Duplicate content

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 kwietnia 2020

Pojęcie jednoznacznie kojarzone z powieleniem treści – zewnętrzne, czyli kopiowanie treści z innych stron i wewnętrzne, czyli powielanie tej samej treści na różnych podstronach wewnątrz serwisu (np. kopiowanie opisów produktów). Poprawna i kompleksowa definicja odnosi się do dwóch takich samych podstron, a dla Google dwie podstrony nie zawierające żadnej treści to dwie takie same podstrony. Duplicate content odnosi się więc zarówno do powielenia treści, jak również ich braku:

https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=pl

Google dopuszcza możliwość stosowania tej samej treści – zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie. Jeśli mamy np. 1000 produktów danej marki czy serii i na karcie produktu stosujemy jej opis, to wówczas Google dopuszcza możliwość stosowania tej samej treści (trudno byłoby ją sparafrazować na 1000 sposobów). Analogicznie jest w przypadku duplikatów zewnętrznych np. w sklepach z kosmetykami, dla których producent udostępnia opis zawierający m. in. skład danego kosmetyku – oczywiście w takiej sytuacji trudniej jest się wyróżnić i wówczas dobrym sposobem rozwijania karty produktu o unikalną treść są opinie produktowe. Generalnie należy kierować się zasadami logiki i zdrowego rozsądku.