Słownik SEO i pozycjonowania

słownik

Hiperłącze (link)

odnośnik, który przenosi użytkownika na witrynę docelową, do miejsca znajdującego się w obrębie tej samej strony lub do dokumentu tekstowego, graficznego czy wideo. Aktywowany zostaje najczęściej kliknięciem. Może mieć postać tekstu, obrazka, symbolu, przycisku itp.

Przykład i opis formy linku w języku HTML:

<a href=”http://www.adres.pl/”>LINK</a>

Link w języku HTML umieszczamy w kodzie strony za pomocą znacznika . W atrybucie ”href” tego znacznika podajemy adres, do którego prowadzić ma link. Tekst umieszczony pomiędzy znacznikami początku i końca hiperłącza jest tzw. kotwicą (ang. anchor), w tym przypadku jest to: ”LINK”. Kotwica jest aktywną (to właśnie po jej kliknięciu aktywujemy hiperłącze) i jedyną widoczną częścią tego linku na stronie.

Linki możemy podzielić na:

  • wewnętrzne – prowadzące do podstrony serwisu, na którym się znajduje, czyli w obrębie tej samej domeny,
  • zewnętrzne – prowadzące do innej strony w internecie.

Wróć do słownika SEO

Dodaj komentarz