Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!

Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!

fauxels/pexels.com

Prowadzisz ciekawy biznes, ale nie jesteś wielką korporacją? Małe i średnie firmy to jeden z najbardziej rozbudowanych sektorów handlowych. Nie obce są im plany pozycjonowania oraz prace nad promocją w sieci. Jak zadbać o swoją widoczność w sieci? Podpowiadamy.

Mała firma

Coraz więcej osób jest zainteresowanych prowadzeniem własnego biznesu. Sięgamy po autorskie produkty oraz innowacyjne usługi, aby ulepszyć swoją ścieżkę zawodową. W Polsce istnieje ponad 72 tysiące małych i średnich firm. Stanowią one łącznie niemal 4% całego sektora przedsiębiorstw. Sektor ten nieustannie się rozwija, z tego względu możemy dokładnie wyróżnić:

  • mikroprzedsiębiorstwa – posiadają mniej niż 10 pracowników (najczęściej są to jednoosobowe bądź rodzinne biznesy), a roczny obrót nie przekracza równowartości 2 mln euro,
  • małe przedsiębiorstwa – mają mniej niż 50 pracowników, a roczny obrót nie przekracza równowartości 10 mln euro,
  • średnie przedsiębiorstwa – mają mniej niż 250 pracowników, a roczny obrót nie przekracza równowartości 50 mln euro.

Powyżej tych danych mowa o dużym przedsiębiorstwie.

Dlaczego musisz pojawić się w sieci?

Można by zapytać, po co przy tym zagadnieniu mowa o Internecie? Otóż wraz ze wzrostem zainteresowania małymi i średnimi biznesami wzrosła konkurencja. Współcześnie obecność w świecie wirtualnym to minimum, które pozwala dotrzeć do potencjalnej grupy odbiorców na całym świecie. Mała firma nie musi działać tylko lokalnie. Obecność w sieci:

  • ułatwia dostęp do informacji,
  • powiększa grono odbiorców,
  • tworzy możliwość stania się ekspertem bądź specjalistą w danej dziedzinie,
  • pozwala wyprzedzić działania konkurencji,
  • poprawia konwersję,
  • optymalizuje Twoją pracę i pozwala zaoszczędzić czas.

SEO dla małych firm – o czym pamiętać?

Techniki SEO nie są zarezerwowane wyłącznie dla wielkich przedsiębiorstw oraz światowych witryn e-commerce. Cel, jakim jest poprawienie widoczności strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, może dotyczyć każdej witryny, której zależy, aby jej treści były właściwie odbierane.

Działania optymalizacyjne oraz strategie pozycjonowania musisz podzielić na dwie części. Najpierw elementy on-site, czyli w strukturze samej strony internetowej. Dopiero wtedy możemy przystąpić do działań off-site, poza stroną. Najważniejsze z nich, na dobry początek, to:

Krok 1: Analiza konkurencji

Pierwszy krok to rozpoznanie terenu działania. Zaczynając swoją strategię optymalizacji, musisz dowiedzieć się, kto może stanowić dla Ciebie konkurencję w sieci oraz poza nią. Sprawdź więc inne oferty, oceń jakość strony internetowej, określ słowa kluczowe.

Krok 2: Określenie grupy docelowej

Drugi krok to odpowiedź na pytanie “Kim jest mój klient?”. Musisz określić intencje swoich odbiorców, z tego powodu warto ustalić płeć, wiek, wykształcenie, pracę, miejsce zamieszkania oraz potrzeby użytkowników. To pozwoli nam na określenie słów kluczowych.

Krok 3: Bank słów kluczowych

Tutaj zaczyna się prawdziwa optymalizacja i pozycjonowanie. Znając już konkurencję oraz odbiorców, musisz określić frazy, które będą wpisywać do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa Twoja pozycja w rankingu.

Krok 4: Treść

Drugi, niemniej ważny czynnik rankingowy, to treść, jaką publikujesz na swojej stronie. Mowa tutaj o danych, informacjach, zasadniczej treści w postaci tekstu, ale także materiałach multimedialnych. Treść jest więc wszystkim, co widzi odbiorca. Postaraj się, aby była oryginalna i autorska, w przeciwnym razie możesz narazić się na kary Google.

Krok 5: Media społecznościowe

Element działań off-site to konta w social mediach. Mowa tutaj o Facebooku, Instagramie, Twitterze czy TikToku. Są one elementem linkowania zewnętrznego, umożliwiają szybszą i bardziej spersonalizowaną komunikację z klientami, a także pozwalają na bieżące działania promocyjne. Zaznacz swoje miejsca w sieci i nie ograniczaj się do strony głównej.

Sprawdź: Jak pozycjonować blog? Optymalizacja SEO bloga

Lokalne SEO

Standardowe oraz lokalne praktyki SEO mają dokładnie ten sam cel – osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak nie każdy potrzebuje od razu zasięgu międzynarodowego. Czy wiesz, że około 46% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów? Blisko połowa użytkowników wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukania, stając się rzeczywistym klientem. Tutaj więc zasadniczą różnicą są grupa docelowa oraz obszar działania. Celem jest promocja małych i średnich firm, które oferują konkurencyjne usługi np. medyczne, gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, usługowe.

Wirtualna wizytówka – Google My Business

Źródło: Thirdman/pexels.com

W przestrzeni Internetu istnieje obecnie około 2 miliardów stron. Domyślasz się też, że liczba ta wciąż rośnie. Wirtualna wizytówka stwarza nowoczesne możliwości dotarcia do klientów – tradycyjne kanały dystrybucji już nie wystarczają. Jest ona dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku – nigdy nie śpi. Dodatkowo wzmacnia wiarygodność firmy. Nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, aby ją stworzyć. Wystarczy skorzystać z możliwości, jakie oferuje Google Search Console.

Jest to w pełni darmowa platforma będąca ukłonem wyszukiwarki w stronę założycieli firm. Może wygenerować nawet 25% ruchu na stronie. Umożliwia dostęp do danych teleadresowych, witryny, oferty, oceny i komentarzy, a także łączy się z Mapami Google. Aby ją założyć, wystarczy posiadać konto Google, wprowadzić potrzebne dane oraz poczekać na weryfikację. Voilà – posiadasz e-wizytówkę!

Startup

Mówiąc o praktykach SEO dla małych i średnich firm, nie można pominąć współczesnego fenomenu startupów. Jest to określenie na rozwijający się model biznesowy, podlegający ciągłej optymalizacji, którego finansowanie opiera się na działaniach założycieli, darczyńców, funduszy kapitałowych czy crowdfundingu. Ich popularność wynika ze stosunkowo niskich kosztów rozpoczęcia działalności, dzięki czemu są dobrym rozwiązaniem przede wszystkim dla młodych osób wchodzących w świat biznesu.

Działania SEO pozwalają wówczas na określenie swojej niszy, grupy odbiorców oraz dobrej reklamy. Każdy biznesplan powinien uwzględnić algorytmy wyszukiwarek. Aby więc znaleźć się na wysokiej pozycji rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania, należy uwzględnić techniczne SEO (słowa i frazy kluczowe, meta tagi, link building, mobilność, prędkość strony, etc.). Sam pomysł to za mało, aby wznieść się na wyżyny.

Sprawdź: Jak długo trwają działania SEO?

Podsumowanie

Jak widzisz, pojęcie małych firm jest niezwykle szerokie. Mowa tutaj o indywidualnych biznesach czy startupach, które często sięgają do podstaw lokalnego SEO. Nie szukaj więc wymówek, czas zacząć optymalizację swojej strony!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Perfekcyjny związek: SEO+content marketing

    Perfekcyjny związek: SEO+content marketing

    Efektywne SEO pozostaje w ścisłym związku z tworzonymi treściami. Co łączy te dwie strategie i jak istotne są w tworzeniu witryny? Dowiesz się z naszego artykułu.
    Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

    Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

    Czy wiesz, że niekiedy to drobiazgi decydują o sukcesie lub porażce działań SEO? Poznaj cztery błędy, które musisz wyeliminować, jeśli chcesz, aby Twoja strona pozycjonowała się wysoko!
    Co to jest CTA?

    Co to jest CTA?

    Jak zwiększyć ilość konwersji w sklepie internetowym lub na stronie firmowej? Poprzez skuteczne wezwanie do działania, umieszczone w odpowiednim miejscu. Sprawdź, czym jest CTA!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę