Burak Kebapci/pexels.com
Pnięcie się po drabinie SERP, stabilny ruch organiczny, działania skupiające się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, każdej ze stron składających się na witrynę – tym jest on-page SEO.
On-site SEO nie jest to coś, czego byś prawdopodobnie nie poznał do tej pory. Ponad wszystko, stawiamy na jak najlepszą treść, jaką jesteśmy w stanie uzyskać, biorąc rzecz jasna pod uwagę poziom jej trafności, aby użytkownicy docierali tam, gdzie jest im to niezbędne. Tworząc treści, zwracamy uwagę na ich strukturę: słowa kluczowe umieszczane w pierwszym nagłówku, a najlepiej w nagłówkach w ogóle, (pamiętając oczywiście o logice).
Organizację każdy postrzega subiektywnie, co nie oznacza, że nie potrafimy nazwać nieładu, nieładem. Jeżeli organizacja kojarzy ci się z Koniem Trojańskim – gdy myślisz, że jest dobrze, okazuje się, że jest gorzej, skorzystaj z pomocy kogoś z dobrym okiem lub pomocy specjalistów.
Backlink – czy konieczne? Jak najbardziej. Pozyskiwanie linków wychodzących, tylko do wartościowych stron, prowadzi do przepływu, a im intensywniejszy, tym lepszy. Backlink, niekiedy stanowi synonim konwersji – pamiętaj jednak, że pozyskiwanie spamu, potrafi, nie tylko pogrzebać współczynnik konwersji, ale również ściągnąć uwagę Google na Twoją witrynę, jednak nie w taki sposób, w jaki byśmy tego chcieli. A na marginesie, pamiętaj, aby nie odsyłać do konkurencji – w końcu zależy Ci na jak najwyższej pozycji w SERP, prawda?
Powyższe działania nie tylko wpłyną pozytywnie na proces optymalizacji strony względem wyszukiwarek, ale zagwarantują odbiorcom kontakt z witryną wartościową, na której śledzenie, warto poświęcić swój cenny czas. Kontakt z nią będzie komfortowy i zachęcający do powrotu, a ona sama, stanie się dobrą przystanią, z której odpłynąć będzie można, tylko do równie przytulnych miejsc.
To tylko delikatna aluzja, która mówi o SEO dla użytkownika, a to z kolei stanowi jeden z priorytetów Google – mamy na myśli maksymalizowanie wygody wszystkich użytkowników. Ponadto Google wspomaga pozycjonowanie stron, z których każda dostarcza przydatnej użytkownikom wiedzy, gdyż taki jest w założeniu cel światowego giganta.
Jeśli chodzi o on-site SEO (nie należy mylić z off-page SEO), skupimy się wyłącznie na konkretach, które będziesz w stanie bezpośrednio włączyć w ramy swojej strategii SEO.
Możemy przywołać kilka czynników związanych z czasem potrzebnym na uzyskanie dostępu do konkretnej strony, oto one:
Dlaczego czas jest tak istotny? Mówimy w końcu o sekundach. Jest to ważne, gdyż bezpośrednio determinuje on ilość użytkowników, która odbije się od Twojej strony. W założeniu, zaledwie trzy sekundy nadwyżki, w czasie ładowania strony, jest przyczyną odbicia się aż 25% potencjalnych odbiorców.
Właśnie dlatego strona, która jest wydajna, jest jednocześnie stroną z korzystnym współczynnikiem konwersji.
Tutaj pomocny okazuje się, znany nam wszystkim WordPress – pozwala on upewnić się, czy witryna może być indeksowana, za pośrednictwem zakładki “prywatność” w ustawieniach, jednak, gdy wciąż nie masz pewności, co do dostępności Twojej witryny, poniżej wymieniamy kilka wskazówek, które znajdą zastosowanie w przypadku większości CMS:
W uproszczeniu dostępu, powinna zostać zapewniona optymalizacja adresów URL, gdyż to one pozwalają wyszukiwarkom, przeanalizować hierarchię witryny.
Google okazuje niemałą hojność, względem właścicieli witryn internetowych, w związku z tym, masz możliwość przeprowadzenia testu Google mobile-friendly, które pozwoli Ci uzyskać odpowiedź na pytanie – Czy moja strona jest komfortowa dla użytkownika mobilnego?
Co prawda wspominaliśmy już o szybkości funkcjonowania witryny, ale i w tym przypadku warto upewnić się, czy szybkość działania na smartfonie, czy tablecie, nie odbiega od tej komputerowej. Nie liczy się urządzenie, kluczowa jest optymalizacja strony internetowej.
Obecnie urządzenia mobilne traktujemy absolutnie priorytetowo, a wynika to z faktu ogromu ludzi, żyjących w mediach, za pośrednictwem tej formy dostępu. Alternatywną metodą optymalizacji względem urządzeń mobilnych może być dynamiczne serwerowanie witryny lub przygotowanie oddzielnych adresów URL.
Strona dostosowana do urządzeń mobilnych, to fundament sukcesu ponad wszelką wątpliwość, a lekceważenie tej formy dostępu, wiąże się z niemal pewnym niepowodzeniem.
Wprowadzając dowolną frazę w Google, otrzymujemy bezkres stron – SERP, a każda ze znajdujących się na liście pozycji, zawiera meta tag. W prostych słowach, to skrawek tekstu, zawierający informację przeznaczone dla wyszukiwarek. Troska o ich optymalizację, może zaowocować wzrostem współczynnika konwersji, oraz zdobyć uwagę odbiorcy zmyślnym opisem Twojej oferty.
Meta tagi prowadzą wyszukiwarki do stron zawierających treści, których użytkownik wyraził chęć odnalezienia. Wyróżniamy ich 4 typy:
Bylibyśmy w stanie wymienić jeszcze kilka pomniejszych elementów strategii on-page SEO, jednak zaprezentowane, są kluczowe, gdyż odnoszą się do wzrostu współczynnika konwersji, czy też pozycjonowania strony w rankingu SERP. Zachęcamy do skorzystania z powyższej praktyki, gdyż w istocie jest ona prosta i korzystna dla większości form internetowej działalności.
Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na temat on-page SEO, lub poznać inne strategie dla Search Engine Optimization, nie zwlekaj, napisz do nas! Nawiąż kontakt z ekspertami w dziedzinie pozycjonowania stron internetowych i daj sobie szansę na sukces!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.