DARMOWY AUDYT SEO

Praktyki SEO w zakresie budowania linków wewnętrznych

5 min czytania
Praktyki SEO w zakresie budowania linków wewnętrznych
Kategoria Pozycjonowanie

Ujmiemy to w najprostszy z możliwych sposobów. Linkowanie wewnętrzne to nic innego jak sieć linków, które znajdują się w obrębie strony. Za ich pośrednictwem użytkownik sprawniej odszuka pożądane treści, a roboty szybciej dotrą do kolejnych podstron. Finalnie umożliwi im to łatwiejsze indeksowanie witryny.

Głównym założeniem i jednoczesnym celem linkowania wewnętrznego jest dążenie do zwiększenia zasobu słów kluczowych, przekierowujących do konkretnego artykułu. Ostatecznie ma to doprowadzić do efektywniejszych wyników z obszaru działań off-site SEO oraz pozycjonowania fraz z długim ogonem.

Spis treści:

Konsekwencja działania i przemyślana strategia

Wsparcie SEO poprzez linkowanie wewnętrzne jest możliwe na wiele sposobów. Przygotowaliśmy zestaw najważniejszych reguł, za pośrednictwem których dokonasz skutecznej optymalizacji strukturę linków w witrynie.

Strony kluczowe

Umieszczaj linki w witrynie tak, aby przekierowywać odwiedzający ją użytkowników do najważniejszych miejsc, takich jak: strona główna, zakładka zawierająca opis produktów bądź usług, a ostatecznie strategiczne (z perspektywy Google) miejsca konwersji. Umożliwi to wyszukiwarce łatwiejsze znalezienie zaindeksowanych stron. To również informacja dla Google, że witryny są ważne, o czym świadczy duża liczba linków wewnętrznych.

Potencjał menu głównego

Najbardziej pożądanym przez Google miejscem w witrynie jest zazwyczaj strona główna. Można byłoby pokusić się o stwierdzenie, że taktycznie będzie to najkorzystniejsze miejsce dla odnośników.

Jeżeli w witrynie planujesz zawrzeć szereg obszernych informacji, zastanów się, czy lepszą opcją, nie będzie podzielenie menu na właściwe kategorie. Obrana strategia wiąże się z koniecznością wzięcia pod uwagę jednego czynnika. Każdy odnośnik na stronie głównej dzieli wartość witryny i podstrony pomiędzy inne linki, w tym również linki wewnętrzne. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli strona główna będzie miała, załóżmy, więcej niż 100 linków, Google może uznać witrynę za bezwartościową i zakwalifikować ją do niepożądanych, spamerskich serwisów.

Aby uniknąć nadmiaru linków w witrynie, proponujemy ograniczyć się do tych priorytetowych. Wobec tego kieruj użytkownika do podstron za pomocą odnośników, które:

  • zawierają informacje o Twojej ofercie,
  • obejmują nowe, zaktualizowane treści,
  • dotyczą najpopularniejszych tekstów.

Przemyślana struktura strony na pewno wesprze roboty indeksujące. Umożliwi im zlokalizowanie pozostałych podstron, których linki nie zostały zamieszczone w menu głównym.

Pamiętaj, im więcej odnośników, tym mniejsza ich wartość w witrynie!

Zadbaj o wizualną przejrzystość strony

Wspomnieliśmy już o tym, jak chaos rzutuje na widoczność i pozycjonowanie strony. Zastanów się zatem nad wizualnym aspektem witryny i podziel ją na sekcje. Zamieszczaj linki, które będą stanowić intuicyjny odnośnik do kolejnych kategorii.

Struktura serwisu ma znaczenie, ponieważ umożliwia wyszukiwarce ustalenie hierarchii ważności stron oraz pozwala określić ich tematykę. To działanie jest szczególnie ważne dla witryn, które poruszają wiele wątków dotyczących jednego tematu.

Zilustrujemy to za pośrednictwem przykładu. Firma ogrodowa dysponuje ogólną kategorią – rośliny doniczkowe. Na stronie znajdują się podkategorie, które przekierowują do „roślin cieniolubnych” i odpowiednio – „roślin ciepłolubnych”. W tej sytuacji wewnętrzna struktura linków pomaga Google zrozumieć, do których kategorii należą strony i zwraca uwagę na dokładniejsze wyniki wyszukiwania.

Sprawdź: Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej? Jak stworzyć skuteczną strategię?

Co z linkami wewnętrznymi w artykułach blogowych?

To jedna z efektywniejszy praktyk korzystających z potencjału linków wewnętrznych. Bazuje na kierowaniu odnośników do wpisów bezpośrednio z poziomu innych tekstów znajdujących się w tym samym serwisie. Linkowanie wewnętrzne jest bardzo pracochłonnym działaniem, które przynosi jednak widoczne rezultaty.

Warto pamiętać o następujących działaniach:

  • wyznaczenie obszernej bazy fraz kluczowych, które posłużą jako anchory linków,
  • przeanalizowanie znajdujących się już na stronach anchor tekstów,
  • dbałość o zachowanie odpowiedniej proporcji odnośników z treści do innych artykułów.

Korelacja nowych i starych linków na stronie

Dobrej jakości blogi mieszczą w sobie wiele informacji, co jednak możesz budzić pewne obawy w zachowaniu „starszych” treści. Mamy tutaj na myśli sytuację, w której tworzenie wielu wpisów, powoduje przenoszenie wcześniejszych, wartościowych postów do zakamarków internetu. Rozwiązaniem tego problemu jest tworzenie linków, za pośrednictwem których użytkowników będzie mógł przenosić się do poprzednich wpisów.

Ważne jest, aby posty były ze sobą powiązane tematycznie, a linki wzajemnie się uzupełniały. To działanie pomaga w kierowaniu ruchu na starsze strony tak, aby były aktywne, a ich pozycja w rankingach wyszukiwania pozostała wysoka.

Strony, które są dostępne i systematycznie aktualizowane, częściej osiągają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż „świeższe” wpisy. Wynika to przede wszystkim z tego, że miały więcej czasu na zgromadzenie linków zwrotnych oraz budowanie własnej pozycji.

To tylko wybrane taktyki, które wspierają działania SEO w witrynie, a tym samym umożliwiają użytkownikom odnalezienie w niej konkretnej strony. Strategia linkowania wewnętrznego powinna stanowić fundamentalny element wdrażanej kampanii SEO.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak roboty Google widzą Twoją stronę? Od tego zależą Twoje pozycje
Jak roboty Google widzą Twoją stronę? Od tego zależą Twoje pozycje
Poznaj narzędzia dzięki którym będziesz mógł sprawdzić swoją widoczność dla wyszukiwarki Google.
Migracja Magento
Migracja Magento
Migracja sklepu internetowego na Magento to dość skomplikowany proces. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby przebiegł w pełni poprawnie.
Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO
Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO
Keywords bez tajemnic. Jak wielka jest potęga słów kluczowych dla SEO? Dowiedz się, na co zwracać uwagę i od czego zależy sukces odpowiednich słów.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę