Segmentacja użytkowników

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 kwietnia 2020

Podział użytkowników na grupy wg zadanych kryteriów, np. płeć, lokalizację, zainteresowania, częstotliwość zakupów, wielkość koszyka, zakup określonych produktów itd.

Segmentacja umożliwia tworzenie spersonalizowanych komunikatów reklamowych. W przypadku kampanii Google Ads i stosowaniu remarketingu, przy sprzedaży np. perfum, warto badać częstotliwość powrotu użytkownika w celu dokonania kolejnych zakupów, aby nie wyświetlać reklamy bezpośrednio po dokonanym zakupie, ale np. po 7 tygodniach od zakupu (jeśli z danych będzie wynikać, że dany użytkownik kupuje perfum co 8 tygodni będzie można założyć, że na tyle mu on wystarcza, stąd też wyświetlanie reklamy w pierwszych dniach po zakupie nie będzie mieć sensu, z kolei wyświetlenie reklamy po 7 tygodniach będzie stanowić rodzaj przypomnienia).