Meta Title & Meta Description

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

4 kwietnia 2017

Meta title i meta description to atrybuty HTML, które dostarczają krótkich i zwięzłych opisów strony internetowej. Opisy meta używane są najczęściej do wyświetlania w wynikach wyszukiwania, tak, aby użytkownik wiedział, czego spodziewać się po wejściu na stronę.

Przykład kodu:

[code]
<head>
<meta name=”description” content=”To jest przykład meta description. Będzie się on wyświetlał w wynikach wyszukiwania pod tytułem Twojej strony.”>
</head>
[/code]

Opisy meta są niezwykle ważne dla pozyskiwania użytkownika z wyników wyszukiwania. Działają jak reklama, która zachęca użytkownika do wejścia na Twoją stronę, choć mogą – jeśli są źle dobrane – także od niej odstraszać.

meta title & description
Meta title i meta description

Meta title i meta description – co powinny zawierać?

Meta description powinien zawierać słowa kluczowe, na które chcemy się wyświetlać w wynikach Google (np. „sklep z meblami”). Powinny zostać dobrane w sposób
inteligentny i naturalny. Opis meta powinien zawierać od 120 do 150 znaków i być unikalny dla każdej z podstron.

Meta title z kolei pozwala na wykorzystanie od 60 do 70 znaków i jest wyświetlany na górze przeglądarki oraz (tak jak w przypadku description) w wynikach wyszukiwania.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *