UI, UX, heurystyki

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 kwietnia 2020

UI – user interface, czyli wygląd strony dla użytkownika (kolorystyka, ułożenie i czytelność poszczególnych elementów) – elementy nawigacyjne

UX – user experience (doświadczenie użytkownika), czyli przyzwyczajenia użytkowników do pewnych procesów zakupowych związanych z poruszaniem się po stronie i robieniem na niej zakupów. Całokształt doświadczeń jakie użytkownik “przeżywa” korzystając z witryny.

Heurystyki (uproszczone metody wnioskowania) – analiza strony pod kątem UX powinna rozpocząć się od sprawdzenia heurystyk, czyli stwierdzenia zastosowania popularnych, dobrych praktyk lub ich braku (możliwość skorzystania z popularnych metod płatności, możliwość wyboru popularnych opcji dostawy itp., nawet umiejscowienie koszyka na stronie – Allegro przyzwyczaiło, że jest to prawy górny róg i wszyscy wnioskują, że tak będzie w każdym e-commerce, umiejscowienie sidebaru z menu – Allegro ma to z prawej strony, więc użytkownicy wnioskują, że tak powinno być również na innych serwisach). Zaburzenie heurystyk poprzez zmianę położenia elementów może być negatywne w skutkach, ponieważ użytkownicy będą zagubieni.