Google eksperymentuje z długością tagów meta description wyświetlanych w wynikach wyszukiwania

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

26 stycznia 2018

Pod koniec listopada mogliśmy zaobserwować pewne zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania Google.

Do tej pory opis strony mógł składać się z ok. 150 znaków. Teraz możemy znaleźć strony z opisami do nawet 300 znaków!

Czy to czas, aby przepisać wszystkie opisy na swojej stronie, by w pełni wykorzystać ich potencjał? Z tym lepiej się wstrzymać do momentu, w którym Google oficjalnie potwierdzi wprowadzenie takich zmian. Za tą decyzją stoi kilka argumentów.

  1. Po pierwsze, trudno określić czy będziemy mogli stosować dłuższe opisy meta, czy to dodatkowe 150 znaków będzie wykorzystywane na wyświetlanie zawartości strony. Na chwilę obecną można zaobserwować zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie.
  2. Po drugie, chwilowe zmiany wcale nie oznaczają, że zostaną ostatecznie zaimplementowane. Jak napisał John Mueller – analityk trendów webmasterskich pracujący dla Google – w wynikach wyszukiwania stale przeprowadzane są testy.

Ponadto, czysto teoretycznie, nigdy nie istniało ograniczenie długości opisu, po prostu jego nadmiar nie był wykorzystywany w SERP’ach (co nie oznacza, że nie może to ulec zmianie).

Źródła:

Search Engine Roundtable

Search Engine Land

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *