SERP (ang. Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarce
internetowej, zawierająca wyniki organiczne oraz płatne (PPC – Pay Per Click, np. Google Adwords).
Najprościej mówiąc SERP to wyniki wyszukiwania, które otrzymamy po wpisaniu hasła w polu
wyszukiwarki, np. Google.
[screen SERP Google]
Search Engine Results Page w wyszukiwarce Google dzieli się na kilka sekcji, w zależności od
wpisanej frazy. W górnej sekcji strony wyników wyświetlane są płatne reklamy – pojawiają się tam
strony, których właściciele zapłacili najwięcej, żeby pojawić się na dane zapytanie.
W przypadku wyszukiwania frazy lokalnej (np. fryzjer Poznań), pojawia się mapa Google Maps,
prezentująca okoliczne firmy, wykonujące usługi, których poszukujesz.
[screen SERP z adwords i mapką]
Dalej prezentowane są wyniki organiczne, w których wyświetlane są strony, które według algorytmu
wyszukiwarki prezentują najlepszą zawartość związaną z wyszukiwanym hasłem.
Jako pojedynczy wynik w SERP Google wyświetla tytuł (title) strony, adres URL oraz krótki opis
(description) opisujący zawartość strony.
W wynikach organicznych mogą być wyświetlane również Grafiki Google, oceny produktów (w formie
„gwiazdek”) oraz inne przydatne informacje, specyficzne dla wpisanego zapytania.
[screen z produktem z „gwiazdkami”]
[screen z grafikami Google]