W przypadku zmiany struktury serwisu, np. przy okazji migracji na inną platformę, koniecznym jest wykonanie mapy przekierowań, czyli poinformowanie GoogleBota o tym, pod jakim adresem jest teraz dostępna zawartość danej podstrony.
Wynika to z mechanizmu działania wyszukiwarki Google. W przypadku przejścia np. z PrestaShop na Shoper adres jednej z kategorii może się zmienić z www.icea.pl/23-perfumy na www.icea.pl/oferta/perfumy i wówczas Google odpyta zaindeksowaną wcześniej podstronę, która zwróci błąd 404 (not found), o czym właściciel witryny otrzyma powiadomienie w Google Search Console. Brak reakcji i kolejne zwrócenie tego błędu spowoduje, że strona zostanie wyłączona z indeksu, czyli serwis utraci wypracowaną dotychczas widoczność.
Wykonanie przekierowania 301 z poprzedniego na nowy adres URL sprawi, że migracja odbędzie się bezstratnie (pod warunkiem zachowania wcześniejszych treści, struktury, ustalenia właściwych przekierowań).