Newsy pozycjonowanie

Z końcem stycznia 2017 wprowadzony zostaje wymóg stosowania protokołu HTTPS

Z końcem stycznia 2017 wprowadzony zostaje wymóg stosowania protokołu HTTPS

alt obrazka

Szyfracyjna rewolucja

Google informowało już wcześniej właścicieli stron internetowych, że z końcem stycznia 2017 roku przeglądarka internetowa Chrome będzie oznaczać witryny nieposiadające protokołu szyfrowania HTTPS jako niezabezpieczone. Dotyczy to witryn internetowych przetwarzających poufne informacje, takie jak hasła, numery kart kredytowych czy dane osobowe.

 

Protokuł HTTPS, a gromadzenie haseł

„Włączanie protokołu HTTPS dla całej witryny jest istotne, jeśli witryna gromadzi hasła, informacje o płatności lub o

jakichkolwiek innych danych osobowych, krytycznym warunkiem jest korzystanie z protokołu HTTPS.”

[informacja z https://webmasters.googleblog.com ]

 

Z dalszych doniesień wynika również, że strony internetowe będą analizowane w sposób całościowy. To znaczy, że

jeżeli choć jedna podstrona serwisu odpowiada za zbieranie wspomnianych danych, a sam serwis nie posiada

protokołu HTTPS, to on również zostanie oznaczony jako niebezpieczny.

Sklepy internetowe oraz pozostałe serwisy nieposiadające szyfrowania narażone są na kradzież poufnych informacji.

Dlatego Google rozpoczęło walkę o wykorzystanie protokółu HTTPS w całej sieci. W tym celu jest prowadzona również

kampania informacyjna pod nazwą #NoHacked. Witryny wykorzystujące szyfrowanie będą również w niewielkim

stopniu promowane poprzez uzyskiwanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki.

Strony nieposiadające  HTTPS

Czy jest powodem do niepokoju to, że przeglądarka internetowa Google Chrome będzie stosowała weryfikację

protokołu HTTPS i blokowała dostęp do podstron, które go nie mają, a powinny mieć?

Cóż, należy wziąć pod uwagę fakt, że obecnie Chrome ma 55-procentowy udział w stacjonarnych i mobilnych

przeglądarkach na rynku. Jest to ponad połowa ruchu internetowego, który zostanie pozbawiony dostępu do

przeglądania stron nieposiadających szyfrowania HTTPS.

Właściciele wszystkich serwisów internetowych, które zbierają poufne informacje, mają czas do końca stycznia, aby

przygotować się na oznaczenia oraz restrykcje stosowane w Chrome.

W tym celu należy dokonać stosownych opłat oraz konfiguracji u swojego operatora hostingu.

 

[na podstawie: https://www.searchenginejournal.com/https-required-collecting-sensitive-information-chrome-january- 2017/182342/ ]

Mateusz Gawkowski Mateusz Gawkowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz