DARMOWY AUDYT SEO

Projektowanie strony internetowej – top 8 porad

6 min czytania
Projektowanie strony internetowej – top 8 porad
Kategoria SXO

Posiadanie strony internetowej to w obecnych czasach podstawa funkcjonowania każdej firmy. Musisz więc poświęcić czas na odpowiednie zaprojektowanie tego elementu, aby czerpać z niego jak najwięcej korzyści.

Dobrze zaprojektowana strona to nie tylko wynik preferencji jej twórcy, ale też uwzględnienie potrzeb i zainteresowań odbiorców, którzy są głównym celem tych działań. Istnieje wiele metod, które można wykorzystać, aby zapewnić większą skuteczność witryny i przyciągnąć do niej nowych użytkowników. Oto niektóre z nich

Spis treści:

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego powinieneś uwzględnić je podczas projektowania swojej strony. Na pewno spotkałeś się z sytuacją, kiedy witryna nie dopasowywała się do ekranu Twojego telefonu. Frustrujące, prawda? Stworzenie responsywnej strony, która jest odpowiednia do urządzeń mobilnych wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać, więc zajmij się tym już dziś.

Wiele motywów WordPress i innych edytorów ma teraz opcję responsywnego projektowania strony internetowej, więc nie wymaga to ogromnego wysiłku, a może przynieść zaskakujące efekty. Tworząc witrynę, która dopasuje się do każdego wyświetlacza zyskasz nie tylko uznanie użytkowników, ale też wyszukiwarek, które nagrodzą Cię wysoką pozycją na liście wyników wyszukiwania.

Sprawdź: Na czym polegają badania kwestionariuszowe w UX?

Zoptymalizuj czas ładowania

Szybki czas ładowania jest jednym z najważniejszych elementów strony internetowej, który wpływa na zadowolenie użytkowników i ocenę wyszukiwarki. Nawet najpiękniejsza witryna nie będzie skuteczna, jeśli jej zawartość spowolni czas jej otwierania.

Internet przyzwyczaił nas do szybkiego otrzymywania informacji. Tego samego oczekują Twoi odbiorcy, więc jeśli każesz im czekać na wyniki dłużej niż 3 sekundy, możesz ich stracić.

Dzięki technologii przyzwyczailiśmy się do otrzymywania informacji tak szybko, jak tego chcemy. Jeśli załadowanie witryny zajmie nawet trzy sekundy, możesz stracić prawie połowę odwiedzających, a tego z pewnością nie chcesz.

Pamiętaj, że wiele Twoich wyborów dokonywanych podczas projektowania strony internetowej wpłynie na to, jak szybko będzie się ona ładować. Zrezygnuj więc z niepotrzebnych treści i nadprogramowych obrazów, aby zoptymalizować ten czas i zadowolić swoich odbiorców.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Określ swój cel

Czasami możesz mieć wrażenie, że wygląd witryny tak naprawdę nie odzwierciedla celu w jakim powstała. Użytkownik po wejściu na Twoją stronę powinien od razu zrozumieć co oferujesz. Wyobraź sobie że poszukujesz nowej części do swojego motocykla. Wchodzisz w witrynę sprzedawcy i widzisz różowe tło i mnóstwo kwiatów. Bez zastanowienia uznajesz to za błąd i opuszczasz stronę.

Musisz jasno określić cel swojej witryny. Ustal, czy jest nim dostarczenie informacji, sprzedaż czy rozrywka.

Niektóre branże mogą mieć większe pole do popisu, jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych i określenie jej celu. Niemniej jednak musisz znaleźć swoją indywidualną drogę i rozwijać się w jej obszarze.

Sprawdź: Badania fokusowe w UX

Zadbaj o dobrą nawigację

Każdy ceni swój czas. Zadbaj więc o dobre wrażenia użytkowników i pozwól im na swobodne, szybkie i intuicyjne poruszanie się po Twojej stronie internetowej.

Każda dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna ułatwiać użytkownikom poruszanie się po niej. Nawet jeśli będziesz posiadał najlepsze treści, nie umożliwisz użytkownikom poznania ich, jeśli nie będą w stanie do nich dotrzeć.

Dobra nawigacja musi być tak prosta, jak to tylko możliwe, aby nie sprawiała użytkownikom żadnych problemów. Postaw na intuicyjne schematy, takie tak pasek na górze witryny czy rozwijane menu w lewym górnym rogu na urządzeniach mobilnych.

Pamiętaj jednak, że odpowiednia nawigacja, to nie tylko menu, czy spis stron. Umieszczenie w tekście ważnych linków wewnętrznych to również istotny element, który zapewni użytkownikom łatwy dostęp do wielu innych treści.

Podkreśl hierarchię treści

Z pewnością jesteś w stanie wyróżnić informacje zawarte na Twojej stronie internetowej, które są według Ciebie najistotniejsze i powinny być przyswojone przez każdego użytkownika. Projekt Twojej witryny powinien to uwzględniać.

Najważniejsze treści na stronie powinny być więc najbardziej widoczne. Ustal, jakie informacje są aktualnie pożądane przez użytkowników i spraw, aby ich prezentacja natychmiast zwróciła uwagę odbiorców. Wyróżnij konkretną zawartość poprzez zastosowanie innego rozmiaru czcionki, koloru, grafiki czy poprzez umieszczenie jej w strategicznym miejscu.

Sprawdź: Uniform Resource Locator – czym jest adres URL i jakie ma znaczenie dla SEO?

Buduj świadomość marki

Twoja strona to wizytówka Twojej firmy. To, co nią reprezentujesz powinno być od razu zauważalne. Nawet najwyższej jakości treści, perfekcyjnie zaprojektowana strona i świetny przekaz nie będą miały znaczenia, jeśli nikt nie będzie kojarzył Twojej marki i jej usług.

Jeśli zadbasz już o wszystkie techniczne aspekty swojej witryny, musisz sprawić, aby użytkownicy kojarzyli Twoją nazwę, zapamiętali ją i dzielili się nią z innymi.

Branding jest ważny dla każdego rodzaju firm i pozwala uzyskać niesamowite wyniki. Twoim celem nie powinna być tylko dobrze widoczna nazwa na stronie, ale też czytelne logo i łatwa w zrozumieniu idea marki. W projekcie witryny wykorzystaj więc kolory, które reprezentujesz, aby od razu kojarzyły się użytkownikom z Twoimi usługami.

Postaw na funkcjonalność

Projektowanie stron internetowych to tylko jeden z wielu elementów promowania firmy w internecie. Dobra strona musi być przede wszystkim wypełniona wysokiej jakości wiarygodnymi treściami, które zainteresują użytkowników i zaspokoją ich potrzeby. Jeżeli jedynym aspektem, który przyciąga odbiorców do Twojej strony jest jej wygląd, wcale nie jesteś na wygranej pozycji. Najważniejsza jest zawartość.

Zrezygnowanie z rozbudowanego projektu strony na rzecz wysokiej jakości treści często może okazać się najlepszym rozwiązaniem, który zapewni sukces Twojej firmie. Pamiętaj jednak, że “prosta witryna” nie oznacza “nudna”. Stale musisz dbać o zaangażowanie użytkowników i ich satysfakcję z obcowania z Twoją marką.

Sprawdź: Inkluzywny UX – co to jest i czy warto go wdrożyć?

Ulepszaj stronę każdego dnia

Projektowanie stron internetowych to, wbrew powszechnym przekonaniom, nie tylko dbanie o ich wizualną atrakcyjność. Aby odnieść sukces w tej dziedzinie musisz zrozumieć, czego oczekują Twoi odbiorcy i jak możesz wpłynąć na ich zachowania.

Zadbaj o odpowiedni projekt witryny samodzielnie, lub rozpocznij współpracę z doświadczonym w tym temacie specjalistą, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości. Pamiętaj, użytkownik i jego odczucia względem Twojej marki są najważniejsze i to właśnie one powinny być obiektem wszystkich Twoich starań.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Strony i sklepy internetowe z szablonu czy projektu graficznego?
Strony i sklepy internetowe z szablonu czy projektu graficznego?
Jeżeli chcesz zbudować stronę i zastanawiasz się, czy postawić na dedykowany projekt graficzny czy stronę z szablonu, to świetnie trafiłeś! Przedstawiamy wady i zalety obu rozwiązań. Czytaj dalej.
Wywiady kontekstowe a poprawa UX strony internetowej
Wywiady kontekstowe a poprawa UX strony internetowej
Chcesz wiedzieć, jak użytkownik naprawdę pracuje z Twoją witryną lub aplikacją i co o niej myśli? Wybierz wywiad kontekstowy i popraw UX swojego projektu!
UX Writing – co to jest?
UX Writing – co to jest?
UX Writing to kierunek podążający w stronę projektowania pozytywnych doświadczeń użytkowników stron i aplikacji. Wiesz, jak zrealizować ten cel?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę