DARMOWY AUDYT SEO

Profesjonalny link building – optymalizacja i pozycjonowanie SEO bez tajemnic

Profesjonalny link building – optymalizacja i pozycjonowanie SEO bez tajemnic

Fox / pexels.com

Warto zacząć od początku – czyli czym jest link? To rodzaj hiperłącza, odnośnik kierujący użytkownika do danej strony internetowej lub do innego elementu w obrębie tej samej witryny. Wykorzystuje on protokoły HTTP bądź HTTPS (posiadające certyfikat bezpieczeństwa SSL). Może występować w postaci standardowego łącza bądź tekstu zakotwiczonego (anchor text). Każdy link zawiera adres docelowej strony, tekst widziany przez użytkownika jako link oraz oznaczenia ułatwiające otwieranie strony, np. za pomocą nowego okna.

Linki dzielą się na wewnętrzne i zewnętrzne – dziś dowiesz się, czym jest link building off-site. Jest to strategia mająca na celu pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących do witryny. Dla optymalizacji i pozycjonowania SEO jest to jedna z najważniejszych metod budowania popularności oraz autorytetu strony, które przekładają się na poprawienie widoczności, a tym samym wyższą pozycję rankingową.

Cechy linku w kontekście czynników rankingowych Google

Linki są jednym z 200 czynników rankingowych dla wyszukiwarki Google, która wiedzie absolutny prym na tle liczby wejść i użytkowników na świecie, generując ponad 98% wyników zapytań z sieci. Każdy link jest oceniany przez algorytmy oraz roboty wyszukiwarek. Biorą one pod uwagę przede wszystkim:

zaufanie witryny, czyli jej poziom Trust Flow,

popularność strony,

dopasowanie tematyczne,

miejsce osadzenia linku na stronie,

długość treści,

naturalność,

wiek oraz widoczność domeny,

jakość adresu URL,

jakość oraz liczba podstron.

Algorytm PageRank

Jest to pierwszy algorytm w historii Google. Jego celem jest klasyfikacja stron w oparciu o liczbę, a przede wszystkim jakość prowadzących do nich linków.

Algorytm Pingwin

Wprowadzony w 2012 roku w celu poprawienia jakości wyników wyszukiwania. Również zajmuje się linkami i obniża wartość stronom, których linki zewnętrzne wyglądają podejrzanie. Mowa o sytuacjach, kiedy przyrost linków nastąpił gwałtownie, anchory posiadają exact match, pochodzą ze stron o niskiej jakości bądź niepowiązanych tematycznie.

Sprawdź: Co to jest link building? Jaki ma wpływ na Twoją stronę?

Optymalizacja linków

Kieruj się jakością

Twoją nadrzędną zasadą musi stać się hasło „jakość, a później ilość”. Oczywiście, im więcej linków przychodzących, tym wyższa pozycja rankingowa oraz lepsza widoczność. Jednak, aby mogła się ona utrzymać w strategii długoterminowej, muszą one cechować się odpowiednią jakością, czyli pochodzić z popularnych, zaufanych i autorytatywnych witryn. W przeciwnym radzie możesz narazić się na karę Google, która, uwierz nam, nie jest Ci do niczego potrzebna. Nakładane przez Google kary trwają od kilku miesięcy do kilku lat, a w skrajnych przypadkach mogą być przyczyną usunięcia strony z sieci.

Wybierz odpowiedni rodzaj linków

Linki posiadają różne atrybuty. Dziś opowiemy Ci o czterech najważniejszych: dofollow, nofollow, re=”sponsored” oraz rel=”ugc”. Pamiętaj jednak, że Twoim celem jest stworzenie naturalnego profilu linków, z tego względu musisz wykorzystać każdy z tych rodzajów, aby Google zobaczył, że masz dobry plan i działasz w duchu zasad fair play.

Linki dofollow są najbardziej pożądanymi z uwagi na wysoką moc SEO (link juice), którą przekazują. Wysyłają robotom wyszukiwarek komunikat o wysokiej wartości strony i zachęcają do jej częstszego indeksowania. Najlepszą metodą na ich zdobycie jest tworzenie wartościowego contentu, który będzie interesujący dla użytkowników i administratorów innych stron. Pamiętaj, że link jest ustawiony domyślnie jako dofollow.

Linki nofollow z kolei sugerują wyszukiwarce, aby nie uwzględniała ich podczas oceny. Czasem zdarza się, że strona nie jest najbardziej reprezentatywna, zatem jest to dobre rozwiązanie na zachowanie danej podstrony bez utraty pozycji. Dodatkowo zaświadczają one właśnie o naturalności i pozwalają zachować balans pomiędzy linkami.

