Algorytm Mobile-First już oficjalnie!

alt obrazka

Wreszcie po 1,5 roku od rozpoczęcia eksperymentów Google zaczyna wdrażać rozwiązania dla algorytmu Mobile-First. Potwierdzeniem tych słów jest rozesłanie powiadomień do webmasterów o sygnaturze [WNC-20058194] informujących o potencjalnym zwiększeniu odwiedzin strony przez Smartfonowego GoogleBot’a.

Czym jest algorytm Mobile-First?

Do tej pory podczas ustalania rankingu dla użytkowników mobilnych wyszukiwarki Google brana była pod uwagę treść z wersji desktopowej, a jedynie linki do podstron mobilnych. Po wdrożeniu rozwiązań eksperymentalnych z ostatniego półtora roku priorytetem w mobilnych wynikach wyszukiwania podczas ustalania rankingu ma być treść z podstron w wersjach mobilnych.

Dzięki wprowadzeniu tego rozwiązania do użytku codziennego użytkownicy mobilni będą mogli dokładniej znaleźć to, czego poszukują. Ma to znaczenie w sytuacji, gdy występują znaczne różnice pomiędzy wersją desktopową a mobilną.

Google twierdzi, że w dalszym ciągu posiada tylko jeden indeks dla całej wyszukiwarki. Strony internetowe jednak coraz częściej zacznie odwiedzać tzw. Smartphone GoogleBot. Google dodatkowo będzie wyświetlać mobilną wersję strony w wynikach wyszukiwania.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/03/rolling-out-mobile-first-indexing.html 

 

Dodaj komentarz