Odświeżona geolokalizacja Google

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

31 października 2017

Google zmieniło sposób geolokalizacji wyników wyszukiwania.

Do 27 października 2017 r. wyniki wyszukiwania były powiązane z domeną ccTLD odpowiednią dla danego kraju. Jeśli zapytanie zostało wpisane w Google.pl, to przedstawione wyniki były powiązane z Polską, a jeśli to samo zapytanie wpisane zostało w Google.de, wyniki wyświetlane były dla Niemiec.

Firma Google poinformowała o zmianie na swoim blogu. Głównym powodem jej wprowadzenia jest fakt, że co piąte zapytanie wpisywane w wyszukiwarkę Google związane jest z lokalizacją.
Obecnie kraj nie jest określany za pomocą domeny (.pl, .de, .co.uk). Wyniki wyszukiwania są wyświetlane dla lokalizacji określanej za pomocą rzeczywistej lokalizacji użytkownika (lokalizacja IP). Przykład? Jeśli jesteś w Hiszpanii i w Google.pl wpiszesz jakieś zapytanie, zostaną wyświetlone wyniki lokalne z Hiszpanii.

Zmiany dotyczą wyników wyszukiwania na komputerach, urządzeniach mobilnych, mapach i w aplikacjach. Każdy użytkownik w ustawieniach konta może ręcznie zmienić kraj, z którego będzie otrzymywać lokalne wyniki wyszukiwania.