Long tail

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

18 sierpnia 2017

Long tail (ang. długi ogon) oznacza frazy dłuższe, bardziej sprecyzowane i zawierające więcej słów kluczowych. Pozycjonowanie strony na dużą ilość precyzyjnych fraz pozwala na sprowadzenie do witryny użytkowników szukających konkretnych produktów lub usług, co przekłada się na wysoki współczynnik konwersji.

Pozycjonowanie popularnych fraz może być trudne ze względu na dużą konkurencję. W takiej sytuacji lepszym sposobem może się okazać wybranie wielu mało popularnych fraz. Efekty metody long tail są widoczne po krótkim czasie i stabilnie utrzymują się w wynikach wyszukiwania. Ponadto współczynnik odrzuceń jest stosunkowo niski, a użytkownicy, ze względu na trafność fraz, spędzają na stronie więcej czasu.