DARMOWY AUDYT SEO

Prowadzenie firmy online – na co zwrócić uwagę?

Prowadzenie firmy online – na co zwrócić uwagę?

Icons8 Team/unsplash.com

Zastanawiasz się nad prowadzeniem firmy online? Chcesz stworzyć skuteczną stronę internetową? W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić! Czytaj dalej.

Budowanie obecności marki w sieci to priorytet każdego współczesnego przedsiębiorcy. Sprawdź więc, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę!

Popularność w sieci to nierzadko klucz do sukcesu. Budowanie obecności marki w internecie stało się podstawą strategii marketingowej każdego przedsiębiorcy. Jakie kroki jednak podjąć, aby prowadzenie firmy online przynosiło realne zyski. Przyjrzyjmy się temu bliżej!

Określ intencję wyszukiwania

Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia skutecznej strategii marketingowej jest zdefiniowanie celu, w jakim odbiorcy mieliby poszukiwać danej firmy. Oto główne typy intencji wyszukiwania:

  • intencja informacyjna,
  • intencja nawigacyjna,
  • intencja transakcyjna,
  • poszukiwanie w celach handlowych.
Sprawdź: Czym jest newsletter?

Zdefiniuj typ witryny

Wiesz już, w jakim celu ludzie mieliby szukać Twojej firmy. Musisz teraz znaleźć najlepszą formę witryny dla swojej działalności.

Źródło: Magnet.me/unsplashcom

Rodzaj witryny, której potrzebujesz, zależy od tego, w jakiej branży działasz i jakiego rodzaju produkty oferujesz. Musisz wybrać, czy wolisz posiadać stronę osobistą czy firmową. Powinieneś też zdecydować, czy zamierzasz prowadzić ją samodzielnie, czy też poprosić o to zewnętrzny zespół specjalistów.

Warto też wykorzystać programy do zarządzania treścią, takie jak WordPress, Shopify czy darmowy kreator witryn Google.

Organizacja witryny

Twórcy stron internetowych mają tendencję do używania przestarzałego układu:

Strona główna >> O nas >> Usługi >> Kontakt

Dlaczego znaczna część osób się na to decyduje? Prawdopodobnie dlatego, że biorą przykład z konfiguracji innych stron internetowych, zakładając przy tym, że jest to najlepsze rozwiązanie. Właściwym sposobem organizacji układu witryny jest jednak umieszczenie najważniejszych elementów na pierwszym miejscu:

Logo >> Usługi >> O nas >> Kontakt

Dlaczego jest to tak ważne?

  • Logo reprezentuje działalność marki i umożliwia użytkownikowi powrót do strony głównej;
  • Usługi są tym, czego w głównej mierze poszukują klienci, więc warto uczynić to tak widocznym, jak to możliwe;
  • W sekcji „O nas” warto skupić się na najistotniejszych cechach marki i wartościach, jakie reprezentuje;
  • Uwzględniony kontakt pokazuje klientom, że jesteś godny zaufania, a jeśli mają jakiekolwiek problemy, mogą bezpośrednio zwrócić się z nimi do Ciebie.
Sprawdź: Co wyróżnia wysokiej jakości treści i jak naprawić błędy w zawartości strony internetowej?

Struktura strony internetowej

Najważniejszym aspektem podczas budowania struktury strony internetowej jest hierarchiczne zorganizowanie poszczególnych elementów. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, więc najwyżej powinny zostać ustawione czynniki najważniejsze z punktu widzenia wyszukiwarki.

Elementy struktury witryny, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

  • Title Tag – zachęca użytkowników do kliknięcia pozycji na liście wyników wyszukiwania;
  • Meta Description – określa temat danej strony, przedstawiając tym samym, czego odbiorcy mogą spodziewać się po kliknięciu w link;
  • Nagłówki – dokładnie określają, czego będą dotyczyły poszczególne akapity treści;
  • Linki – dodają wartość do treści i prezentują inne strony o podobnej tematyce pasujące do intencji wyszukiwania użytkownika;
  • Obrazy – utrzymują uwagę i zaangażowanie użytkowników, a opisujące je alt tagi pomagają wyszukiwarkom zrozumieć poszczególne grafiki;
  • Schema – nadaje stronom strukturę i znaczenie w formatach zrozumiałych dla wyszukiwarek.

Śledzenie wyników w Google Analytics

NIezależnie od intencji wyszukiwania użytkowników, musisz śledzić swoje wyniki. Regularne monitorowanie postępów może wydawać się oczywiste, a mimo to wciąż istnieje wiele witryn, które rezygnują z tego przedsięwzięcia. Dwa najważniejsze wskaźniki, które warto analizować, to ruch organiczny i liczba potencjalnych klientów. Łatwo wówczas zobaczyć, ile osób musi odwiedzić witrynę, aby doszło do faktycznej transakcji. Dzięki tym informacjom łatwiej jest opracować skuteczną strategię optymalizacyjną, dzięki której biznes szybko się rozwinie.

Sprawdź: Jak założyć i promować kanał na YouTube?

Skuteczny digital marketing

Każdego dnia powstaje ponad 25 tysięcy stron internetowych. Potrzeba więc wiele wysiłku i zaangażowania, aby wyróżnić się na tak bardzo konkurencyjnym rynku. Aby przyciągnąć do witryny większy ruch, musisz dodać kilka wartościowych linków zwrotnych. Rozbudowana sieć łączy sygnalizuje bowiem wyszukiwarkom, że posiadasz wartościowy content, który warto przedstawić szerszej publiczności.

Optymalizacja indeksowania

Podczas konfigurowania funkcji witryny i budowania jej organizacji łatwo popełnić kilka istotnych błędów, które mogą uniemożliwić wyszukiwarkom prawidłowe indeksowanie zawartości. Pomyłki te są również częstą przyczyną nieprawidłowości technicznych, które skutkują obniżeniem zadowolenia użytkowników. Ważne jest zatem, aby regularnie przeprowadzać audyt SEO, który pozwoli wykryć wszelkie błędy mogące blokować rozwój biznesu.

Sprawdź: Jak wykorzystywać user generated content w e-commerce?

Konfiguracja wizytówki Google

Jest to ostatni, ale niemniej ważny punkt optymalizacji biznesu online. Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma to najlepszy sposób na zbudowanie wiarygodności marki i pozyskanie nowych klientów. Warto więc uzupełnić profil o najważniejsze informacje, takie jak lokalizacja, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu czy adres strony głównej. Ułatwienie klientom kontaktu z firmą powinno być priorytetem każdego przedsiębiorcy, warto więc zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep na WooCommerce?
    Ile kosztuje sklep na WooCommerce?
    Sklep oparty na WooCommerce możesz założyć bez ponoszenia wydatków – wykorzystując tylko Twój wolny czas i zdobytą wcześniej wiedzę. Sprawdź co musisz wiedzieć, aby Twój sklep działał prawidłowo!
    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?
    Chcesz wypromować swój sklep na zagranicznym rynku? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
    Jak działa WooCommerce? Kiedy warto go wybrać?
    Jak działa WooCommerce? Kiedy warto go wybrać?
    Spośród licznych wtyczek e-commerce do WordPressa największą popularnością cieszy się WooCommerce. Co to jest, jak działa i w jaki sposób może ułatwić prowadzenie sprzedaży online?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę