Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

Burak Kebapci.pexels.com

Pnięcie się w górę po drabinie SERP, stabilny ruch organiczny, działania skupiające się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, każdej ze stron składających się na witrynę – tym jest on-page SEO.

On-page SEO, czyli top in SERP

Nie jest to coś, czego byś prawdopodobnie nie poznał, do tej pory. Ponad wszystko, stawiamy na jak najlepszą treść, jaką jesteśmy w stanie uzyskać, biorąc rzecz jasna pod uwagę poziom jej trafności, aby użytkownicy docierali tam, gdzie jest im to niezbędne. Tworząc treści, zwracamy uwagę na ich strukturę: słowa kluczowe umieszczane w pierwszym nagłówku, a najlepiej w nagłówkach w ogóle, (pamiętając oczywiście o logice).

Organizacja każdy postrzega subiektywnie, co nie oznacza, że nie potrafimy nazwać nieładu, nieładem. Jeżeli organizacja kojarzy ci się z Koniem Trojańskim – gdy myślisz, że jest dobrze, okazuje się, że jest gorzej, skorzystaj z pomocy kogoś z dobrym okiem lub pomocy specjalistów.

Backlink – czy konieczne? Jak najbardziej. Pozyskiwanie linków wychodzących, tylko do wartościowych stron, prowadzi do przepływu, a im intensywniejszy, tym lepszy. Backlink, niekiedy stanowi synonim konwersji – pamiętaj jednak, że pozyskiwanie spamu, potrafi, nie tylko pogrzebać współczynnik konwersji, ale również ściągnąć uwagę Google na Twoją witrynę, jednak nie w taki sposób, w jaki byśmy tego chcieli. A na marginesie, pamiętaj, aby nie odsyłać do konkurencji – w końcu zależy Ci na jak najwyższej pozycji w SERP, prawda?

Powyższe działania, nie tylko wpłyną pozytywnie na optymalizację względem wyszukiwarek, ale zagwarantują odbiorcom kontakt z witryną wartościową, na której śledzenie, warto poświęcić swój cenny czas. Kontakt z nią będzie komfortowy i zachęcający do powrotu, a ona sama, stanie się dobrą przystanią, z której odpłynąć będzie można, tylko do równie przytulnych miejsc.

To tylko delikatna aluzja, która mówi o SEO dla użytkownika, a to z kolei stanowi jeden z priorytetów Google – mamy na myśli, maksymalizowanie wygody wszystkich użytkowników. Ponadto Google, wspomaga w pozycjonowaniu witryny, które dostarczają przydatnej użytkownikom wiedzy, gdyż taki jest w założeniu cel światowego giganta.

Jestem zdecydowany! Jak zacząć z on-page SEO?

Skupimy się wyłącznie na konkretach, które będziesz w stanie bezpośrednio włączyć w ramy swojej strategii SEO:

Liczy się każda sekunda, z chwilą aktywacji adresu – szybkość witryny

Możemy przywołać kilka czynników, związanych z czasem potrzebnym na uzyskanie dostępu do konkretnej strony, oto one:

  1. Czas niezbędny do uzyskanie pełni informacji – przeglądarka potrzebuje czasu, aby przekazać żądanie, powrócić na serwer, a ostatecznie otrzymać odpowiedź zwrotną.
  2. Ten pierwszy bit – istotny jest czas potrzebny na zwrócenie pierwszego bitu na serwer, z chwilą gdy przeglądarka przekaże żądanie o dostępie do witryny.
  3. Całkowity czas ładowania strony – wiąże się to z załadowaniem całości pliku, dostarczenia pełnego żądania HTTP oraz skryptu witryny.
  4. Wielkość strony – składają się na nią wspomniane skrypty, znajdujące się na stronie elementy graficzne, pliki wszelkiego rodzaju, czy też elementy kodu.

Dlaczego czas jest tak istotny? Mówimy w końcu o sekundach. Jest to ważne, gdyż bezpośrednio determinuje on ilość użytkowników, która odbije się od Twojej strony. W założeniu, zaledwie trzy sekundy nadwyżki, w czasie ładowania strony, jest przyczyną odbicia się aż 25% potencjalnych odbiorców.

Właśnie dlatego strona, która jest wydajna, jest jednocześnie stroną z korzystnym współczynnikiem konwersji.

Witryna z nieograniczoną dostępnością – widoczność dla wszystkich wyszukiwarek

Tutaj pomocny okazuje się, znany nam wszystkim WordPress – pozwala on upewnić się, czy witryna może być indeksowana, za pośrednictwem zakładki “prywatność” w ustawieniach, jednak, gdy wciąż nie masz pewności, co do dostępności Twojej witryny, poniżej wymieniamy kilka wskazówek, które znajdą zastosowanie w przypadku większości CMS:

  1. Przekaz schemat mapy witryny, aby umożliwić wyszukiwarkom jej indeksowanie
  2. Zezwalaj na dostęp do plików PDF, co istotne, należy udostępniać je przy wykorzystaniu optycznego rozpoznawania znaków
  3. Sprawdź prawidłowość ustawienia nagłówków w formularzu
  4. Możliwość transkrypcji plików audiowizualnych, pamiętaj, że boty nie są w stanie przeprowadzić ich indeksowania, w charakterze treści pisemnych.

W uproszczeniu dostępu, powinno zapewnić się optymalizację adresów URL, gdyż to one pozwalają wyszukiwarkom, przeanalizować hierarchię witryny.

Witryna dostosowana do urządzeń mobilnych

Google okazuje niemałą hojność, względem właścicieli witryn internetowych, w związku z tym, masz możliwość przeprowadzenia testu Google mobile-friendly, które pozwoli Ci uzyskać odpowiedź na pytanie – Czy moja strona jest komfortowa dla użytkownika mobilnego?


Źródło: Anna Nekrashevich/pexels.com

Co prawda wspominaliśmy już o szybkości funkcjonowania witryny, ale i w tym przypadku warto upewnić się, czy szybkość działania na smartfonie, czy tablecie, nie odbiega od tej komputerowej. Nie liczy się urządzenie, kluczowa jest optymalizacja strony internetowej.

Obecnie urządzenia mobilne traktujemy absolutnie priorytetowo, a wynika to z faktu ogromu ludzi, żyjących w mediach, za pośrednictwem tej formy dostępu. Alternatywną metodą optymalizacji względem urządzeń mobilnych może być dynamiczne serwerowanie witryny lub przygotowanie oddzielnych adresów URL,

Strona dostosowana do urządzeń mobilnych, to fundament sukcesu ponad wszelką wątpliwość, a lekceważenie tej formy dostępu, wiąże się z niemal pewnym niepowodzeniem.

Czym są tagi meta i dlaczego są wszechobecne?

Wprowadzając dowolną frazę w Google, otrzymujemy bezkres stron – SERP, a każda ze znajdujących się na liście pozycji, zawiera meta tag. W prostych słowach, to skrawek tekstu, zawierający informację przeznaczone dla wyszukiwarek. Troska o ich optymalizację, może zaowocować wzrostem współczynnika konwersji, oraz zdobyć uwagę odbiorcy zmyślnym opisem Twojej oferty.

Meta tagi prowadzą wyszukiwarki do stron zawierających treści, których użytkownik wyraził chęć odnalezienia. Wyróżniamy ich 4 typy:

  1. Tag tytułu – wyświetlana nazwa strony, nie przekraczająca 60 znaków i nie krótsza niż 50. Oczywiście ten przedział, może być zlekceważony, jednak będzie to niekorzystne dla SEO.
  2. Metatag opisu – powinien stanowić podsumowanie treści, które zostały zawarte na stronie.
  3. Atrybut meta – zawiera słowa kluczowe odzwierciedlające treść, która znajduje się na stronie.
  4. Atrybut Meta Robots – wracając do kwestii opisu, istotne jest aby został zoptymalizowany z myślą o działaniu botów i tłumaczył w jaki sposób powinny traktować witrynę.

Podsumowanie

Bylibyśmy w stanie wymienić jeszcze kilka pomniejszych elementów strategii on-page SEO, jednak zaprezentowane, są kluczowe, gdyż odnoszą się do wzrostu współczynnika konwersji, czy też pozycjonowania strony w rankingu SERP. Zachęcamy do skorzystania z powyższej praktyki, gdyż w istocie jest ona prosta i korzystna dla większości form internetowej działalności.

Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na temat on-page SEO, lub poznać inne strategie SEO, nie zwlekaj, napisz do nas! Nawiąż kontakt z ekspertami w dziedzinie pozycjonowania stron internetowych i daj sobie szansę na sukces!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy warto korzystać z wpisów w Google Moja Firma?

    Czy warto korzystać z wpisów w Google Moja Firma?

    Chciałbyś polepszyć swoje wyniki sprzedażowe, ale nie wiesz, jak to zrobić? Może warto skorzystać z wpisów Google Moja Firma dla lepszych zasięgów?
    Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

    Klik, klik, klik – zadbaj o swój CTR!

    Jak sprawdzić skuteczność kampanii internetowej? Czytaj i dowiedz się, czym jest współczynnik klikalności (CTR) oraz jaki ma wpływ na ruch na stronie.
    Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?

    Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?

    Na rynku znajdziesz wiele ofert pozycjonowania. Jak wybrać tę właściwą? Jak podejść do obietnic, które czasem składają klientom agencje SEO? Podpowiadamy!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.