Wykorzystywany w sprzedaży online schemat logistyczny, polegający na przeniesieniu obowiązku wysyłki towaru na jego dostawcę (hurtownię). Dzięki temu sprzedawca (sklep internetowy) nie musi zapewniać rozwiązań logistycznych, magazynu, pracowników logistyki, ubezpieczenia towaru itd., gdyż całość delegowana jest hurtownikowi, który równocześnie świadczy usługę Dropshippingu.
Rozwiązanie powodujące, że nie ponosi się kosztów związanych z inicjalnym zatowarowaniem, gdyż zakup towaru od hurtownika odbywa się dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta w sklepie internetowym, magazynowaniem itd.
W tym modelu logistycznym do ceny produktu często doliczane są dodatkowe opłaty związane z magazynowaniem, przygotowaniem do wysyłki oraz całą logistyką. Wiąże się to z niższymi marżami bezpośrednimi per produkt. Biorąc jednak pod uwagę fakt niższego progu wejścia oraz braku konieczności zamrożenia kapitału w towarze oraz związanych z tym kosztów dodatkowych jak magazyn, pracownicy, ubezpieczenie, dropshipping jest coraz popularniejszym modelem logistycznym w Polsce.