DARMOWY AUDYT SEO

Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

Gustavo Fring/pexels.com

Założenie strony internetowej jest stosunkowo prostym zadaniem, może to zrobić każdy z dostępem do przeglądarki. Tym samym w sieci możemy znaleźć prawie 2 miliardy witryn. Czy wiesz, że zaledwie 25% użytkowników zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania? Jak więc znaleźć się na wysokiej pozycji rankingowej, tak aby nasze treści miały prawdziwych odbiorców? Oczywiście odpowiedź stanowi optymalizacja SEO.

Jednak, aby nasze działania i strategie okazały się efektywne, musimy działać niejako zgodnie z instrukcją. Zbiorem zasad, dokładnymi wskazówkami. Z tego powodu pierwszym, najważniejszym krokiem podczas pracy nad stroną jest wykonanie audytu.

Audyt SEO jako instrukcja obsługi

Jest to niezależna, ekspercka ocena poziomu jakości danej strony internetowej. Określa ją szereg standardów i przepisów w formie czynników rankingowych wyszukiwarek. Jego podstawowym zadaniem jest ocena zalet oraz wad strony, ich zidentyfikowanie i zinterpretowanie. Audyt tworzy niejako instrukcję, listę zadań, które należy wdrożyć, aby nasza strona miała szansę uzyskać jak najwyższą pozycję rankingową.

Rodzaje

Istnieją trzy zasadnicze typy audytów:

  1. Manualny – jest najbardziej czasochłonny, ponieważ wykonuje go ręcznie specjalista, który tworzy dodatkową warstwę komentarzy do wyników,
  2. Automatyczny – wykonują go programy komputerowe, dzięki czemu jest on znacznie mniej czasochłonny, ale nie dostarcza interpretacji wyników,
  3. Manualno-automatyczny – optymalny audyt wykorzystujący dwa wcześniejsze typy.

Najważniejsze, aby był on jak najbardziej kompleksowy i czytelny. Jeśli podejmujesz współpracę z agencją SEO, która go wykona, powinien być prosty, tak aby wybrzmiały z niego Twoje cele, priorytety oraz ewentualne zyski w przypadku witryny e-commerce.

Dlaczego jest tak ważny?

Audyt SEO pozwala na usystematyzowanie pracy i jej automatyzację. Twoja witryna musi spełniać wiele funkcji, od odpowiedniej komunikacji z robotami wyszukiwarek, po wysoki poziom doświadczeń użytkowników. Audyt wprawdzie nie rozwiązuje problemów, ale je zaznacza.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Jest on zalecany każdemu przynajmniej raz do roku, z uwagi na aktualizacje algorytmów wyszukiwarek. Przede wszystkim powinni po niego sięgnąć administratorzy zakładający nową stronę, aby uniknąć na etapie jej pisania błędów, które w perspektywie czasu mogą okazać się trudne do naprawienia. Jednak nie tylko, warto go wykorzystać:

  • jeśli planujesz wdrożenie większych zmian w strukturze strony,
  • przed wdrożeniem nowych systemów UI i UX,
  • po bardziej znaczących aktualizacjach algorytmów,
  • w celu zdjęcia kar nałożonych przez wyszukiwarkę,
  • po przejęciu strony od innego właściciela.

Jakie błędy najczęściej wykrywa audyt?

Do najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli stron zalicza się niepoprawną optymalizację meta tagów, zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, niewykorzystanie znaczników HTML, zduplikowanie bądź niską jakość treści, niedziałające linki, niską prędkość ładowania.

Sprawdź: W jaki sposób poprawić funkcjonowanie swojej strony? Zacznij od audytu SEO!

Elementy audytu krok po kroku

Raport powstały w wyniku audytu polega na analizie konkurencji oraz obecnej widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W dalszej perspektywie najważniejsze są elementy SEO on-page oraz off-page:

  1. Tytuły i podtytuły.
  2. Meta tagi (tag tytułowy i meta description).
  3. Nagłówki.
  4. Adresy URL.
  5. Słowa i frazy kluczowe.
  6. Mapa witryny.
  7. Plik robots.txt.
  8. Multimedia (zdjęcia, obrazy, wideo).
  9. Treść.
  10. Linkowanie wewnętrzne.
  11. Układ strony.
  12. Prędkość ładowania.
  13. Responsywność i mobilność.
  14. Linkowanie zewnętrzne.
  15. Media społecznościowe i blog.

Narzędzia

Jeśli chcesz wykonać audyt samodzielnie, powinieneś skorzystać z dostępnych narzędzi. Do dyspozycji masz darmowe platformy, takie jak Google Search Console, Google Analytics, Google PageSpeed Insights czy Screaming Frog. Z płatnych narzędzi zaleca się z kolei Senuto, Surfer SEO, SEMstorm, Ahrefs, Seoptimer czy SEO Majestic. Pamiętaj, że każde z nich przyda Ci się na kolejnych etapach optymalizacji, aby móc monitorować i analizować dane pochodzące z witryny.

Czy warto zlecić audyt agencji SEO?

Współpraca z agencją pozwala dostosować strategię optymalizacji i pozycjonowania do własnych potrzeb. Nie każdy element będzie wymagać naprawy, wszystko zależy od specyfiki strony. Największym atutem współpracy z niezależnym ekspertem jest jego obiektywność, wysokie kompetencje oraz szerszy wachlarz narzędzi do analizy. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i otrzymasz miarodajne wyniki.

Jak długo trwa audyt?

Czas uzależniony jest od obecnego stanu witryny, jej skomplikowania oraz wielkości. W przypadku niewielkich stron może trwać od kilku dni do dwóch tygodni. Jeśli jednak mamy do czynienia z wysoko rozbudowaną stroną nawet do miesiąca.

Koszty

Podobnie jak czas wykonania audytu, jego cena zmienia się w zależności od strony. Inaczej będzie to wyglądać w przypadku startupów, małych i średnich firm, a inaczej dla wielkich przedsiębiorstw. Ceny jednak zaczynają się do 1000 zł. Chociaż może wydawać się to duży wydatek, w długotrwałej perspektywie biznesowej pozwala on zaoszczędzić z uwagi na zmniejszone ryzyko potencjalnych błędów.

Czy darmowy audyt ma sens?

W sieci istnieje wiele artykułów na temat darmowego audytu SEO. Oczywiście można z niego skorzystać, jednak posiada on ograniczoną liczbę narzędzi. Analizy przeprowadzane są w szablonowy sposób, przez co nie jest on dopasowany do naszych celów. Nie jest więc on tak miarodajny jak ekspercka ocena.

Sprawdź: Audyt SEO – na co zwrócić szczególną uwagę?

Podsumowanie

Jak widzisz, audyt jest pierwszym badaniem strony, które pozwala zaplanować pozostałe zadania do wykonania. Jest on źródłem nieocenionej wiedzy, zwłaszcza jeśli jest wykonywany regularnie. Dzięki niemu zaoszczędzisz czas i skupisz się na tym, co wymaga największej poprawy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Domeny odsyłające – czym są?
    Domeny odsyłające – czym są?
    SEO uwzględnia wiele czynników w uplasowaniu strony w rankingu SERP. Dużą rolę w tym procesie odgrywają domeny odsyłające. Co to takiego jest?
    Czym jest URL i jak powinien wyglądać dobry adres pod pozycjonowanie?
    Czym jest URL i jak powinien wyglądać dobry adres pod pozycjonowanie?
    W tym tekście sprawdziliśmy, czym jest adres URL, z czego się składa oraz jakie aspekty wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu. Sprawdź, jak zadbać o pozycjonowanie!
    Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?
    Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?
    Stosuj się do tych zaleceń, a z pewnością osiągniesz swój zamierzony cel.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę