Newsy pozycjonowanie

Google testuje nowy wygląd mobilnych wyników wyszukiwania

Google testuje nowy wygląd mobilnych wyników wyszukiwania

alt obrazka

Testowe widoki SERP jak zwykle dodawane są losowo i nigdy nie wiadomo, kto zostanie beta testerem i kiedy nowy styl zostanie wdrożony na stałe.

Tym razem trafiło na nas i bezzwłocznie wykonaliśmy serię zrzutów ekranów w celu zobrazowania zmian:
<nbsp&>

<nbsp&>

<nbsp&>

<nbsp&>
Co się zmieniło? Na pierwszy rzut oka – niewiele, a tak naprawdę całkiem sporo.

  • tło z jasnoszarego zmieniło się na białe,
  • boksy zyskały zaokrąglone rogi, a rzucany przez nie cień został zmiękczony,
  • opisy stron są jaśniejsze,
  • kolor wiodący fontów z granatowego zmieniono na błękitny,
  • adres URL powędrował ponad tytuł i ma czarny kolor,
  • wyniki organiczne zostały oznaczone czterema kropkami w barwach Google, tym sposobem reklamy mocno odróżniają się od wyników naturalnych,
  • kolor zielony wykorzystywany jest tylko do wyróżnienia reklam,

Trzeba przyznać, że nowy design wpada w oko. Sprawia wrażenie bardziej nowoczesnego, a zmiękczone cienie boksów z wynikami w połączeniu z obłymi narożnikami składają się na wrażenie lekkości.

Podejrzewamy, że zmiana stylu dla mobilnych wyników wyszukiwania może mieć związek z wprowadzeniem obsługi emoji. Nie możemy się doczekać oficjalnego wprowadzenia nowego widoku!

Dodaj komentarz