Algorytm Fred potwierdzony przez Google

alt obrazka

Czym w ogóle są algorytmy?

Algorytmy Google to nic innego jak programy komputerowe, analizujące różne wskazówki, po to aby wskazać dokładniejsze wyniki wyszukiwania. Mówiąc prościej: chodzi o to, aby pokazać użytkownikowi to, czego faktycznie szuka.

W marcu Google wprowadziło najnowszą aktualizację algorytmu uderzającą w strony o niskiej jakości treści.
Aktualizacja została nazwana przez branżę SEO „Fred”.
Skutki działania Freda miały największy wpływ na strony czerpiące zyski z programów partnerskich i reklam.
Spadki ruchu organicznego dla wielu witryn sięgnęły nawet 80% w porównaniu z okresem przed aktualizacją.

Skąd nazwa?

Nazwa „Fred” została wymyślona na podstawie wypowiedzi analityka trendów internetowych Google, Gary’ego Illyes’a. Stwierdził on, że każda nieoficjalnie aktualizacja może zostać roboczo nazwana „Fred”. Część specjalistów z branży SEO twierdzi, że celem były strony nastawione na zyski z reklam – inni, że Fred jest aktualizacją wymierzoną w strony zapleczowe niskiej jakości.

Jak to działa?

Okazało się, że Fred jest rozbudowanym algorytmem weryfikującym jakość witryn. Fred ocenia witrynę na podstawie wielu elementów, takich jak linki, treść, UX, czy ilość reklam. Powoduje to zepchnięcie stron o niskiej jakości na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Źródło: https://www.seroundtable.com/

Cezary Pazdowski Cezary Pazdowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz