Atrybuty dofollow i nofollow

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 kwietnia 2020

Atrybuty nakładane na linki, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, będące informacją dla botów o sposobie postępowania z daną referencją (odnośnikiem). Nofollow oznacza “nie podążaj” i powoduje, że robot, w tym GoogleBot, nie przechodzi dalej po wskazanym linku (czyt. nie przenosi “mocy” anchor tekstu). Brak takiego atrybutu jest równoznaczny z komendą dofollow.

W przypadku gdybyśmy stworzyli stronę “ducha” / “sierotkę”, która nigdzie nie będzie wewnętrznie podlinkowana, dali jej meta tag robots ustawiony na index i dodali tylko i wyłącznie link z atrybutem rel=”nofollow”, to nie zostanie ona dodana do indeksu Google.