DARMOWY AUDYT SEO

PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!

5 min czytania
PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
Kategoria E-Commerce

Jeśli chcesz rozpocząć własną działalność i prowadzić sprzedaż online, w pierwszej kolejności warto zająć się wyborem właściwej platformy. Odpowiednie rozwiązanie tego typu musi być funkcjonalne, przejrzyste i wspierać wszystkie kluczowe działania związane z obsługą sklepu. Wśród najpopularniejszych rozwiązań znajdują się PrestaShop i WooCommerce – którą z tych opcji wybrać?

Spis treści:

PrestaShop czy WooCommerce – która platforma będzie najlepszym rozwiązaniem?

Prowadzenie własnego biznesu to marzenie wielu osób. Możesz je łatwo spełnić już dziś! W dzisiejszych czasach ogromną popularnością cieszą się zakupy online. Sklepy internetowe mają ogromny potencjał biznesowy, który zdecydowanie warto wykorzystać. Klienci coraz częściej preferują zamówienie produktów prosto do domu, gdzie mogą je wygodnie i spokojnie obejrzeć, przetestować, a w razie problemów – zwrócić. Zaletą zakupów online jest także możliwość sprawnego porównania cen na wielu stronach i wybranie najlepszej dostępnej oferty.

Aby skutecznie i mądrze prowadzić biznes, niezbędne jest skorzystanie z narzędzi, które zarówno zapewnią najlepsze wrażenia użytkownikom, jak i pozwolą na sprawną obsługę osobie, która zarządza sklepem. Zdecydowana większość sklepów internetowych powstaje na bazie gotowych rozwiązań, czyli platform e-commerce takich jak PrestaShop i WooCommerce. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Która będzie odpowiednia dla Ciebie? W tym artykule znajdziesz informacje, które pozwolą Ci podjąć decyzję, czy wybrać WooCommerce, czy PrestaShop.

Platforma sprzedażowa WooCommerce

WooCommerce to platforma, która powstała w 2011 roku jako wtyczka do niezwykle popularnego WordPressa. W 2015 roku rozwiązanie to zostało przejęte przez firmę Automattic, która odpowiada także za stronę WordPress.com – serwis, który pozwala połączyć stworzenie bloga na WordPressie z hostingiem i dodatkowymi funkcjami, rozwijany osobno od głównego, otwartego projektu WordPressa. Jednym z największych plusów WooCommerce jest właśnie integracja z WP: to system, z którym styczność miała ogromna część właścicieli stron internetowych, specjalistów od SEO czy programistów.

Aby założyć sklep WooCommerce, wystarczy zainstalować odpowiednią wtyczkę w panelu administracyjnym WordPressa. Już po chwili możemy skorzystać z szeregu dodatkowych możliwości – to między innymi zaawansowane ustawienia dostawy, rozbudowane wsparcie dla różnych opcji płatności, a także generowanie raportów biznesowych. WooCommerce można łatwo połączyć z podstawową, blogową funkcjonalnością platformy WordPress, aby sprawnie rozwijać content marketing, budować markę i zdobywać zaufanie wśród klientów sklepu. Platforma jest dostępna za darmo: ewentualne koszty mogą wiązać się jedynie z dodatkowymi, płatnymi motywami i wtyczkami, oraz prowizjami od płatności internetowych. Twórcy WooCommerce stale inwestują w rozwój oprogramowania – warto także zaznaczyć wysoki poziom bezpieczeństwa.

Oprogramowanie PrestaShop

PrestaShop to oprogramowanie e-commerce typu open source. Całość funkcjonalności tej platformy jest oparta na otwartym kodzie źródłowym, który jest wspólnie rozwijany przez rozległą społeczność programistów z całego świata. PrestaShop został stworzony w roku 2005 i od tamtego czasu stale zyskuje na popularności. Co wyróżnia to oprogramowanie na tle innych tego typu rozwiązań? W pierwszej kolejności warto wspomnieć, iż system jest prosty w obsłudze i intuicyjny – z nawigacją poradzi sobie nawet osoba początkująca, która wcześniej nie miała możliwości skorzystać z tego typu narzędzia. Dodatkowo platforma jest przyjazna dla klientów! Sporą różnicą jest tutaj sam rodzaj oprogramowania – do najważniejszych aspektów WooCommerce należy fakt, że jest to wtyczka do platformy WordPress; PrestaShop z kolei to samodzielna platforma.

Sprawdź: Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Poradnik

WooCommerce czy PrestaShop? Wady i zalety tych popularnych narzędzi

PrestaShop jako samodzielny program oferuje o wiele więcej wbudowanych funkcji. Opcje takie jak rabaty, porównania produktów, faktury, katalog czy statystyki są dostępne na wyciągnięcie ręki. WooCommerce z kolei nie zapewnia domyślnie dostępu do nieco bardziej zaawansowanych funkcjonalności, takich jak import danych albo zmiana języków. Musimy w tym celu zainstalować dodatkowe wtyczki – niektóre z nich będą dostępne za darmo, a niektóre będą płatne. Zastanawiając się, co wybrać – PrestaShop czy WooCommerce – z pewnością warto wziąć pod uwagę ten aspekt.

Jeśli chodzi o metody płatności, obydwie platformy wymagają zainstalowania odpowiednich wtyczek umożliwiających transakcję za pomocą najpopularniejszych systemów, takich jak PayU lub Przelewy24, albo przez kartę kredytową. Pod względem opcji wysyłki PrestaShop ponownie oferuje szerszą funkcjonalność: możemy chociażby dostosować kwotę nadania do wartości zamówienia, obszaru wysyłki czy indywidualnych klientów. WooCommerce, aby otrzymać takie funkcje, wymaga zainstalowania dodatkowych elementów. Podobnie jest z płatnością za pośrednictwem faktury – opcja ta wymaga instalowania dodatkowych wtyczek na platformie WordPress. PrestaShop z kolei zapewnia ją w ramach domyślnej oferty.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Który z systemów wybrać? Porównanie: platforma e-commerce oparta na WordPress czy PrestaShop

Podstawową zaletą WooCommerce jest sam fakt, że platforma ta funkcjonuje właściwie jako wtyczka do WordPressa. Mimo mniejszej standardowej funkcjonalności niż PrestaShop fakt ten działa bardzo mocno na korzyść WooCommerce – kluczowym pytaniem nie jest tutaj zatem „WooCommerce czy PrestaShop”, a „WordPress czy PrestaShop”. Wybierając WooCommerce, stawiamy na sprawdzone, wygodne i intuicyjne środowisko WordPressa, dobrze znane zarówno samodzielnie tworzącym stronę samoukom, jak i profesjonalistom.

PrestaShop to zupełnie inny program, którego trzeba się uczyć od nowa i poznać wszelkie aspekty zarządzania sklepem internetowym z tej platformy. Dla niektórych może być to poważna wada – zwłaszcza w przypadku osób mocno przyzwyczajonych do WordPressa. Plusem jest jednak rozbudowana funkcjonalność w standardowej wersji. PrestaShop czy WooCommerce? Odpowiedź na to pytanie zależy przede wszystkim od naszych potrzeb i preferencji – na pewno obie platformy sprawdzą się jako baza sklepu online.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: idyllens.com, roomswalk.com

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Wiedza w pigułce – platformy e-commerce
Wiedza w pigułce – platformy e-commerce
Przesyt platform e-commerce powoduje zamęt dotyczący wyboru najlepszej. Ułatwiliśmy Ci zadanie i przedstawiliśmy najlepsze wybory. Zobacz!
Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?
Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?
Specjaliści zarządzający blogiem poszukują sposobów usprawniających tworzenie i reklamowanie zamieszczonych na nim treści. Warto wiedzieć więcej.
Jak zwiększyć konwersję na Shopify?
Jak zwiększyć konwersję na Shopify?
Czym jest CRO? Jak zoptymalizować współczynnik konwersji? Na jakie elementy witryny zwrócić uwagę? Podpowiemy Ci, jak zwiększyć sprzedaż online!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie