Newsy pozycjonowanie

Google aktualizuje algorytm Florida. Wprowadzone zmiany to nie tylko kosmetyka

Google aktualizuje algorytm Florida. Wprowadzone zmiany to nie tylko kosmetyka

alt obrazka

Algorytm Florida wprowadzono w listopadzie 2003 roku, co z dzisiejszej perspektywy wydaje się nieprawdopodobnie odległą przeszłością. Ówczesna implementacja wprowadziła wiele zmian w wynikach wyszukiwania, czego konsekwencją była utrata wypracowanych pozycji w TOP 10 przez podmioty, które praktykowały podejście do SEO rodem z lat 90. ubiegłego wieku. Innymi słowy, był to algorytm wyraźnie piętnujący niestosowne praktyki, jak upychanie fraz kluczowych w tekstach. Ostatnie godziny przyniosły rewelację, jakoby gigant z Mountain View aktualizował Floridę i w dość znacznym zakresie. Czego należy się spodziewać?

Pora na kompleksową aktualizację

Aktualizację określaną mianem Florida 2 potwierdził Danny Sullivan z Google, podkreślając, że wpływa ona bezpośrednio na mechanikę działania wyszukiwarki. Nie powinno to dziwić, gdyż amerykański potentat rynku IT zapowiadał wprowadzenie naprawdę dużych zmian, nie podając jednakże wcześniej żadnych bardziej szczegółowych informacji. Co ważne, jest to rzekomo największa aktualizacja od lat, a mając na uwadze, iż podobne implementacje w przeszłości potrafiły przetasować pozycje zajmowane w TOP-owych wynikach wyszukiwania, warto przyjrzeć się wprowadzanym zmianom.

W uaktualnieniach, które określa się mianem broad core update Google nie skupia się na żadnych niszach i nie szuka tendencji, cech czy nawet całych stron, na które chce wpłynąć. Na czym polega więc ta aktualizacja? Otóż, prawdopodobnie wpłynie on na interpretację zapytań wpisywanych w pole wyszukiwarki, co może zmienić ranking stron, również poprzez przewartościowanie ich profili linkowych. Innymi słowy, usprawnienia tej skali wpływają na całościowe funkcjonowanie wyszukiwarki, czego w żadnym wypadku nie można bagatelizować!

Dlaczego Florida 2?

To proste, w 2003 roku algorytm otrzymał nazwę Florida ze względu na to, że jego wprowadzenie zbiegło się w czasie z konferencją Pubcon Florida SEO. Tym razem sytuacja jest analogiczna, więc Brett Tabke, założyciel Pubconu i WebmasterWorld, firmy która zawsze przygotowywała nazwy wprowadzanych aktualizacji, zdecydował się ochrzcić nowy update właśnie mianem Florida 2.

Idą zmiany?

Co zaakcentuje Florida 2? Na czym się zorientuje i jakie witryny będzie premiować? Jak podaje Danny Sullivan, będzie to aktualizacja stawiająca na jakość treści publikowanych na stronach internetowych oraz zwracający uwagę na profil linkowy, zbudowany w oparciu o odnośniki wysokiej jakości. Florida 2 ma analizować związek między contentem i linkami a zadanym w pasku wyszukiwarki pytaniem. Uzyskane odpowiedzi mają lepiej współgrać z pytaniami, a wyniki mają po prostu w większym stopniu odpowiadać na potrzeby internautów. Najprościej rzecz ujmując, Florida 2 to kolejny krok na drodze do odczytywania intencji pytających.

Utrata pozycji w wyniku aktualizacji?

Cóż, choć wprowadzane zmiany były łatwe do przewidzenia, a firmy zajmujące się świadczeniem nowoczesnych, analizujących wytyczne Google usług SEO dbają o jakość treści, utraty pozycji są realne. Co zrobić, by im przeciwdziałać? Rozwiązanie jest jedno – rozwijać content i dbać o jego jakość oraz współpracować z witrynami, które podzielają naszą orientację na tworzenie wartościowych materiałów. Strategia przykładania coraz większej wagi do publikowania tekstów nie tylko poprawnych pod względem zagęszczenia fraz kluczowych, ale i merytorycznych oraz spójnych stylistycznie zaczyna procentować. Google stawia na jakość, a nie na ilość i skupia się na odczytywaniu intencji, a nie na zgadywaniu. Czas wyjść amerykańskiemu gigantowi na przeciw!

Źródło: searchenginejournal.com

Google aktualizuje algorytm Florida. Wprowadzone zmiany to nie tylko kosmetyka
3.7 (73.33%) 3 ocen
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Nasze marki