Meta title i meta description to atrybuty HTML, które dostarczają krótkich i zwięzłych opisów strony internetowej. Opisy meta używane są najczęściej do wyświetlania w wynikach wyszukiwania, tak, aby użytkownik wiedział, czego spodziewać się po wejściu na stronę.
Przykład kodu:
[code]
<head>
<meta name=”description” content=”To jest przykład meta description. Będzie się on wyświetlał w wynikach wyszukiwania pod tytułem Twojej strony.”>
</head>
[/code]
Opisy meta są niezwykle ważne dla pozyskiwania użytkownika z wyników wyszukiwania. Działają jak reklama, która zachęca użytkownika do wejścia na Twoją stronę, choć mogą – jeśli są źle dobrane – także od niej odstraszać.
Meta title i meta description – co powinny zawierać?
Meta description powinien zawierać słowa kluczowe, na które chcemy się wyświetlać w wynikach Google (np. “sklep z meblami”). Powinny zostać dobrane w sposób
inteligentny i naturalny. Opis meta powinien zawierać od 120 do 150 znaków i być unikalny dla każdej z podstron.
Meta title z kolei pozwala na wykorzystanie od 60 do 70 znaków i jest wyświetlany na górze przeglądarki oraz (tak jak w przypadku description) w wynikach wyszukiwania.