Newsy pozycjonowanie

Google ostrzega: nie używaj markera wydarzeń do promocji produktów i usług

Google ostrzega: nie używaj markera wydarzeń do promocji produktów i usług

alt obrazka

Jeśli na Twojej stronie znajdują się informacje o wydarzeniach, które mają się odbyć w danym czasie w przyszłości, możesz skorzystać z markera danych do ich otagowania.

Dzięki temu, zostaną one przedstawione w wynikach wyszukiwania w atrakcyjny sposób.

Do tej pory, wiele osób używało go do promowania swoich produktów i usług, niekoniecznie związanych z konkretnymi wydarzeniami, np. “Od 15 do 22 grudnia darmowa dostawa w sklepie X”. Takie zachowanie było karane, lecz dochodziło do tego stosunkowo rzadko i Google postanowiło położyć temu kres.

W ostatnim czasie sposób używania markerów wydarzeń został ściśle uregulowany. Działania mające na celu pilnowanie ich przestrzegania z pewnością się nasilą. Złamanie tych zasad może skutkować nałożeniem na stronę ręcznego filtra, który wykluczy ją z wyników wyszukiwania. Jeśli do tego dojdzie, otrzymasz powiadomienie na koncie Google Search Console. Jedynym sposobem na pozbycie się filtra jest wprowadzenie na witrynie odpowiednich zmian, aby przestrzegała wszelkich wytycznych Google i wysłanie prośby o powtórną weryfikację.

Marker wydarzeń może przyciągnąć na naszą witrynę wiele osób zainteresowanych danymi wydarzeniami. Należy jednak pamiętać, żeby używać go zgodnie z przeznaczeniem i nigdy nie nadużywać jego możliwości.

Dokładne wytyczne dot. stosowania markera wydarzeń dostępne są pod tym adresem:

https://support.google.com/webmasters/answer/2774099

Źródła:

Search Engine Land

Support Google

Hubert Józwowiak Hubert Józwowiak
Wróć do listy

Dodaj komentarz