SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Słownik SEO

obrazek alt

Pozycjonowanie to trudny i złożony temat. Poznaj słownik pojęć SEO.

Black hat SEO, white hat SEO, click fraud, Googlebot, link building, long tail, anchor – to tylko kilka podstawowych pojęć SEO, które powinieneś znać w pozycjonowaniu.

Poznawaj nowe terminy z naszym słownikiem pojęć SEO, a wtedy nauka będzie łatwiejsza. Dzięki dokładnym i szerokim opisom dowiesz się nie tylko, co oznacza dane pojecie. Poznasz również jego zastosowanie w praktyce oraz związane z nim dobre i złe praktyki.

Adres IP

Unikalny adres nadawany interfejsowi sieciowemu bądź całej grupie interfejsów, służący do identyfikacji w sieci. W najpopularniejszej wersji (IPv4) adres IP […]

Czytaj dalej o "Adres IP"

Adres kanoniczny

Adres kanoniczny to meta tag umieszczany w sekcji head strony, informujący wyszukiwarkę, który z adresów URL jest oryginalny. Używa się […]

Czytaj dalej o "Adres kanoniczny"

Alt

Znacznik HTML opisujący zawartość obrazka na stronie internetowej. W momencie kiedy obrazek nie zostanie wczytany na stronie, w jego miejsce […]

Czytaj dalej o "Alt"

Anchor

Anchor (z ang. kotwica) jest to „treść linka” czyli tekst, który znajduje się pomiędzy otwierającym i zamykającym tagiem HTML . […]

Czytaj dalej o "Anchor"

Anchor text

Z ang. “anchor” oznacza “kotwica”. W SEO oznacza tekst, pod którym znajduje się link. Przykład: artykuł – słowo “artykuł” jest […]

Czytaj dalej o "Anchor text"

Atrybuty dofollow i nofollow

Atrybuty nakładane na linki, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, będące informacją dla botów o sposobie postępowania z daną referencją (odnośnikiem). […]

Czytaj dalej o "Atrybuty dofollow i nofollow"

Kod AuthInfo

Kod AuthInfo (Authcode, EPP) to poufny kod składający się z ciągu znaków, umożliwiający dokonanie transferu domeny od obecnego do innego […]

Czytaj dalej o "Kod AuthInfo"

Backup

Kopia zapasowa strony przechowywana na serwerze. Najlepiej, jeśli backup będzie tworzony automatycznie w określonych odstępach czasu, zależnych od skali serwisu […]

Czytaj dalej o "Backup"

Ban

Ban to w żargonie internetowym kara jaką Google stosuje wobec stron, polegająca na blokadzie domeny i wyrzuceniu strony z indeksu […]

Czytaj dalej o "Ban"

Black Hat SEO (w skrócie BHS)

określenie używane w odniesieniu do agresywnych technik pozycjonowania, całkowicie lub w dużej części niezgodnych ze wskazówkami Google dla webmasterów. Działania […]

Czytaj dalej o "Black Hat SEO (w skrócie BHS)"

Bot internetowy

Bot internetowy (robot, crawler, pająk) – jest to program wykorzystywany m.in. przez internetowe wyszukiwarki. Służy do automatycznego odnajdywania, jak i […]

Czytaj dalej o "Bot internetowy"

Breadcrumbs

Z ang. “okruszki chleba”. Jest to ścieżka strony internetowej mająca na celu ułatwienie użytkownikowi nawigacji i poruszania się w serwisie, […]

Czytaj dalej o "Breadcrumbs"

Cache Google

Pod pojęciem tym kryje się pamięć podręczna wyszukiwarki. Innymi słowy, jest to kopia strony wykonana w czasie ostatnich odwiedzin robota […]

Czytaj dalej o "Cache Google"

Canonical – cechy charakterystyczne, rodzaje i zastosowanie

Adresy kanoniczne stosowane są na większości stron internetowych. W wielu przypadkach wykorzystywane są one jednak po prostu dla zasady, bez […]

Czytaj dalej o "Canonical – cechy charakterystyczne, rodzaje i zastosowanie"

Case study

Case study (studium przypadku) to analiza pojedynczego przypadku – metoda prezentacji bazująca na opisie pojedynczego zdarzenia, pozwalająca odbiorcy wyciągnąć wnioski […]

Czytaj dalej o "Case study"

Cechy produktu

Przypisywane do każdego produktu cechy oddające jego charakterystyki. W zależności od asortymentu będzie to inny zestaw cech. W przypadku np. […]

Czytaj dalej o "Cechy produktu"

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL jest narzędziem służącym do poświadczenia wiarygodności domeny oraz jej właściciela. Zwiększa bezpieczeństwo przesyłanych danych poprzez zastosowanie dodatkowego szyfrowania. […]

Czytaj dalej o "Certyfikat SSL"

Cloaking

Jest to zabroniona przez Google technika Black Hat SEO polegająca na prezentowaniu robotom wyszukiwarki innej wersji witryny niż czytelnikowi. Pozwala […]

Czytaj dalej o "Cloaking"

CMS (Content Management System)

CMS (ang. Content Management System) to system zarządzania treścią: oprogramowanie ułatwiające tworzenie strony internetowej oraz umożliwiające jej edycję i aktualizację […]

Czytaj dalej o "CMS (Content Management System)"

Content

Content jest to cała zawartość widoczna na witrynie internetowej dostępna dla jej użytkowników. Obejmuje ona m.in.: teksty, pliki graficzne, video, […]

Czytaj dalej o "Content"

Content marketing

Inaczej tzw. marketing treści. Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści na portalach branżowych. Główną ideą […]

Czytaj dalej o "Content marketing"

COS

Cost of sales, czyli koszt pozyskania sprzedaży. Również pojęcie często stosowane przy kampaniach Google Ads.

Czytaj dalej o "COS"

CPC

Cost per click, czyli stosowany w kampaniach Google Ads koszt kliknięcia w reklamę. W przypadku np. linków sponsorowanych zaproponowane CPC […]

Czytaj dalej o "CPC"

CPM

Cost per mille, czyli stosowany w kampaniach Google Ads koszt 1000 wyświetleń reklamy. Jest to model rozliczenia stosowany głównie w […]

Czytaj dalej o "CPM"

Crawl budget

Stanowi wyznacznik odnośnie możliwości Google w zakresie crawlowania serwisu. GoogleBot, podczas jednej wizyty, może zweryfikować ograniczoną liczbę podstron. Zależy ona […]

Czytaj dalej o "Crawl budget"

Criteo

Sieć afiliacyjna, w ramach której wyświetlane są reklamy graficzne na zasadach analogicznych do sieci reklamowej Google (na stronach współpracujących z […]

Czytaj dalej o "Criteo"

Cross selling i up selling produktowy

Cross selling to sprzedaż krzyżowa, czyli proponowanie zakupienia produktów pasujących do tych, które użytkownik wybrał lub które po prostu przegląda […]

Czytaj dalej o "Cross selling i up selling produktowy"

CSS (Cascading Style Sheets)

CSS (ang. Cascading Style Sheets) – kaskadowe arkusze stylów, język służący do opisu formy prezentacji strony. Mówiąc najprościej, są to […]

Czytaj dalej o "CSS (Cascading Style Sheets)"

CTA

Call to action, czyli elementy UI wzywające do podjęcia jakiejś akcji, np. do zamówienia darmowej wyceny. Przykład: Funkcjonuje wiele teorii […]

Czytaj dalej o "CTA"

CTR

Click trought rate, czyli wyrażany procentowo współczynnik kliknięć. Nie jest to pojęcie zastrzeżone tylko dla kampanii Google Ads – może […]

Czytaj dalej o "CTR"

Czynniki behawioralne

Czynniki związane z zachowaniem użytkowników. Czynniki behawioralne mają wpływ i są czynnikiem decydującym  o pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli użytkownicy, […]

Czytaj dalej o "Czynniki behawioralne"

DNS

Domain Name System. Odpowiedź na zapytanie o daną domenę, dzięki któremu można wskazać serwer, na który użytkownik pytający o daną […]

Czytaj dalej o "DNS"

Domena internetowa

Ciąg znaków (wyrazów) systemu Domain Name System (DNS) zakończony stałym sufiksem np. .pl .com .org Domena internetowa składa się z […]

Czytaj dalej o "Domena internetowa"

Dropshipping

Wykorzystywany w sprzedaży online schemat logistyczny, polegający na przeniesieniu obowiązku wysyłki towaru na jego dostawcę (hurtownię). Dzięki temu sprzedawca (sklep […]

Czytaj dalej o "Dropshipping"

Duplicate content

Pojęcie jednoznacznie kojarzone z powieleniem treści – zewnętrzne, czyli kopiowanie treści z innych stron i wewnętrzne, czyli powielanie tej samej […]

