Newsy pozycjonowanie

10 ograniczeń Google, o których nie wiedziałeś

10 ograniczeń Google, o których nie wiedziałeś

alt obrazka

Google udostępnia wiele różnych narzędzi, a jednocześnie obsługuje ogromne ilości danych. Nawet taki gigant ma jednak pewne ograniczenia.

Poniżej prezentujemy listę niektórych ograniczeń Google, które mogą mieć wpływ na SEO.

1. 1000 obiektów w konsoli wyszukiwarki Google

Zgodnie z dokumentacją Pomocy narzędzia Google Search Console do jednego konta można dodać do 1000 witryn lub mobilnych aplikacji.

2. Disavow może zawierać tylko 100 tysięcy adresów URL

Plik wykluczający adresy URL (Disavow) ma rozmiar ograniczony do 2 MB i może zawierać 100 000 adresów URL. Jest to jeden z błędów najczęściej spotykanych podczas zgłaszania pliku odrzucającego linki prowadzące do naszej strony internetowej.

3. Nie każdą nazwę firmy dodasz w całości

Narzędzie Google Moja Firma umożliwia dodanie nazwy firmy o długości nieprzekraczającej 100 znaków.

4. Ograniczenie wielkości pliku Robots.txt

Obecnie Google nakłada limit na rozmiar pliku Robots.txt do 500 kB. Zawartość, która występuje po rozmiarze pięciuset kilobajtów, może być ignorowana.

5. Mapy witryn są ograniczone do 50 MB (nieskompresowane) oraz do 50 000 adresów URL

Jeśli masz większy plik lub więcej adresów URL, musisz podzielić go na wiele map witryn. Można opcjonalnie utworzyć plik indeksu map witryn, wskazujący na listę map, i przesłać go do Google.

6. Limit indeksowania Google na stronie wynosi kilkaset MB

W roku 2015 limit ten wynosił zaledwie 10 MB, aktualnie liczba ta oscyluje oscyluje wokół 200 MB.

7. Liczba linków na stronie to kilka tysięcy

Google nie ma jasno sprecyzowanego limitu co do liczby linków na danej stronie WWW, jednak zaleca się, aby liczba ta nie przekraczała kilku tysięcy.

8. Obsługa do 5 przekierowań w jednym czasie

John Mueller na jednej z konferencji powiedział, że Google będzie jednocześnie śledził 5 przekierowań. Zaleca się jednak stosowanie jak najmniejszej liczby przekierowań adresów URL.

9. Nie ma określonego minimum treści na stronie

Często zaleca się, aby na stronie znajdował się tekst na co najmniej 250 znaków. W rzeczywistości nie ma takiego limitu, jednak warto zadbać o to, aby strona zawierała wartościową i unikalną treść.

10. Limit liczby słów do opisu parametru ALT grafiki

Nie ma limitu co do tego parametru, jednak to pierwsze 16 słów wydaje się liczyć w wynikach wyszukiwania.

Tomasz Czechowski Tomasz Czechowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz