Słownik SEO i pozycjonowania

słownik

User agent

User agent – nagłówek identyfikacyjny, zawierający ciąg znaków. Pozwala on serwisom internetowym rozpoznać z jakiego oprogramowania klienckiego (np. wersja przeglądarki) korzysta osoba odwiedzająca daną stronę.

Nagłówek ten może być wykorzystany do tego, aby serwer wybrał odpowiedni wariant strony dla danego user-agenta. Roboty przeszukujące internet (np. Googlebot) posiadają swój własny unikalny user-agent, dzięki któremu poprzez plik robots.txt możemy zablokować im np. dostęp do części strony.

Nagłówki botów często zawierają link lub e-mail, dzięki któremu możemy skontaktować się z ich twórcą. Do współczesnych przeglądarek istnieją wtyczki pozwalające zmieniać nasz user-agent i zobaczyć stronę z perspektywy np. Googlebota.

  • Nagłówek Googlebota: “Googlebot/2.1 (+​ http://www.google.com/bot.html​ )”
  • Przykładowy nagłówek komputera: “Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36”

Wróć do słownika SEO

Dodaj komentarz