DARMOWY AUDYT SEO

Prowadzenie firmy online – na co zwrócić uwagę?

5 min czytania
Prowadzenie firmy online – na co zwrócić uwagę?
Kategoria E-Commerce

Zastanawiasz się nad prowadzeniem firmy online? Chcesz stworzyć skuteczną stronę internetową? W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić! Czytaj dalej.

Budowanie obecności marki w sieci to priorytet każdego współczesnego przedsiębiorcy. Sprawdź więc, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę!

Popularność w sieci to nierzadko klucz do sukcesu. Budowanie obecności marki w internecie stało się podstawą strategii marketingowej każdego przedsiębiorcy. Jakie kroki jednak podjąć, aby prowadzenie firmy online przynosiło realne zyski. Przyjrzyjmy się temu bliżej!

Spis treści:

Określ intencję wyszukiwania

Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia skutecznej strategii marketingowej jest zdefiniowanie celu, w jakim odbiorcy mieliby poszukiwać danej firmy. Oto główne typy intencji wyszukiwania:

  • intencja informacyjna,
  • intencja nawigacyjna,
  • intencja transakcyjna,
  • poszukiwanie w celach handlowych.
Sprawdź: Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?

Zdefiniuj typ witryny

Wiesz już, w jakim celu ludzie mieliby szukać Twojej firmy. Musisz teraz znaleźć najlepszą formę witryny dla swojej działalności.

 

Rodzaj witryny, której potrzebujesz, zależy od tego, w jakiej branży działasz i jakiego rodzaju produkty oferujesz. Musisz wybrać, czy wolisz posiadać stronę osobistą czy firmową. Powinieneś też zdecydować, czy zamierzasz prowadzić ją samodzielnie, czy też poprosić o to zewnętrzny zespół specjalistów.

Warto też wykorzystać programy do zarządzania treścią, takie jak WordPress, Shopify czy darmowy kreator witryn Google.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Organizacja witryny

Twórcy stron internetowych mają tendencję do używania przestarzałego układu:

Strona główna >> O nas >> Usługi >> Kontakt

Dlaczego znaczna część osób się na to decyduje? Prawdopodobnie dlatego, że biorą przykład z konfiguracji innych stron internetowych, zakładając przy tym, że jest to najlepsze rozwiązanie. Właściwym sposobem organizacji układu witryny jest jednak umieszczenie najważniejszych elementów na pierwszym miejscu:

Logo >> Usługi >> O nas >> Kontakt

Dlaczego jest to tak ważne?

  • Logo reprezentuje działalność marki i umożliwia użytkownikowi powrót do strony głównej;
  • Usługi są tym, czego w głównej mierze poszukują klienci, więc warto uczynić to tak widocznym, jak to możliwe;
  • W sekcji „O nas” warto skupić się na najistotniejszych cechach marki i wartościach, jakie reprezentuje;
  • Uwzględniony kontakt pokazuje klientom, że jesteś godny zaufania, a jeśli mają jakiekolwiek problemy, mogą bezpośrednio zwrócić się z nimi do Ciebie.
Sprawdź: iCEA Group z nominacją w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023

Struktura strony internetowej

Najważniejszym aspektem podczas budowania struktury strony internetowej jest hierarchiczne zorganizowanie poszczególnych elementów. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, więc najwyżej powinny zostać ustawione czynniki najważniejsze z punktu widzenia wyszukiwarki.

Elementy struktury witryny, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

  • Title Tag – zachęca użytkowników do kliknięcia pozycji na liście wyników wyszukiwania;
  • Meta Description – określa temat danej strony, przedstawiając tym samym, czego odbiorcy mogą spodziewać się po kliknięciu w link;
  • Nagłówki – dokładnie określają, czego będą dotyczyły poszczególne akapity treści;
  • Linki – dodają wartość do treści i prezentują inne strony o podobnej tematyce pasujące do intencji wyszukiwania użytkownika;
  • Obrazy – utrzymują uwagę i zaangażowanie użytkowników, a opisujące je alt tagi pomagają wyszukiwarkom zrozumieć poszczególne grafiki;
  • Schema – nadaje stronom strukturę i znaczenie w formatach zrozumiałych dla wyszukiwarek.

Śledzenie wyników w Google Analytics

NIezależnie od intencji wyszukiwania użytkowników, musisz śledzić swoje wyniki. Regularne monitorowanie postępów może wydawać się oczywiste, a mimo to wciąż istnieje wiele witryn, które rezygnują z tego przedsięwzięcia. Dwa najważniejsze wskaźniki, które warto analizować, to ruch organiczny i liczba potencjalnych klientów. Łatwo wówczas zobaczyć, ile osób musi odwiedzić witrynę, aby doszło do faktycznej transakcji. Dzięki tym informacjom łatwiej jest opracować skuteczną strategię optymalizacyjną, dzięki której biznes szybko się rozwinie.

Sprawdź: Marketing wirusowy – co to jest viral marketing?

Skuteczny digital marketing

Każdego dnia powstaje ponad 25 tysięcy stron internetowych. Potrzeba więc wiele wysiłku i zaangażowania, aby wyróżnić się na tak bardzo konkurencyjnym rynku. Aby przyciągnąć do witryny większy ruch, musisz dodać kilka wartościowych linków zwrotnych. Rozbudowana sieć łączy sygnalizuje bowiem wyszukiwarkom, że posiadasz wartościowy content, który warto przedstawić szerszej publiczności.

Optymalizacja indeksowania

Podczas konfigurowania funkcji witryny i budowania jej organizacji łatwo popełnić kilka istotnych błędów, które mogą uniemożliwić wyszukiwarkom prawidłowe indeksowanie zawartości. Pomyłki te są również częstą przyczyną nieprawidłowości technicznych, które skutkują obniżeniem zadowolenia użytkowników. Ważne jest zatem, aby regularnie przeprowadzać audyt SEO, który pozwoli wykryć wszelkie błędy mogące blokować rozwój biznesu.

Sprawdź: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia tekstów na stronę WWW?

Konfiguracja wizytówki Google

Jest to ostatni, ale niemniej ważny punkt optymalizacji biznesu online. Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma to najlepszy sposób na zbudowanie wiarygodności marki i pozyskanie nowych klientów. Warto więc uzupełnić profil o najważniejsze informacje, takie jak lokalizacja, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu czy adres strony głównej. Ułatwienie klientom kontaktu z firmą powinno być priorytetem każdego przedsiębiorcy, warto więc zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Dropshipping jako pomysł na dochodowy sklep internetowy
Dropshipping jako pomysł na dochodowy sklep internetowy
Na czym polega dropshipping? Od czego zacząć sprzedaż w tym modelu? Czy jest to opłacalne? W tym artykule znajdziesz kompleksowe odpowiedzi!
Czym jest up-selling?
Czym jest up-selling?
Jak zmaksymalizować wartość jednej konwersji i sprzedawać więcej w sklepie internetowym? Zastosuj metodę up-selling. Wyjaśniamy, co to takiego.
Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?
Jak skonfigurować wtyczkę Yoast SEO?
Czy wiesz, jak pozycjonować witrynę internetową na WordPressie? Jeśli skonfigurujesz wtyczkę Yoast SEO, będziesz cieszyć się pierwszymi rezultatami.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie