Google mówi: optymalizacja pod kątem budżetu indeksowania witryny jest przereklamowana

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

8 czerwca 2018

Znany w świecie SEO pracownik Google John Mueller, napisał ostatnio na swoim Twitterze, że optymalizowanie witryn pod kątem budżetu indeksowania jest zbędne i może przynieść korzyść tylko w przypadku bardzo dużych stron.

John napisał:

“IMO crawl-budget is over-rated. Most sites never need to worry about this. It’s an interesting topic, and if you’re crawling the web or running a multi-billion-URL site, it’s important, but for the average site owner less so.”

Budżet indeksowania witryny to maksymalna ilość adresów URL, jaką robot Google jest w stanie zaindeksować pod daną domeną. Biorąc pod uwagę, że Google jest w stanie indeksować nawet 50 tys. adresów URL na dzień, problem ten nie dotyczy znacznej większość posiadaczy stron.

Usunięcie zbędnych podstron jest korzystnym działaniem, które sprawi, że Twoja strona będzie prostsza i bardziej przejrzysta, ale na pewno nie jest to kwestia samego budżetu indeksowania.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-crawl-budget-overrated-25825.html

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *