Projektowanie strony internetowej – top 8 porad

Projektowanie strony internetowej – top 8 porad

Burst/pexels.com

Posiadanie strony internetowej to w obecnych czasach podstawa funkcjonowania każdej firmy. Musisz więc poświęcić czas na odpowiednie zaprojektowanie tego elementu, aby czerpać z niego jak najwięcej korzyści.

Dobrze zaprojektowana strona to nie tylko wynik preferencji jej twórcy, ale też uwzględnienie potrzeb i zainteresowań odbiorców, którzy są głównym celem tych działań. Istnieje wiele metod, które można wykorzystać, aby zapewnić większą skuteczność witryny i przyciągnąć do niej nowych użytkowników. Oto niektóre z nich

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego powinieneś uwzględnić je podczas projektowania swojej strony. Na pewno spotkałeś się z sytuacją, kiedy witryna nie dopasowywała się do ekranu Twojego telefonu. Frustrujące, prawda? Stworzenie responsywnej strony, która jest odpowiednia do urządzeń mobilnych wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać, więc zajmij się tym już dziś.

Wiele motywów WordPress i innych edytorów ma teraz opcję responsywnego projektowania strony internetowej, więc nie wymaga to ogromnego wysiłku, a może przynieść zaskakujące efekty. Tworząc witrynę, która dopasuje się do każdego wyświetlacza zyskasz nie tylko uznanie użytkowników, ale też wyszukiwarek, które nagrodzą Cię wysoką pozycją na liście wyników wyszukiwania.

Zoptymalizuj czas ładowania

Szybki czas ładowania jest jednym z najważniejszych elementów strony internetowej, który wpływa na zadowolenie użytkowników i ocenę wyszukiwarki. Nawet najpiękniejsza witryna nie będzie skuteczna, jeśli jej zawartość spowolni czas jej otwierania.


Źródło: Pixabay/pexels.com

Internet przyzwyczaił nas do szybkiego otrzymywania informacji. Tego samego oczekują Twoi odbiorcy, więc jeśli każesz im czekać na wyniki dłużej niż 3 sekundy, możesz ich stracić.

Dzięki technologii przyzwyczailiśmy się do otrzymywania informacji tak szybko, jak tego chcemy. Jeśli załadowanie witryny zajmie nawet trzy sekundy, możesz stracić prawie połowę odwiedzających, a tego z pewnością nie chcesz.

Pamiętaj, że wiele Twoich wyborów dokonywanych podczas projektowania strony internetowej wpłynie na to, jak szybko będzie się ona ładować. Zrezygnuj więc z niepotrzebnych treści i nadprogramowych obrazów, aby zoptymalizować ten czas i zadowolić swoich odbiorców.

Określ swój cel

Czasami możesz mieć wrażenie, że wygląd witryny tak naprawdę nie odzwierciedla celu w jakim powstała. Użytkownik po wejściu na Twoją stronę powinien od razu zrozumieć co oferujesz. Wyobraź sobie że poszukujesz nowej części do swojego motocykla. Wchodzisz w witrynę sprzedawcy i widzisz różowe tło i mnóstwo kwiatów. Bez zastanowienia uznajesz to za błąd i opuszczasz stronę.

Musisz jasno określić cel swojej witryny. Ustal, czy jest nim dostarczenie informacji, sprzedaż czy rozrywka.

Niektóre branże mogą mieć większe pole do popisu, jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych i określenie jej celu. Niemniej jednak musisz znaleźć swoją indywidualną drogę i rozwijać się w jej obszarze.

Zadbaj o dobrą nawigację

Każdy ceni swój czas. Zadbaj więc o dobre wrażenia użytkowników i pozwól im na swobodne, szybkie i intuicyjne poruszanie się po Twojej stronie internetowej.

Każda dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna ułatwiać użytkownikom poruszanie się po niej. Nawet jeśli będziesz posiadał najlepsze treści, nie umożliwisz użytkownikom poznania ich, jeśli nie będą w stanie do nich dotrzeć.

Dobra nawigacja musi być tak prosta, jak to tylko możliwe, aby nie sprawiała użytkownikom żadnych problemów. Postaw na intuicyjne schematy, takie tak pasek na górze witryny czy rozwijane menu w lewym górnym rogu na urządzeniach mobilnych.

Pamiętaj jednak, że odpowiednia nawigacja, to nie tylko menu, czy spis stron. Umieszczenie w tekście ważnych linków wewnętrznych to również istotny element, który zapewni użytkownikom łatwy dostęp do wielu innych treści.

Podkreśl hierarchię treści

Z pewnością jesteś w stanie wyróżnić informacje zawarte na Twojej stronie internetowej, które są według Ciebie najistotniejsze i powinny być przyswojone przez każdego użytkownika. Projekt Twojej witryny powinien to uwzględniać.

Najważniejsze treści na stronie powinny być więc najbardziej widoczne. Ustal, jakie informacje są aktualnie pożądane przez użytkowników i spraw, aby ich prezentacja natychmiast zwróciła uwagę odbiorców. Wyróżnij konkretną zawartość poprzez zastosowanie innego rozmiaru czcionki, koloru, grafiki czy poprzez umieszczenie jej w strategicznym miejscu.

Buduj świadomość marki

Twoja strona to wizytówka Twojej firmy. To, co nią reprezentujesz powinno być od razu zauważalne. Nawet najwyższej jakości treści, perfekcyjnie zaprojektowana strona i świetny przekaz nie będą miały znaczenia, jeśli nikt nie będzie kojarzył Twojej marki i jej usług.

Jeśli zadbasz już o wszystkie techniczne aspekty swojej witryny, musisz sprawić, aby użytkownicy kojarzyli Twoją nazwę, zapamiętali ją i dzielili się nią z innymi.

Branding jest ważny dla każdego rodzaju firm i pozwala uzyskać niesamowite wyniki. Twoim celem nie powinna być tylko dobrze widoczna nazwa na stronie, ale też czytelne logo i łatwa w zrozumieniu idea marki. W projekcie witryny wykorzystaj więc kolory, które reprezentujesz, aby od razu kojarzyły się użytkownikom z Twoimi usługami.

Postaw na funkcjonalność

Projektowanie stron internetowych to tylko jeden z wielu elementów promowania firmy w internecie. Dobra strona musi być przede wszystkim wypełniona wysokiej jakości wiarygodnymi treściami, które zainteresują użytkowników i zaspokoją ich potrzeby. Jeżeli jedynym aspektem, który przyciąga odbiorców do Twojej strony jest jej wygląd, wcale nie jesteś na wygranej pozycji. Najważniejsza jest zawartość.

Zrezygnowanie z rozbudowanego projektu strony na rzecz wysokiej jakości treści często może okazać się najlepszym rozwiązaniem, który zapewni sukces Twojej firmie. Pamiętaj jednak, że “prosta witryna” nie oznacza “nudna”. Stale musisz dbać o zaangażowanie użytkowników i ich satysfakcję z obcowania z Twoją marką.

Ulepszaj stronę każdego dnia

Projektowanie stron internetowych to, wbrew powszechnym przekonaniom, nie tylko dbanie o ich wizualną atrakcyjność. Aby odnieść sukces w tej dziedzinie musisz zrozumieć, czego oczekują Twoi odbiorcy i jak możesz wpłynąć na ich zachowania.

Zadbaj o odpowiedni projekt witryny samodzielnie, lub rozpocznij współpracę z doświadczonym w tym temacie specjalistą, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości. Pamiętaj, użytkownik i jego odczucia względem Twojej marki są najważniejsze i to właśnie one powinny być obiektem wszystkich Twoich starań.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy dzięki SEO poprawisz swoją strategię UX?

    Czy dzięki SEO poprawisz swoją strategię UX?

    Nie wiesz, w jaki sposób poprawić swoją strategię UX? Przeczytaj ten artykuł, a z pewnością dowiesz się więcej!
    SXO – jakie korzyści może przynieść?

    SXO – jakie korzyści może przynieść?

    Dowiedz się, dlaczego warto dbać o SXO!
    Jak testy A/B mogą pomóc Ci zwiększyć konwersję i co warto nimi badać?

    Jak testy A/B mogą pomóc Ci zwiększyć konwersję i co warto nimi badać?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością zależy Ci na zwiększeniu konwersji. Przeczytaj nasz artykuł!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.