Optymalizacja kampanii Google Ads

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 kwietnia 2020

Google ocenia jakość kampanii m. in. na podstawie zawartości strony docelowej w odniesieniu do słowa kluczowego, na jakie ma być wyświetlana, więc optymalizacja techniczna ma wpływ na rezultaty kampanii.

Celem kampanii jest to, by w danym budżecie reklamowym wygenerować jak największą sprzedaż. W związku z powyższym należy wypracować najniższe możliwe CPC, przy utrzymaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania gwarantujących wejścia.

Ocena jakościowa kampanii czy wysoki współczynnik CTR (zdaniem Google oznacza to, że dana strona jest dla użytkowników atrakcyjna) przyczyniają się do tego, że niższym niż konkurenci CPC możemy osiągać najwyższe pozycje.

Ważnym elementem optymalizacji kampanii jest stosowanie reguł automatycznego zwiększania i zmniejszania stawek CPC w zależności od jakości pozyskiwanego ruchu. Wyciągając z Google Analytics dane dotyczące najchętniej kupujących użytkowników (najwyższy współczynnik konwersji) takie jak: wiek, płeć, lokalizacja, język, urządzenie, zainteresowania itd. możemy stworzyć personę “idealnego klienta” i płacić więcej za pozyskanie ruchu spełniającego kryteria, czym zwiększamy prawdopodobieństwo wejścia na stronę i nie wyświetlać się wcale użytkownikom, którzy wg danych rzadko u nas kupują.