Crawl budget

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 kwietnia 2020

Stanowi wyznacznik odnośnie możliwości Google w zakresie crawlowania serwisu. GoogleBot, podczas jednej wizyty, może zweryfikować ograniczoną liczbę podstron. Zależy ona od wielkości i popularności serwisu, natomiast nie jest ona znana (teoretycznie można to samodzielnie zweryfikować analizując z poziomu serwera wizyty botów). Crawl budget jest więc budżetem indeksowania strony.

Umiejętne stosowanie atrybutów nofollow pozwala optymalizować crawl budget, czyli nie marnować “kredytów” na weryfikację podstron, które nie wpływają na siłę strony (regulamin, polityka prywatności itp.), a w przypadku linków zewnętrznych nie doprowadzić do opuszczenia przez GoogleBota strony i zakończenia jej crawlowania.