Linki sponsorowane z kolei są wykorzystywane w przypadku wszystkich treści pozyskanych płatnymi metodami, takich jak artykuły sponsorowane, landing pages oraz reklamy PPC. Z kolei linki UGC powstają bez naszego udziału. Tworzą je użytkownicy sieci przy każdym udostępnieniu strony w różnych miejscach w sieci. Świadczą o naszej popularności i autorytecie.

Źródło: Lex Photography / pexels.com

Metody pozyskiwania linków

Z pewnością zastanawiasz się teraz, skąd w takim razie pozyskiwać naturalne linki o wysokiej jakości. Już spieszymy z odpowiedzią – masz kilka możliwości, w zależności od swoich potrzeb i celów.

Krok 1: Stwórz dobry content

Numer jeden to treść. To właśnie ona stanowi fundament Twojej strony i nią wymieniają się użytkownicy. Postaraj się o coś, co nie znajdzie się na stronie konkurencji. Dostarcz merytorycznego i ciekawego contentu, aby odbiorcy chcieli wracać na stronę. Internauci często wymieniają się wartościowymi i ciekawymi linkami na forach, w komentarzach, w wiadomościach, a także umieszczają je w swoich własnych wpisach.

Krok 2: Wykorzystaj potencjał blogów i wpisów gościnnych

Blogi to piąta władza, tak przynajmniej oceniają je internauci. Są one również świetnym miejscem do stworzenia naturalnego profilu linkowania za pomocą wpisów gościnnych. Możesz zaprosić kogoś do stworzenia treści na Twojej stronie, jednak znacznie bardziej opłacalne w tym kontekście będzie nawiązanie współpracy z innym blogerem. W zaoferowanym tekście możesz umieścić odnośnik do swojej witryny. Pamiętaj, że społeczność blogosfery wzajemnie się wspiera oraz ceni dobrą komunikację. Stwórzcie więc platformę naturalnej wymiany treściami.

Krok 3: Nie zapomnij o mediach społecznościowych

Media społecznościowe to kolejna platforma, do której warto sięgnąć. Liczba postów i wpisów może być tam znacznie większa i częstsza. Obfitują one w hiperłącza. Jeśli będziesz tworzyć unikatowe treści, z pewnością internauci zaczną je udostępniać – zwłaszcza w przypadku artykułów. Dodatkowo możesz skorzystać ze współpracy z influencerami, która podbije Twoją popularność.

Krok 4: Sięgnij do forów internetowych i zachęcaj do dyskusji

Jest to miejsce przez niektórych nieco zapomniane, a niesłusznie. Fora internetowe cechuje wysoka różnorodność. To właśnie na nich pojawia się największa liczba hiperłączy do stron docelowych. Użytkownicy sieci poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania i jest to wspaniała okazja do tego, aby im ich udzielić, odsyłając na własną stronę. Warto w tym przypadku dołączyć do linku krótki opis tematyczny, który będzie przyczynkiem do rozpoczęcia dyskusji.

Sprawdź: Czy warto włączyć link building do strategii marketingowej?

Podsumowanie

Link building jest trudnym zadaniem, które trwa bardzo długo. Jest jednak jedną z najważniejszych taktyk pozycjonowania. Linki świadczą o autorytecie, a w sieci – zwłaszcza w oczach Google – jest on wartością mierzalną. Musisz więc zadbać o techniczne podstawy strony, a następnie zarzucić wędkę na dużym stawie. Wiesz już, na co zwracać uwagę oraz jakie znaczniki linków wykorzystywać. Nie ma więc czasu do stracenia!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

FAQ dotyczące link buildingu

Czym jest linkowanie zewnętrzne?

Linkowanie zewnętrzne, tzw. linkowanie off-site, to strategia nastawiona na pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących do witryny. Stanowi jedną z najważniejszych metod budowania popularności oraz autorytetu strony, co przekłada się na poprawę widoczności, a więc wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji linków?

Podczas optymalizacji linków należy trzymać się dwóch zasad: postawić na jakość linków (pochodzenie z dobrych źródeł), a także wybrać odpowiedni rodzaj linków (dofollow, nofollow, sponsorowane). Niewłaściwe działania mogą doprowadzić do nałożenia kary od Google.

Jak pozyskiwać dobre linki?

Istnieje kilka kroków do pozyskania wartościowych linków: stworzenie wartościowego contentu; wykorzystanie potencjału blogów i wpisów gościnnych; pamiętanie o mediach społecznościowych; działanie na forach internetowych i zachęcanie do dyskusji.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 14
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Rodzaje SEO
    Rodzaje SEO
    Jeśli prowadzisz stronę internetową, koniecznie powinieneś zainteresować się optymalizacją jej treści. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki SEO!
    Jak przechwytywać domeny?
    Jak przechwytywać domeny?
    Dzięki przechwyceniu domeny możesz stać się abonentem adresu o bardzo dobrych parametrach SEO. Istnieje kilka metod, jak to zrobić. Warto sprawdzić.
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę