać działanie funkcji i upewnić się, że webmasterzy wiedzą, jak ona działa. Skąd...

Przeczytaj
alt obrazka

Nowy indeks mobilny Google

Jak można przeczytać na blogu Google: “Although our search index will continue to be a single index of websites and apps, our algorithms will eventually primarily use the mobile version of a site’s content to rank pages from that site, to understand structured data, and to show snippets...

Przeczytaj
alt obrazka

Google potwierdza – nie planujemy ignorowania linków zewnętrznych jako kluczowego czynnika rankingowego wyszukiwarki

Wieść prosto z Twittera Gary Illyes informował w tym roku na swoim Twitterze, że pominięcie linków przy generowaniu wyników wiązało się będzie ze znacznym pogorszeniem jakości wyszukiwania. Zapytany w ostatnim czasie na Twitterze czy odnosi się to do  linkowania wewnętrznego...

Przeczytaj

Nasze marki