Czytaj dalej o "Duplicate content"

Atrybuty dofollow i nofollow

Atrybuty nakładane na linki, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, będące informacją dla botów o sposobie postępowania z daną referencją (odnośnikiem). […]

Czytaj dalej o "Atrybuty dofollow i nofollow"

FLC

First Link Counts, czyli zasada pierwszego linku. Jeśli na danej podstronie znajdują się dwa linki wewnętrzne prowadzące np. do tej […]

Czytaj dalej o "FLC"

Footer

Footer (stopka) w odniesieniu do strony internetowej oznacza treść dołączoną do każdej strony w danej witrynie. Stopka znajduje się na […]

Czytaj dalej o "Footer"

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa – frazy kluczowe czy też słowa kluczowe używane są przez użytkowników do wyszukiwania stron w Google. Wyrazy stosowane […]

Czytaj dalej o "Fraza kluczowa"

Fresh site bonus

Niepisane zjawisko, jakim branża SEO nazwała sytuację, w której nowa strona zgłoszona do pierwszej indeksacji, ze względu na swoją poprawność […]

Czytaj dalej o "Fresh site bonus"

Geolokalizacja

Ustalanie położenia przedmiotu bądź samo jego położenie. Wykorzystywana jest przez Google do prezentacji spersonalizowanych wyników wyszukiwania, np. poprzez wyświetlanie stron […]

Czytaj dalej o "Geolokalizacja"

Globalna optymalizacja techniczna

Wprowadzenie zmian w silniku sklepu, polegających m. in. na ustawieniu odpowiednich reguł automatyzacji pewnych procesów (w zakresie np. ustalania meta […]

Czytaj dalej o "Globalna optymalizacja techniczna"

Google Analytics

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępniane przez Google, które pozwala na zapoznanie się ze szczegółowymi statystykami naszej strony. Aby korzystać […]

Czytaj dalej o "Google Analytics"

Google Panda

Google Panda to algorytm wprowadzony w lutym 2011 roku. Jego głównym założeniem jest obniżenie pozycji stron w rankingu zawierających niskiej […]

Czytaj dalej o "Google Panda"

Google Pingwin

Algorytm wprowadzony w kwietniu 2012. Posłużył do ograniczenia ilości spamu w Internecie. Dzięki niemu w wynikach wyszukiwania nie pojawiają się […]

Czytaj dalej o "Google Pingwin"

Google Search Console

Narzędzie zwane wcześniej Google Webmaster Tools, które udostępnia raporty związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania (liczba wyświetleń, liczba kliknięć, […]

Czytaj dalej o "Google Search Console"

Google Tag Manager

Narzędzie dostarczane przez Google, które pozwala na dodawanie do strony różnych “tagów” (np. kod śledzący Yandex, FB Pixel itd.) w […]

Czytaj dalej o "Google Tag Manager"

Googlebot

Googlebot to robot Google (program komputerowy), którego zadaniem jest dodawanie do indeksu Google nowych i zaktualizowanych stron WWW. Indeksowanie odbywa […]

Czytaj dalej o "Googlebot"

.htaccess

Plik pozwalający skonfigurować różne parametry serwera WWW. Działa w obrębie katalogu, w którym się znajduje, oraz w podkatalogach, o ile […]

Czytaj dalej o ".htaccess"

Hiperłącze (link)

odnośnik, który przenosi użytkownika na witrynę docelową, do miejsca znajdującego się w obrębie tej samej strony lub do dokumentu tekstowego, […]

Czytaj dalej o "Hiperłącze (link)"

HTML

Hipertekstowy język znaczników wykorzystywany do tworzenia stron internetowych. HTML jest językiem opisowym, który pozwala opisać zawartość oraz strukturę witryny. Tagi […]

Czytaj dalej o "HTML"

SSL (HTTPS)

Secure socket layer, stanowi rodzaj uwierzytelnienia serwera i zapewnia poufność przekazywanych danych poprzez ich szyfrowanie, dzięki czemu “podsłuchujący” nie jest […]

Czytaj dalej o "SSL (HTTPS)"

UI, UX, heurystyki

UI – user interface, czyli wygląd strony dla użytkownika (kolorystyka, ułożenie i czytelność poszczególnych elementów) – elementy nawigacyjne UX – […]

Czytaj dalej o "UI, UX, heurystyki"

ICANN

ICANN – Internetowa Korporacja ds. Nadanych Nazw i Numerów (ang. The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Ma siedzibę […]

Czytaj dalej o "ICANN"

Paginacja i infinity scroll

Paginacja to metoda numeracji kolejnych stron, w odniesieniu do sklepów internetowych chodzi o kolejne podstrony z produktami danej kategorii. Przykład: […]

Czytaj dalej o "Paginacja i infinity scroll"

JavaScript

Skryptowy język programowania powszechnie stosowany na stronach internetowych. Został stworzony przez firmę Netscape w 1996 roku. Pozwala między innymi na […]

Czytaj dalej o "JavaScript"

Kanibalizacja słów kluczowych

Jest to sytuacja, w której co najmniej 2 podstrony internetowe tego samego serwisu próbują pojawić się w wyszukiwarce Google na […]

Czytaj dalej o "Kanibalizacja słów kluczowych"

Keyword stuffing

Określenie keyword stuffing pochodzi z języka angielskiego i oznacza nadmierne „upychanie” słów kluczowych. W przeszłości był to popularny sposób optymalizacji […]

Czytaj dalej o "Keyword stuffing"

Klient FTP

Program pozwalający na połączenie się z serwerem FTP za pomocą protokołu FTP. Z reguły klient FTP umożliwia wysyłanie oraz pobieranie […]

Czytaj dalej o "Klient FTP"

Kod AuthInfo

Kod AuthInfo (Authcode, EPP) to poufny kod składający się z ciągu znaków, umożliwiający dokonanie transferu domeny od obecnego do innego […]

Czytaj dalej o "Kod AuthInfo"

Kody statusu serwera HTTP

Statusy dzielą się na: 1xx – kody informacyjne, 2xx – kody powodzenia, 3xx – kody przekierowania, 4xx – kody błędu […]

Czytaj dalej o "Kody statusu serwera HTTP"

KPI

Key performance indicators, czyli wskaźniki efektywności pozwalające mierzyć efektywność poszczególnych działań. W SEO mówi się o KPI jako o celach, […]

Czytaj dalej o "KPI"

Lazy load

Rozwiązanie, które powoduje, że materiały graficzne i materiały video nie są ładowane w momencie otwarcia danej podstrony, a dopiero wówczas, […]

Czytaj dalej o "Lazy load"

Link juice

Moc SEO przekazywana przez stronę linkującą stronie docelowej. Link juice dotyczy zarówno linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych – możemy wskazać […]

Czytaj dalej o "Link juice"

Link nofollow

Link posiadający atrybut rel=”nofollow” oznacza informację dla robota Google aby nie podążał za tym linkiem . Zastosowanie atrybutu nofollow powoduje, […]

Czytaj dalej o "Link nofollow"

Linki przychodzące (backlinks)

odnośniki prowadzące do innej domeny niż strona, na której są umieszczane. Linki przychodzące nadal są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym w […]

Czytaj dalej o "Linki przychodzące (backlinks)"

Long tail

Long tail (ang. długi ogon) oznacza frazy dłuższe, bardziej sprecyzowane i zawierające więcej słów kluczowych. Pozycjonowanie strony na dużą ilość […]

Czytaj dalej o "Long tail"

Mapa ciepła (heat mapa)

Obrazuje obszary, które przykuwają uwagę użytkowników poruszających się po stronie. Na podstawie analizy tych danych można podjąć decyzję np. o […]

Czytaj dalej o "Mapa ciepła (heat mapa)"

Mapa przekierowań (migracja)

W przypadku zmiany struktury serwisu, np. przy okazji migracji na inną platformę, koniecznym jest wykonanie mapy przekierowań, czyli poinformowanie GoogleBota […]

Czytaj dalej o "Mapa przekierowań (migracja)"

Mapa strony (ang. sitemap)

tym terminem można nazwać zarówno podstronę serwisu, jak i plik w formacie XML znajdujący się na serwerze, na których znajduje […]

Czytaj dalej o "Mapa strony (ang. sitemap)"

Marketing automation

Rozwiązania z gatunku automatyzacji działań marketingowych na podstawie określonych scenariuszy zachowań użytkowników. Jednocześnie jest to rodzaj głębokiej analizy użytkowników odwiedzających […]

Czytaj dalej o "Marketing automation"

Marketplace

Serwisy internetowe umożliwiające sprzedaż produktów przez korzystające z nich sklepy internetowe. Przykład: Allegro, Facebook, Amazon.

Czytaj dalej o "Marketplace"

Megamenu

Rodzaj nowoczesnego designu menu z możliwością pokazania grafik w boxie menu. Przykład:

Czytaj dalej o "Megamenu"

Meta Title & Meta Description

Meta title i meta description to atrybuty HTML, które dostarczają krótkich i zwięzłych opisów strony internetowej. Opisy meta używane są […]

Czytaj dalej o "Meta Title & Meta Description"

Atrybuty dofollow i nofollow

Atrybuty nakładane na linki, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, będące informacją dla botów o sposobie postępowania z daną referencją (odnośnikiem). […]

Czytaj dalej o "Atrybuty dofollow i nofollow"

Optymalizacja kampanii Google Ads

Google ocenia jakość kampanii m. in. na podstawie zawartości strony docelowej w odniesieniu do słowa kluczowego, na jakie ma być […]

Czytaj dalej o "Optymalizacja kampanii Google Ads"

SaaS i Open Source

Rodzaje licencji sklepów internetowych, ale nie tylko sklepów internetowych – ogólnie każdego rodzaju oprogramowania. Saas, czyli Software as a Service, […]

Czytaj dalej o "SaaS i Open Source"

Google Pingwin

Algorytm wprowadzony w kwietniu 2012. Posłużył do ograniczenia ilości spamu w Internecie. Dzięki niemu w wynikach wyszukiwania nie pojawiają się […]

Czytaj dalej o "Google Pingwin"

Page rank

Page rank jest to wskaźnik stworzony przez założycieli firmy Google, który analizuje jakość strony www, biorąc pod uwagę liczbę oraz […]

Czytaj dalej o "Page rank"

Paginacja i infinity scroll

Paginacja to metoda numeracji kolejnych stron, w odniesieniu do sklepów internetowych chodzi o kolejne podstrony z produktami danej kategorii. Przykład: […]

Czytaj dalej o "Paginacja i infinity scroll"

Podstrona wynikowa

Dynamicznie utworzona podstrona w konsekwencji zastosowania filtru na kategorii lub użycia wyszukiwarki w sklepie.

Czytaj dalej o "Podstrona wynikowa"

Przekierowanie (ang. redirect)

działanie polegające na wyświetleniu strony o innym adresie w przeglądarce internetowej mimo wpisania danego adresu URL. Technika stosowana przy przenoszeniu […]

Czytaj dalej o "Przekierowanie (ang. redirect)"

Plik robots.txt

Plik robots.txt to plik umieszczony w głównym katalogu domeny umożliwiający ograniczenie dostępu do strony bądź jej części dla wszystkich lub […]

Czytaj dalej o "Plik robots.txt"

Rater Google

Pracownik Google (człowiek), który odwiedza strony internetowe, ocenia je i na tej podstawie weryfikuje skuteczność / poprawność działania algorytmu. Raterzy […]

Czytaj dalej o "Rater Google"

ROI

Return on investment, czyli zwrot z inwestycji. Pojęcie związane z branżą finansową, jednak powszechnie stosowane w SEM, szczególnie w przypadku […]

Czytaj dalej o "ROI"

RWD

RWD – Responsive Web Design jest to technika tworzenia stron internetowych, która ma na celu idealne dopasowanie strony do sprzętu, […]

Czytaj dalej o "RWD"

SaaS i Open Source

Rodzaje licencji sklepów internetowych, ale nie tylko sklepów internetowych – ogólnie każdego rodzaju oprogramowania. Saas, czyli Software as a Service, […]

Czytaj dalej o "SaaS i Open Source"

Ścieżki wielokanałowe

Jeden z raportów dostępnych w Google Analytics, który pozwala zweryfikować drogę, jaką użytkownik pokonał, nim dokonał transakcji. Nie chodzi o […]

Czytaj dalej o "Ścieżki wielokanałowe"

Search Console

Search Console (dawniej Google Webmasters Tools, w skrócie GWT) to zestaw narzędzi od Google umożliwiających właścicielowi witryny między innymi monitorowanie […]

Czytaj dalej o "Search Console"

Segmentacja użytkowników

Podział użytkowników na grupy wg zadanych kryteriów, np. płeć, lokalizację, zainteresowania, częstotliwość zakupów, wielkość koszyka, zakup określonych produktów itd. Segmentacja […]

Czytaj dalej o "Segmentacja użytkowników"

SEM (ang. Search Engine Marketing)

Marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogół działań promocyjnych wykorzystywanych do umieszczenia strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, zarówno […]

Czytaj dalej o "SEM (ang. Search Engine Marketing)"

SEO

SEO (ang. Search Engline Optimization)  to optymalizacja stron internetowych, e-sklepów, blogów i aplikacji webowych pod wyszukiwarki. Poprzez SEO należy rozumieć […]

Czytaj dalej o "SEO"

SERP

Search Engine Results Page, czyli wyniki wyszukiwania wyszukiwarki internetowej.

Czytaj dalej o "SERP"

SERP (ang. Search Engine Results Page)

SERP (ang. Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej, zawierająca wyniki organiczne oraz płatne (PPC – […]

Czytaj dalej o "SERP (ang. Search Engine Results Page)"

Środowisko testowe

W idealnym świecie każda strona internetowa posiadałaby minimum dwie wersje, tj. wersję testową i wersję produkcyjną. Byłyby to wzajemne kopie […]

Czytaj dalej o "Środowisko testowe"

SSL (HTTPS)

Secure socket layer, stanowi rodzaj uwierzytelnienia serwera i zapewnia poufność przekazywanych danych poprzez ich szyfrowanie, dzięki czemu “podsłuchujący” nie jest […]

Czytaj dalej o "SSL (HTTPS)"

Sterowanie indeksacją

Polega na blokowaniu indeksowania wskazanych podstron. Dobrą praktyką jest blokowanie indeksacji podstron takich jak koszyk czy elementów kroków ścieżki zakupowej. […]

Czytaj dalej o "Sterowanie indeksacją"

SaaS i Open Source

Rodzaje licencji sklepów internetowych, ale nie tylko sklepów internetowych – ogólnie każdego rodzaju oprogramowania. Saas, czyli Software as a Service, […]

Czytaj dalej o "SaaS i Open Source"

Ścieżki wielokanałowe

Jeden z raportów dostępnych w Google Analytics, który pozwala zweryfikować drogę, jaką użytkownik pokonał, nim dokonał transakcji. Nie chodzi o […]

Czytaj dalej o "Ścieżki wielokanałowe"

Search Console

Search Console (dawniej Google Webmasters Tools, w skrócie GWT) to zestaw narzędzi od Google umożliwiających właścicielowi witryny między innymi monitorowanie […]

Czytaj dalej o "Search Console"

Segmentacja użytkowników

Podział użytkowników na grupy wg zadanych kryteriów, np. płeć, lokalizację, zainteresowania, częstotliwość zakupów, wielkość koszyka, zakup określonych produktów itd. Segmentacja […]

Czytaj dalej o "Segmentacja użytkowników"

SEM (ang. Search Engine Marketing)

Marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogół działań promocyjnych wykorzystywanych do umieszczenia strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, zarówno […]

Czytaj dalej o "SEM (ang. Search Engine Marketing)"

SEO

SEO (ang. Search Engline Optimization)  to optymalizacja stron internetowych, e-sklepów, blogów i aplikacji webowych pod wyszukiwarki. Poprzez SEO należy rozumieć […]

Czytaj dalej o "SEO"

SERP

Search Engine Results Page, czyli wyniki wyszukiwania wyszukiwarki internetowej.

Czytaj dalej o "SERP"

SERP (ang. Search Engine Results Page)

SERP (ang. Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej, zawierająca wyniki organiczne oraz płatne (PPC – […]

Czytaj dalej o "SERP (ang. Search Engine Results Page)"

Środowisko testowe

W idealnym świecie każda strona internetowa posiadałaby minimum dwie wersje, tj. wersję testową i wersję produkcyjną. Byłyby to wzajemne kopie […]

Czytaj dalej o "Środowisko testowe"

SSL (HTTPS)

Secure socket layer, stanowi rodzaj uwierzytelnienia serwera i zapewnia poufność przekazywanych danych poprzez ich szyfrowanie, dzięki czemu “podsłuchujący” nie jest […]

Czytaj dalej o "SSL (HTTPS)"

Sterowanie indeksacją

Polega na blokowaniu indeksowania wskazanych podstron. Dobrą praktyką jest blokowanie indeksacji podstron takich jak koszyk czy elementów kroków ścieżki zakupowej. […]

Czytaj dalej o "Sterowanie indeksacją"

Technologia AJAX

Pozwala na wykonanie niektórych czynności dynamicznie, “w locie”, bez przeładowywania strony. Przykład: klikamy w filtr na kategorii, ponieważ chcemy wyłącznie […]

Czytaj dalej o "Technologia AJAX"

Testy A/B

Zastosowanie kilku różnych rozwiązań, zebranie danych o ich skuteczności, porównanie tych danych, a następnie wybór i zastosowanie jednego z rozwiązań […]

Czytaj dalej o "Testy A/B"

Topical Authority

Pojęcie określające autorytet domeny / strony w kontekście danego zagadnienia. Google zdecydowanie lepiej ocenia serwisy, które dostarczają użytkownikom wartościowego, wyczerpującego […]

Czytaj dalej o "Topical Authority"

Transfer domeny

Transfer domeny to zmiana rejestratora domeny zajmującego się jej obsługą techniczną oraz finansową. Procedura transferu jest wykonywana na wniosek właściciela danej […]

Czytaj dalej o "Transfer domeny"

Trust Flow / Domain Rating

Wyrażona punktowa, mierzona w skali od 0 do 100, wartość określająca autorytet domeny na podstawie ilości i jakości linków kierujących […]

Czytaj dalej o "Trust Flow / Domain Rating"

Cross selling i up selling produktowy

Cross selling to sprzedaż krzyżowa, czyli proponowanie zakupienia produktów pasujących do tych, które użytkownik wybrał lub które po prostu przegląda […]

Czytaj dalej o "Cross selling i up selling produktowy"

UI, UX, heurystyki

UI – user interface, czyli wygląd strony dla użytkownika (kolorystyka, ułożenie i czytelność poszczególnych elementów) – elementy nawigacyjne UX – […]

Czytaj dalej o "UI, UX, heurystyki"

User agent

User agent – nagłówek identyfikacyjny, zawierający ciąg znaków. Pozwala on serwisom internetowym rozpoznać z jakiego oprogramowania klienckiego (np. wersja przeglądarki) […]

Czytaj dalej o "User agent"

Widoki w sklepie internetowym

Layout, czyli układ poszczególnych podstron. Można wyróżnić np.: widok strony głównej widok strony kategorii /podkategorii / filtrów widok karty produktowej […]

Czytaj dalej o "Widoki w sklepie internetowym"

Wildcard

Wildcard – w przypadku domen są to instrukcje odnoszące się do wszystkich nieistniejących subdomen. Niepoprawna konfiguracja wildcarda, tj. przypadek, gdy […]

Czytaj dalej o "Wildcard"

Wyniki organiczne

Wyniki organiczne są to wyniki nazywane również naturalnymi, które występują w postaci bezpłatnych linków do stron www. Innymi słowy, są […]

Czytaj dalej o "Wyniki organiczne"

Yandex Metrica

Yandex Metrica jest to darmowe narzędzie analityczne zbierające dane na temat ruchu na naszej stronie, a także zachowania użytkowników. Jego […]

Czytaj dalej o "Yandex Metrica"

YMYL

Your Money Your Life. Typ serwisów o tematyce około medycznej i finansowej. Strony traktujące o tematach, które mogą wpływać na: […]

Czytaj dalej o "YMYL"

Znacznik <strong>

Znacznik w kodzie źródłowym (HTML) strony, jakim opatrzony jest fragment tekstu, wywołujący efekt pogrubienia go. Taki sam efekt uzyskamy stosując […]

Czytaj dalej o "Znacznik <strong>"

Źródła ruchu w Google Analytics

Organic search – organiczne wyniki wyszukiwania zwane w Google Analytics “bezpłatnymi wynikami wyszukiwania”. Wybierając ten kanał można zweryfikować z jakich […]

Czytaj dalej o "Źródła ruchu w Google Analytics"

Znacznik <strong>

Znacznik w kodzie źródłowym (HTML) strony, jakim opatrzony jest fragment tekstu, wywołujący efekt pogrubienia go. Taki sam efekt uzyskamy stosując […]

Czytaj dalej o "Znacznik <strong>"

Źródła ruchu w Google Analytics

Organic search – organiczne wyniki wyszukiwania zwane w Google Analytics “bezpłatnymi wynikami wyszukiwania”. Wybierając ten kanał można zweryfikować z jakich […]

Czytaj dalej o "Źródła ruchu w Google Analytics"

Polska vs COVID-19

#bramydlaszpitali