SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Słownik SEO

obrazek alt

Pozycjonowanie to trudny i złożony temat. Poznaj słownik pojęć SEO.

Black hat SEO, white hat SEO, click fraud, Googlebot, link building, long tail, anchor – to tylko kilka podstawowych pojęć SEO, które powinieneś znać w pozycjonowaniu.

Poznawaj nowe terminy z naszym słownikiem pojęć SEO, a wtedy nauka będzie łatwiejsza. Dzięki dokładnym i szerokim opisom dowiesz się nie tylko, co oznacza dane pojecie. Poznasz również jego zastosowanie w praktyce oraz związane z nim dobre i złe praktyki.

Adres IP

Unikalny adres nadawany interfejsowi sieciowemu bądź całej grupie interfejsów, służący do identyfikacji w sieci. W najpopularniejszej wersji (IPv4) adres IP […]

Czytaj dalej o "Adres IP"

Adres kanoniczny

Adres kanoniczny to meta tag umieszczany w sekcji head strony, informujący wyszukiwarkę, który z adresów URL jest oryginalny. Używa się […]

Czytaj dalej o "Adres kanoniczny"

Alt

Znacznik HTML opisujący zawartość obrazka na stronie internetowej. W momencie kiedy obrazek nie zostanie wczytany na stronie, w jego miejsce […]

Czytaj dalej o "Alt"

Anchor

Anchor (z ang. kotwica) jest to „treść linka” czyli tekst, który znajduje się pomiędzy otwierającym i zamykającym tagiem HTML . […]

Czytaj dalej o "Anchor"

Kod AuthInfo

Kod AuthInfo (Authcode, EPP) to poufny kod składający się z ciągu znaków, umożliwiający dokonanie transferu domeny od obecnego do innego […]

Czytaj dalej o "Kod AuthInfo"

Ban

Ban to w żargonie internetowym kara jaką Google stosuje wobec stron, polegająca na blokadzie domeny i wyrzuceniu strony z indeksu […]

Czytaj dalej o "Ban"

Black Hat SEO (w skrócie BHS)

określenie używane w odniesieniu do agresywnych technik pozycjonowania, całkowicie lub w dużej części niezgodnych ze wskazówkami Google dla webmasterów. Działania […]

Czytaj dalej o "Black Hat SEO (w skrócie BHS)"

Bot internetowy

Bot internetowy (robot, crawler, pająk) – jest to program wykorzystywany m.in. przez internetowe wyszukiwarki. Służy do automatycznego odnajdywania, jak i […]

Czytaj dalej o "Bot internetowy"

Breadcrumbs

Breadcrumbs – okruszki chleba – jest to sposób nawigacji używany w serwisach internetowych, umożliwiający użytkownikowi łatwe śledzenie aktualnej lokalizacji w […]

Czytaj dalej o "Breadcrumbs"

Cache Google

Pod pojęciem tym kryje się pamięć podręczna wyszukiwarki. Innymi słowy, jest to kopia strony wykonana w czasie ostatnich odwiedzin robota […]

Czytaj dalej o "Cache Google"

Canonical – cechy charakterystyczne, rodzaje i zastosowanie

Adresy kanoniczne stosowane są na większości stron internetowych. W wielu przypadkach wykorzystywane są one jednak po prostu dla zasady, bez […]

Czytaj dalej o "Canonical – cechy charakterystyczne, rodzaje i zastosowanie"

Case study

Case study (studium przypadku) to analiza pojedynczego przypadku – metoda prezentacji bazująca na opisie pojedynczego zdarzenia, pozwalająca odbiorcy wyciągnąć wnioski […]

Czytaj dalej o "Case study"

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL jest narzędziem służącym do poświadczenia wiarygodności domeny oraz jej właściciela. Zwiększa bezpieczeństwo przesyłanych danych poprzez zastosowanie dodatkowego szyfrowania. […]

Czytaj dalej o "Certyfikat SSL"

Cloaking

Jest to zabroniona przez Google technika Black Hat SEO polegająca na prezentowaniu robotom wyszukiwarki innej wersji witryny niż czytelnikowi. Pozwala […]

Czytaj dalej o "Cloaking"

CMS (Content Management System)

CMS (ang. Content Management System) to system zarządzania treścią: oprogramowanie ułatwiające tworzenie strony internetowej oraz umożliwiające jej edycję i aktualizację […]

Czytaj dalej o "CMS (Content Management System)"

Content

Content jest to cała zawartość widoczna na witrynie internetowej dostępna dla jej użytkowników. Obejmuje ona m.in.: teksty, pliki graficzne, video, […]

Czytaj dalej o "Content"

Content marketing

Inaczej tzw. marketing treści. Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści na portalach branżowych. Główną ideą […]

Czytaj dalej o "Content marketing"

CSS (Cascading Style Sheets)

CSS (ang. Cascading Style Sheets) – kaskadowe arkusze stylów, język służący do opisu formy prezentacji strony. Mówiąc najprościej, są to […]

Czytaj dalej o "CSS (Cascading Style Sheets)"

CTA

CTA (ang. Call To Action)  to specjalny link wzywający odbiorcę do działania. Po kliknięciu w link CTA użytkownik zostanie przeniesiony […]

Czytaj dalej o "CTA"

Domena internetowa

Ciąg znaków (wyrazów) systemu Domain Name System (DNS) zakończony stałym sufiksem np. .pl .com .org Domena internetowa składa się z […]

Czytaj dalej o "Domena internetowa"

Duplicate content

Duplicate content to duplikaty treści na stronach internetowych. Powielanie treści na różnych adresach stron internetowych wpływa negatywnie na pozycje w naturalnych […]

Czytaj dalej o "Duplicate content"

Footer

Footer (stopka) w odniesieniu do strony internetowej oznacza treść dołączoną do każdej strony w danej witrynie. Stopka znajduje się na […]

Czytaj dalej o "Footer"

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa – frazy kluczowe czy też słowa kluczowe używane są przez użytkowników do wyszukiwania stron w Google. Wyrazy stosowane […]

Czytaj dalej o "Fraza kluczowa"

Geolokalizacja

Ustalanie położenia przedmiotu bądź samo jego położenie. Wykorzystywana jest przez Google do prezentacji spersonalizowanych wyników wyszukiwania, np. poprzez wyświetlanie stron […]

Czytaj dalej o "Geolokalizacja"

Google Analytics

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępniane przez Google, które pozwala na zapoznanie się ze szczegółowymi statystykami naszej strony. Aby korzystać […]

Czytaj dalej o "Google Analytics"

Google Panda

Google Panda to algorytm wprowadzony w lutym 2011 roku. Jego głównym założeniem jest obniżenie pozycji stron w rankingu zawierających niskiej […]

Czytaj dalej o "Google Panda"

Google Pingwin

Algorytm wprowadzony w kwietniu 2012. Posłużył do ograniczenia ilości spamu w Internecie. Dzięki niemu w wynikach wyszukiwania nie pojawiają się […]

Czytaj dalej o "Google Pingwin"

Googlebot

Googlebot to robot Google (program komputerowy), którego zadaniem jest dodawanie do indeksu Google nowych i zaktualizowanych stron WWW. Indeksowanie odbywa […]

Czytaj dalej o "Googlebot"

.htaccess

Plik pozwalający skonfigurować różne parametry serwera WWW. Działa w obrębie katalogu, w którym się znajduje, oraz w podkatalogach, o ile […]

Czytaj dalej o ".htaccess"

Hiperłącze (link)

odnośnik, który przenosi użytkownika na witrynę docelową, do miejsca znajdującego się w obrębie tej samej strony lub do dokumentu tekstowego, […]

Czytaj dalej o "Hiperłącze (link)"

HTML

Hipertekstowy język znaczników wykorzystywany do tworzenia stron internetowych. HTML jest językiem opisowym, który pozwala opisać zawartość oraz strukturę witryny. Tagi […]

Czytaj dalej o "HTML"

ICANN

ICANN – Internetowa Korporacja ds. Nadanych Nazw i Numerów (ang. The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Ma siedzibę […]

Czytaj dalej o "ICANN"

JavaScript

Skryptowy język programowania powszechnie stosowany na stronach internetowych. Został stworzony przez firmę Netscape w 1996 roku. Pozwala między innymi na […]

Czytaj dalej o "JavaScript"

Kanibalizacja słów kluczowych

Jest to sytuacja, w której co najmniej 2 podstrony internetowe tego samego serwisu próbują pojawić się w wyszukiwarce Google na […]

Czytaj dalej o "Kanibalizacja słów kluczowych"

Keyword stuffing

Określenie keyword stuffing pochodzi z języka angielskiego i oznacza nadmierne „upychanie” słów kluczowych. W przeszłości był to popularny sposób optymalizacji […]

Czytaj dalej o "Keyword stuffing"

Klient FTP

Program pozwalający na połączenie się z serwerem FTP za pomocą protokołu FTP. Z reguły klient FTP umożliwia wysyłanie oraz pobieranie […]

Czytaj dalej o "Klient FTP"

Kod AuthInfo

Kod AuthInfo (Authcode, EPP) to poufny kod składający się z ciągu znaków, umożliwiający dokonanie transferu domeny od obecnego do innego […]

Czytaj dalej o "Kod AuthInfo"

Kody statusu serwera HTTP

Statusy dzielą się na: 1xx – kody informacyjne, 2xx – kody powodzenia, 3xx – kody przekierowania, 4xx – kody błędu […]

Czytaj dalej o "Kody statusu serwera HTTP"

Link nofollow

Link posiadający atrybut rel=”nofollow” oznacza informację dla robota Google aby nie podążał za tym linkiem . Zastosowanie atrybutu nofollow powoduje, […]

Czytaj dalej o "Link nofollow"

Linki przychodzące (backlinks)

odnośniki prowadzące do innej domeny niż strona, na której są umieszczane. Linki przychodzące nadal są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym w […]

Czytaj dalej o "Linki przychodzące (backlinks)"

Long tail

Long tail (ang. długi ogon) oznacza frazy dłuższe, bardziej sprecyzowane i zawierające więcej słów kluczowych. Pozycjonowanie strony na dużą ilość […]

Czytaj dalej o "Long tail"

Mapa strony (ang. sitemap)

tym terminem można nazwać zarówno podstronę serwisu, jak i plik w formacie XML znajdujący się na serwerze, na których znajduje […]

Czytaj dalej o "Mapa strony (ang. sitemap)"

Meta Title & Meta Description

Meta title i meta description to atrybuty HTML, które dostarczają krótkich i zwięzłych opisów strony internetowej. Opisy meta używane są […]

Czytaj dalej o "Meta Title & Meta Description"

Google Pingwin

Algorytm wprowadzony w kwietniu 2012. Posłużył do ograniczenia ilości spamu w Internecie. Dzięki niemu w wynikach wyszukiwania nie pojawiają się […]

Czytaj dalej o "Google Pingwin"

Page rank

Page rank jest to wskaźnik stworzony przez założycieli firmy Google, który analizuje jakość strony www, biorąc pod uwagę liczbę oraz […]

Czytaj dalej o "Page rank"

Przekierowanie (ang. redirect)

działanie polegające na wyświetleniu strony o innym adresie w przeglądarce internetowej mimo wpisania danego adresu URL. Technika stosowana przy przenoszeniu […]

Czytaj dalej o "Przekierowanie (ang. redirect)"

Plik robots.txt

Plik robots.txt to plik umieszczony w głównym katalogu domeny umożliwiający ograniczenie dostępu do strony bądź jej części dla wszystkich lub […]

Czytaj dalej o "Plik robots.txt"

RWD

RWD – Responsive Web Design jest to technika tworzenia stron internetowych, która ma na celu idealne dopasowanie strony do sprzętu, […]

Czytaj dalej o "RWD"

Search Console

Search Console (dawniej Google Webmasters Tools, w skrócie GWT) to zestaw narzędzi od Google umożliwiających właścicielowi witryny między innymi monitorowanie […]

Czytaj dalej o "Search Console"

SEM (ang. Search Engine Marketing)

Marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogół działań promocyjnych wykorzystywanych do umieszczenia strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, zarówno […]

Czytaj dalej o "SEM (ang. Search Engine Marketing)"

SEO

SEO (ang. Search Engline Optimization)  to optymalizacja stron internetowych, e-sklepów, blogów i aplikacji webowych pod wyszukiwarki. Poprzez SEO należy rozumieć […]

Czytaj dalej o "SEO"

SERP (ang. Search Engine Results Page)

SERP (ang. Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej, zawierająca wyniki organiczne oraz płatne (PPC – […]

Czytaj dalej o "SERP (ang. Search Engine Results Page)"

Transfer domeny

Transfer domeny to zmiana rejestratora domeny zajmującego się jej obsługą techniczną oraz finansową. Procedura transferu jest wykonywana na wniosek właściciela danej […]

Czytaj dalej o "Transfer domeny"

User agent

User agent – nagłówek identyfikacyjny, zawierający ciąg znaków. Pozwala on serwisom internetowym rozpoznać z jakiego oprogramowania klienckiego (np. wersja przeglądarki) […]

Czytaj dalej o "User agent"

Wildcard

Wildcard – w przypadku domen są to instrukcje odnoszące się do wszystkich nieistniejących subdomen. Niepoprawna konfiguracja wildcarda, tj. przypadek, gdy […]

Czytaj dalej o "Wildcard"

Wyniki organiczne

Wyniki organiczne są to wyniki nazywane również naturalnymi, które występują w postaci bezpłatnych linków do stron www. Innymi słowy, są […]

Czytaj dalej o "Wyniki organiczne"

Yandex Metrica

Yandex Metrica jest to darmowe narzędzie analityczne zbierające dane na temat ruchu na naszej stronie, a także zachowania użytkowników. Jego […]

Czytaj dalej o "Yandex Metrica"