obrazek alt

Pozycjonowanie to trudny i złożony temat. Poznaj słownik pojęć SEO.

Black hat SEO, white hat SEO, click fraud, Googlebot, link building, long tail, anchor – to tylko kilka podstawowych pojęć SEO, które powinieneś znać w pozycjonowaniu.

Poznawaj nowe terminy z naszym słownikiem pojęć SEO, a wtedy nauka będzie łatwiejsza. Dzięki dokładnym i szerokim opisom dowiesz się nie tylko, co oznacza dane pojecie. Poznasz również jego zastosowanie w praktyce oraz związane z nim dobre i złe praktyki.

  • Adres IP

    Unikalny adres nadawany interfejsowi sieciowemu bądź całej grupie interfejsów, służący do identyfikacji w sieci. W najpopularniejszej wersji (IPv4) adres IP składa się z 32 bitów …

    Czytaj dalej o "Adres IP"
  • Alt

    Znacznik HTML opisujący zawartość obrazka na stronie internetowej. W momencie kiedy obrazek nie zostanie wczytany na stronie, w jego miejsce pojawi się krótki opis, który …

    Czytaj dalej o "Alt"
  • Anchor

    Anchor (z ang. kotwica) jest to “treść linka” czyli tekst, który znajduje się pomiędzy otwierającym i zamykającym tagiem HTML . Przykładem może być: [code] <a …

    Czytaj dalej o "Anchor"
  • Kod AuthInfo

    Kod AuthInfo (Authcode, EPP) to poufny kod składający się z ciągu znaków, umożliwiający dokonanie transferu domeny od obecnego do innego akredytowanego rejestratora. Wydawany jest na …

    Czytaj dalej o "Kod AuthInfo"
  • Ban

    Ban to w żargonie internetowym kara jaką Google stosuje wobec stron, polegająca na blokadzie domeny i wyrzuceniu strony z indeksu Google. Domena może otrzymać bana …

    Czytaj dalej o "Ban"
  • Bot internetowy

    Bot internetowy (robot, crawler, pająk) – jest to program wykorzystywany m.in. przez internetowe wyszukiwarki. Służy do automatycznego odnajdywania, jak i odczytywania zawartości stron www. Efekty …

    Czytaj dalej o "Bot internetowy"
  • Breadcrumbs

    Breadcrumbs – okruszki chleba – jest to sposób nawigacji używany w serwisach internetowych, umożliwiający użytkownikowi łatwe śledzenie aktualnej lokalizacji w serwisie internetowym. Okruszki najczęściej wyświetlane …

    Czytaj dalej o "Breadcrumbs"
  • Cache Google

    Pod pojęciem tym kryje się pamięć podręczna wyszukiwarki. Innymi słowy, jest to kopia strony wykonana w czasie ostatnich odwiedzin robota wyszukiwarki. Zachowaną kopię można wykorzystać …

    Czytaj dalej o "Cache Google"
  • Canonical

    W sytuacji, gdy na stronie występuje kilka jednakowych podstron, można za pomocą tagu canonical wskazać tę właściwą, przykład: <link rel=”canonical” href=”https://www.example.com/subpage” /> Powyższy tag powinien …

    Czytaj dalej o "Canonical"
  • Case study

    Case study (studium przypadku) to analiza pojedynczego przypadku – metoda prezentacji bazująca na opisie pojedynczego zdarzenia, pozwalająca odbiorcy wyciągnąć wnioski co do jego przyczyn i …

    Czytaj dalej o "Case study"
  • Certyfikat SSL

    Certyfikat SSL jest narzędziem służącym do poświadczenia wiarygodności domeny oraz jej właściciela. Zwiększa bezpieczeństwo przesyłanych danych poprzez zastosowanie dodatkowego szyfrowania. Jest on szczególnie przydatny na …

    Czytaj dalej o "Certyfikat SSL"
  • Cloaking

    Jest to zabroniona przez Google technika Black Hat SEO polegająca na prezentowaniu robotom wyszukiwarki innej wersji witryny niż czytelnikowi. Pozwala to na poprawienie pozycji strony …

    Czytaj dalej o "Cloaking"
  • Content

    Content jest to cała zawartość widoczna na witrynie internetowej dostępna dla jej użytkowników. Obejmuje ona m.in.: teksty, pliki graficzne, video, metatagi (np. tytuł i opis …

    Czytaj dalej o "Content"
  • Content marketing

    Inaczej tzw. marketing treści. Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści na portalach branżowych. Główną ideą content marketingu jest zainteresowanie konkretnej …

    Czytaj dalej o "Content marketing"
  • CTA

    CTA (ang. Call To Action)  to specjalny link wzywający odbiorcę do działania. Po kliknięciu w link CTA użytkownik zostanie przeniesiony w miejsce docelowe np. na …

    Czytaj dalej o "CTA"
  • Duplicate content

    Duplicate content to duplikaty treści na stronach internetowych. Powielanie treści na różnych adresach stron internetowych wpływa negatywnie na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Przy tworzeniu stron …

    Czytaj dalej o "Duplicate content"
  • Footer

    Footer (stopka) w odniesieniu do strony internetowej oznacza treść dołączoną do każdej strony w danej witrynie. Stopka znajduje się na dole strony i zawiera najczęściej …

    Czytaj dalej o "Footer"
  • Fraza kluczowa

    Fraza kluczowa – frazy kluczowe czy też słowa kluczowe używane są przez użytkowników do wyszukiwania stron w Google. Wyrazy stosowane podczas wyszukiwania, na przykład “Co …

    Czytaj dalej o "Fraza kluczowa"
  • Geolokalizacja

    Ustalanie położenia przedmiotu bądź samo jego położenie. Wykorzystywana jest przez Google do prezentacji spersonalizowanych wyników wyszukiwania, np. poprzez wyświetlanie stron odnoszących się do danego kraju/regionu/miasta/dzielnicy. …

    Czytaj dalej o "Geolokalizacja"
  • Google Analytics

    Google Analytics to darmowe narzędzie udostępniane przez Google, które pozwala na zapoznanie się ze szczegółowymi statystykami naszej strony. Aby korzystać z Google Analytics wymagane jest …

    Czytaj dalej o "Google Analytics"
  • Google Panda

    Google Panda to algorytm wprowadzony w lutym 2011 roku. Jego głównym założeniem jest obniżenie pozycji stron w rankingu zawierających niskiej jakości oraz małe ilości treści, …

    Czytaj dalej o "Google Panda"
  • Google Pingwin

    Algorytm wprowadzony w kwietniu 2012. Posłużył do ograniczenia ilości spamu w Internecie. Dzięki niemu w wynikach wyszukiwania nie pojawiają się strony, do których kierują niskiej …

    Czytaj dalej o "Google Pingwin"
  • Googlebot

    Googlebot to robot Google (program komputerowy), którego zadaniem jest dodawanie do indeksu Google nowych i zaktualizowanych stron WWW. Indeksowanie odbywa się według algorytmu w którym …

    Czytaj dalej o "Googlebot"
  • .htaccess

    Plik pozwalający skonfigurować różne parametry serwera WWW. Działa w obrębie katalogu, w którym się znajduje, oraz w podkatalogach, o ile nie znajdują się w nich …

    Czytaj dalej o ".htaccess"
  • HTML

    Hipertekstowy język znaczników wykorzystywany do tworzenia stron internetowych. HTML jest językiem opisowym, który pozwala opisać zawartość oraz strukturę witryny. Tagi są używane do nadania znaczenia …

    Czytaj dalej o "HTML"
  • ICANN

    ICANN – Internetowa Korporacja ds. Nadanych Nazw i Numerów (ang. The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Ma siedzibę w Los Angeles. Instytucja ta …

    Czytaj dalej o "ICANN"
  • JavaScript

    Skryptowy język programowania powszechnie stosowany na stronach internetowych. Został stworzony przez firmę Netscape w 1996 roku. Pozwala między innymi na zapewnienie witrynom interaktywności poprzez dynamiczne …

    Czytaj dalej o "JavaScript"
  • Keyword stuffing

    Określenie keyword stuffing pochodzi z języka angielskiego i oznacza nadmierne „upychanie” słów kluczowych. W przeszłości był to popularny sposób optymalizacji serwisu pod Google, który polegał …

    Czytaj dalej o "Keyword stuffing"
  • Klient FTP

    Program pozwalający na połączenie się z serwerem FTP za pomocą protokołu FTP. Z reguły klient FTP umożliwia wysyłanie oraz pobieranie plików z serwera oraz manipulowanie …

    Czytaj dalej o "Klient FTP"
  • Kod AuthInfo

    Kod AuthInfo (Authcode, EPP) to poufny kod składający się z ciągu znaków, umożliwiający dokonanie transferu domeny od obecnego do innego akredytowanego rejestratora. Wydawany jest na …

    Czytaj dalej o "Kod AuthInfo"
  • Link nofollow

    Link posiadający atrybut rel=”nofollow” oznacza informację dla robota Google aby nie podążał za tym linkiem . Zastosowanie atrybutu nofollow powoduje, że pomijamy linki docelowe w …

    Czytaj dalej o "Link nofollow"
  • Long tail

    Long tail (ang. długi ogon) oznacza frazy dłuższe, bardziej sprecyzowane i zawierające więcej słów kluczowych. Pozycjonowanie strony na dużą ilość precyzyjnych fraz pozwala na sprowadzenie …

    Czytaj dalej o "Long tail"
  • Google Pingwin

    Algorytm wprowadzony w kwietniu 2012. Posłużył do ograniczenia ilości spamu w Internecie. Dzięki niemu w wynikach wyszukiwania nie pojawiają się strony, do których kierują niskiej …

    Czytaj dalej o "Google Pingwin"
  • Page rank

    Page rank jest to wskaźnik stworzony przez założycieli firmy Google, który analizuje jakość strony www, biorąc pod uwagę liczbę oraz jakość odwołujących się do niej …

    Czytaj dalej o "Page rank"
  • Plik robots.txt

    Plik robots.txt to plik umieszczony w głównym katalogu domeny umożliwiający ograniczenie dostępu do strony bądź jej części dla wszystkich lub konkretnych robotów. Jego brak jest …

    Czytaj dalej o "Plik robots.txt"
  • RWD

    RWD – Responsive Web Design jest to technika tworzenia stron internetowych, która ma na celu idealne dopasowanie strony do sprzętu, na jakim jest wyświetlana.  Strona …

    Czytaj dalej o "RWD"
  • Search Console

    Search Console (dawniej Google Webmasters Tools, w skrócie GWT) to zestaw narzędzi od Google umożliwiających właścicielowi witryny między innymi monitorowanie jej widoczności w wynikach wyszukiwania, …

    Czytaj dalej o "Search Console"
  • SEO

    SEO (ang. Search Engline Optimization)  to optymalizacja stron internetowych, e-sklepów, blogów i aplikacji webowych pod wyszukiwarki. Poprzez SEO należy rozumieć działania on-site oraz off-site, podejmowane …

    Czytaj dalej o "SEO"
  • Transfer domeny

    Transfer domeny to zmiana rejestratora domeny zajmującego się jej obsługą techniczną oraz finansową. Procedura transferu jest wykonywana na wniosek właściciela danej domeny przy użyciu kodu AuthInfo …

    Czytaj dalej o "Transfer domeny"
  • User agent

    User agent – nagłówek identyfikacyjny, zawierający ciąg znaków. Pozwala on serwisom internetowym rozpoznać z jakiego oprogramowania klienckiego (np. wersja przeglądarki) korzysta osoba odwiedzająca daną stronę. …

    Czytaj dalej o "User agent"
  • Wildcard

    Wildcard – w przypadku domen są to instrukcje odnoszące się do wszystkich nieistniejących subdomen. Niepoprawna konfiguracja wildcarda, tj. przypadek, gdy strona główna wyświetla się pod …

    Czytaj dalej o "Wildcard"
  • Yandex Metrica

    Yandex Metrica jest to darmowe narzędzie analityczne zbierające dane na temat ruchu na naszej stronie, a także zachowania użytkowników. Jego przeznaczenie jest bardzo zbliżone do …

    Czytaj dalej o "Yandex Metrica"