Profil linków – co to jest i jak go polepszyć?

Profil linków – co to jest i jak go polepszyć?

CoWomen/unsplash.com

Nie tak dawno prawidłowo zoptymalizowany profil linkowy związany był z pozyskaniem jak największej liczby odnośników, bez względu na ich wartość. Pożądaną praktyką okazywało się systematyczne zamieszczanie linków w niezliczonych ilościach. Wyższe pozycje w rankingu nie były wyznacznikiem wartości merytorycznej, lecz rezultatem nasycenia witryny odnośnikami. Współcześnie, aby witryna spotkała się z uznaniem algorytmów, specjalista w zakresie pozycjonowania musi włożyć więcej wysiłku i przede wszystkim wykazać się analitycznym podejściem.

W artykule przedstawiamy najważniejsze informacje w zakresie budowania profilu linków wraz z podziałem odnośników na określone rodzaje i typy. Jesteś gotowy na świeżą porcję wiedzy z zakresu SEO?

Czym jest profil linków?

Profil linków dotyczy zestawu odnośników przekierowujących użytkownika do Twojej strony WWW. Wartość profilu linków weryfikowana jest na bazie źródeł ich pochodzenia, rodzaju oraz typologii. W ujęciu definicyjnym to również ocena stosunku jakości do ilości zamieszczanych hiperłączy.

Systematyczna analiza linków zewnętrznych

Członkowie agencji pozycjonującej doskonale rozumieją potrzebę regularnego, wnikliwego przeglądu odnośników przekierowujących do strony docelowej. Proces ten ma zagwarantować określonej witrynie odpowiednią “bazę” odnośników prowadzących do strony głównej, która z kolei ma znaleźć się wysoko w wynikach SERP.

Skuteczności sprzyja różnorodność źródeł linków

Celem ulepszenia profilu linków należy zatroszczyć się o to, aby odnośniki pochodziły z rozmaitych źródeł. Możesz pokusić się o wybór artykułów sponsorowanych, które ze względu na swoją odpłatną formę mogą przyciągnąć wartościową grupę klientów. Publikacje na forach dyskusyjnych w obecnych czasach tracą na znaczeniu, choć warto je również dokładnie przeanalizować.

Jednym z wariantów jest także tworzenie wpisów na witrynach zapleczowych. Kierowanie z nich linków do docelowej strony to dobry, choć ryzykowny pomysł. Dlaczego? Musisz szczególnie uważać na to, aby tworzone przez Ciebie zaplecza nie przyjęły postaci farm linków, lecz zachowały szczególną wiarygodność.

Dobrym źródłem w kontekście linkowania okazują się tworzone komentarze na blogach oraz linki partnerskie. Na popularności zyskują media społecznościowe, mimo że wciąż pojawiają się głosy zwątpienia co do ich rzeczywistej rangi. My jednak śmiało rekomendujemy wybór tego źródła, chociażby ze względu na pozyskanie wzmożonego ruchu na stronie. Udzielając się w witrynach poświęconych Twojej branży i dzieląc się z innymi ekspercką wiedzą, możesz śmiało pozyskiwać odnośniki dla swojej witryny.

Opisane przez nas źródła to zaledwie namiastka tego, w jaki sposób możesz wzbogacić profil linkowy. Rekomenduje się połączenie wszystkich powyższych metod, aby uzyskać oczekiwany efekt.

Dofollow i nofollow – odkryj podstawowe różnice

Linki z atrybutem “dofollow” to fundament procesu link buildingu z uwzględnieniem wymogów SEO. Internautom gwarantują możliwość sprawniejszego przekierowania na inną witrynę, z kolei dla robotów Google dają jasny przekaz dotyczący wartości docelowego adresu URL.

Czy linki nofollow są bezwartościowe?

Niekoniecznie. Linki, którym towarzyszy oznaczenie nofollow, wskazują na ich wykluczenie w finalnej ocenie strony przez roboty. To prosty patent wykorzystywany w przypadku odnośników sponsorowanych.

Odnośniki typu nofollow stanowią nieoceniony support w sytuacji, gdy pojawia się wiele linków prowadzących do określonej strony internetowej. Ich obecność to świadectwo zachowanej naturalności w profilu linkowym witryny. Niwelują bowiem niebezpieczeństwo identyfikacji platformy jako spamerskiej.

Typologia odnośników

Najbardziej powszechny sposób zamieszczania odnośników polega na bezpośredniej implementacji ich w contencie. Choć jest to popularna metoda, szczególnie zaznaczająca się w świadomości czytelnika, w zasięgu ręki znajduje się kilka innych sposobów. Z tego też względu warto pamiętać o następującej typologii linków:

  • tekstowe,
  • graficzne (znajdujące się tuż pod zdjęciem),
  • z ramek (odnośniki zamieszczone w kodzie przy wykorzystaniu iframe),
  • pochodzące z przekierowań.

Największa liczba odnośników pochodzi z treści. Istotna jest troska o tworzenie kompleksowych strategii linkowania z uwzględnieniem różnorodności. Im więcej opcji zastosujesz i wcielisz w życie, tym większe prawdopodobieństwo, że odniesiesz sukces.

Wisienka na torcie, czyli jakie miejsce w tym wszystkim zajmuje anchor?

Czym jest anchor? Właściwie jest to treść odnośnika pojawiająca się w witrynie i zazwyczaj wyróżniona inną barwą niż pozostała część tekstu. Gorąco zachęca się do dodawania słów kluczowych w anchorach, jednak w taki sposób, aby nie sprawiały wrażenia sztuczności. Wśród kotwic (polski odpowiednik nazwy “anchor”) wyróżniamy:

Źródło: Jason Goodman/unsplash.com

  • zero-match anchor text – to zwroty typu: “Sprawdź tutaj”, “Przeczytaj wpis”,
  • exact-match anchor – przykładem dobrze ilustrującym będzie:

    „pozycjonowanie Poznań” ,

  • partial-match anchor – to sformułowanie, które charakteryzuje fakt, że część anchora przyjmuje postać słowa kluczowego, z kolei pozostały fragment nie (np. rekomendujemy użyteczne witryny internetowe),
  • branded anchor (np. “Grupa iCEA”).

Finalnie, jeżeli zależy Ci na bogatym profilu linkowym, bądź otwarty na różnorodność – korzystaj z dobrodziejstw nofollow, dofollow oraz anchorów. Nie pomijaj dogłębnej analizy i monitoringu wdrożonych aktualizacji.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Link juice i wpływ na SEO

    Link juice i wpływ na SEO

    Pozycjonowanie to nie tylko praca nad atrakcyjnością strony internetowej pod kątem merytorycznym i wizualnym, ale również pozyskiwanie zewnętrznych linków. Dowiedz się, w jaki sposób zmierzyć jakość odnośników i ustalić, który z nich to juice link.
    Jak szybko publikować większą ilość zdjęć na Instagramie?

    Jak szybko publikować większą ilość zdjęć na Instagramie?

    Zastanawiałeś się kiedyś, jak dodawać zdjęcia na Instagramie? To nie jest żaden wstyd, że jeszcze nie wiesz jak to robić! Naucz się z nami!
    Na czym polega depozycjonowanie?

    Na czym polega depozycjonowanie?

    Depozycjonowanie to atak wymierzony w konkurencję i zajmowane przez nią pozycje w SERP. Jakie formy przybiera negatywne SEO i jak się przed nim bronić?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę