Zastanawiasz się nad prowadzeniem firmy online? Chcesz stworzyć skuteczną stronę internetową? W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić! Czytaj dalej.
Budowanie obecności marki w sieci to priorytet każdego współczesnego przedsiębiorcy. Sprawdź więc, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę!
Popularność w sieci to nierzadko klucz do sukcesu. Budowanie obecności marki w internecie stało się podstawą strategii marketingowej każdego przedsiębiorcy. Jakie kroki jednak podjąć, aby prowadzenie firmy online przynosiło realne zyski. Przyjrzyjmy się temu bliżej!
Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia skutecznej strategii marketingowej jest zdefiniowanie celu, w jakim odbiorcy mieliby poszukiwać danej firmy. Oto główne typy intencji wyszukiwania:
Wiesz już, w jakim celu ludzie mieliby szukać Twojej firmy. Musisz teraz znaleźć najlepszą formę witryny dla swojej działalności.
Rodzaj witryny, której potrzebujesz, zależy od tego, w jakiej branży działasz i jakiego rodzaju produkty oferujesz. Musisz wybrać, czy wolisz posiadać stronę osobistą czy firmową. Powinieneś też zdecydować, czy zamierzasz prowadzić ją samodzielnie, czy też poprosić o to zewnętrzny zespół specjalistów.
Warto też wykorzystać programy do zarządzania treścią, takie jak WordPress, Shopify czy darmowy kreator witryn Google.
Twórcy stron internetowych mają tendencję do używania przestarzałego układu:
Strona główna >> O nas >> Usługi >> Kontakt
Dlaczego znaczna część osób się na to decyduje? Prawdopodobnie dlatego, że biorą przykład z konfiguracji innych stron internetowych, zakładając przy tym, że jest to najlepsze rozwiązanie. Właściwym sposobem organizacji układu witryny jest jednak umieszczenie najważniejszych elementów na pierwszym miejscu:
Logo >> Usługi >> O nas >> Kontakt
Dlaczego jest to tak ważne?
Najważniejszym aspektem podczas budowania struktury strony internetowej jest hierarchiczne zorganizowanie poszczególnych elementów. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, więc najwyżej powinny zostać ustawione czynniki najważniejsze z punktu widzenia wyszukiwarki.
Elementy struktury witryny, na które warto zwrócić szczególną uwagę:
NIezależnie od intencji wyszukiwania użytkowników, musisz śledzić swoje wyniki. Regularne monitorowanie postępów może wydawać się oczywiste, a mimo to wciąż istnieje wiele witryn, które rezygnują z tego przedsięwzięcia. Dwa najważniejsze wskaźniki, które warto analizować, to ruch organiczny i liczba potencjalnych klientów. Łatwo wówczas zobaczyć, ile osób musi odwiedzić witrynę, aby doszło do faktycznej transakcji. Dzięki tym informacjom łatwiej jest opracować skuteczną strategię optymalizacyjną, dzięki której biznes szybko się rozwinie.
Każdego dnia powstaje ponad 25 tysięcy stron internetowych. Potrzeba więc wiele wysiłku i zaangażowania, aby wyróżnić się na tak bardzo konkurencyjnym rynku. Aby przyciągnąć do witryny większy ruch, musisz dodać kilka wartościowych linków zwrotnych. Rozbudowana sieć łączy sygnalizuje bowiem wyszukiwarkom, że posiadasz wartościowy content, który warto przedstawić szerszej publiczności.
Podczas konfigurowania funkcji witryny i budowania jej organizacji łatwo popełnić kilka istotnych błędów, które mogą uniemożliwić wyszukiwarkom prawidłowe indeksowanie zawartości. Pomyłki te są również częstą przyczyną nieprawidłowości technicznych, które skutkują obniżeniem zadowolenia użytkowników. Ważne jest zatem, aby regularnie przeprowadzać audyt SEO, który pozwoli wykryć wszelkie błędy mogące blokować rozwój biznesu.
Jest to ostatni, ale niemniej ważny punkt optymalizacji biznesu online. Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma to najlepszy sposób na zbudowanie wiarygodności marki i pozyskanie nowych klientów. Warto więc uzupełnić profil o najważniejsze informacje, takie jak lokalizacja, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu czy adres strony głównej. Ułatwienie klientom kontaktu z firmą powinno być priorytetem każdego przedsiębiorcy, warto więc zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.