Nagłówki na stronie WWW

alt obrazka

Jednym z kluczowych elementów optymalizacji SEO on-site jest użycie nagłówków dla treści. To, w jaki sposób należy ich używać, po części sugerują indeksy samych nagłówków. W SEO najistotniejsze są nagłówki typu H1, H2 oraz H3. Podczas optymalizacji strony należy się skupić na właściwej hierarchii wymienionych wyżej nagłówków.

Najistotniejszy element na stronie, czyli główny tytuł, powinien być oznaczony nagłówkiem H1. Jego forma powinna być unikalna, nie za długa. Kluczowe jest zamieszczenie w tym nagłówku frazy najistotniejszej dla tej podstrony. Kolejne stosowane nagłówki powinny być zamieszczone w kolejności wzrostowej tzn. H2, H3 itd.

Warto wspomnieć tutaj o stylu, jaki powinien posiadać każdy z nagłówków. Istotną rolę odgrywa tutaj rozmiar fontu. Nagłówek H1 jako najważniejszy powinien zostać zdefiniowany największym fontem, nagłówek H2 mniejszym i analogicznie pozostałe nagłówki.

Treści lub inne elementy na stronie mogą wielokrotnie zostać poprzedzone nagłówkami H2 oraz H3, a także mniej znaczącymi H4, H5 i H6. Nagłówek H1 występuje na stronie tylko raz, dlatego powielanie tego znacznika więcej razy jest błędem optymalizacji SEO.

W nagłówkach należy umieszczać słowa kluczowe fraz. Np. nagłówek H1 powinien zawierać frazy powiązane z tymi, które użyte zostały w meta tytule. Ważne jest, aby nie były to te same słowa-klucze, ponieważ wpływa to niekorzystnie dla pozycjonowania strony WWW.

Z punktu widzenia SEO znaczenie istotnych dla branży nagłówków H1, H2 oraz H3 można przetłumaczyć jako tytuł, śródtytuł oraz podtytuł. Warto tutaj wspomnieć o istnieniu nagłówków H4 – H6, zaznaczając jednak, że ich rola w optymalizacji SEO nie jest już znacząca.

Umiejętne stosowanie nagłówków pozwoli na skuteczne pozycjonowanie Twojej strony w Google. Zadbaj zatem o unikalność nagłówków każdej ze stron.

Izabela Smoter
Wróć do listy