SERP (ang. Search Engine Results Page)

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

6 stycznia 2017

SERP (ang. Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania w wyszukiwarce

internetowej, zawierająca wyniki organiczne oraz płatne (PPC – Pay Per Click, np. Google Adwords).

Najprościej mówiąc SERP to wyniki wyszukiwania, które otrzymamy po wpisaniu hasła w polu

wyszukiwarki, np. Google.

[screen SERP Google]

Search Engine Results Page w wyszukiwarce Google dzieli się na kilka sekcji, w zależności od

wpisanej frazy. W górnej sekcji strony wyników wyświetlane są płatne reklamy – pojawiają się tam

strony, których właściciele zapłacili najwięcej, żeby pojawić się na dane zapytanie.

W przypadku wyszukiwania frazy lokalnej (np. fryzjer Poznań), pojawia się mapa Google Maps,

prezentująca okoliczne firmy, wykonujące usługi, których poszukujesz.

[screen SERP z adwords i mapką]

Dalej prezentowane są wyniki organiczne, w których wyświetlane są strony, które według algorytmu

wyszukiwarki prezentują najlepszą zawartość związaną z wyszukiwanym hasłem.

Jako pojedynczy wynik w SERP Google wyświetla tytuł (title) strony, adres URL oraz krótki opis

(description) opisujący zawartość strony.

W wynikach organicznych mogą być wyświetlane również Grafiki Google, oceny produktów (w formie

„gwiazdek”) oraz inne przydatne informacje, specyficzne dla wpisanego zapytania.

[screen z produktem z „gwiazdkami”]

[screen z grafikami Google]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *