karsten madsen / pexels.com
Coraz mniej Polaków posiada w domu telewizor, większość z nas zaczyna poszukiwanie informacji w sieci. Śledzimy znane portale z wiadomościami, a także czerpiemy wiedzę bezpośrednio z organicznych wyników wyszukiwania. Tym samym najcenniejszą walutą w świecie wirtualnym są świeże informacje. Jak więc mają radzić sobie serwisy informacyjne, aby być poczytnymi i cieszyć się wysoką klikalnością?
Jest to związana z wiadomościami z serwisów informacyjnych platforma funkcjonująca od 2006 roku. Opiera się na wyświetlaniu najnowszych newsów w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że feed Google News jest spersonalizowany pod kątem intencji użytkowników i ich lokalizacji.
Niestety na wstępie musimy zaznaczyć, że nie można tam trafić samemu. Należy spełnić szereg kryteriów Google, a i to nie zawsze daje gwarancję pojawienia się w wiadomościach. Przede wszystkim strona musi być typową witryną informacyjną (blogi, poradniki czy strony firmowe się tutaj nie sprawdzą). Jeśli jednak zajmujesz się wiadomościami, musisz zadbać o poprawność językową i merytoryczną, datę publikacji, autora, tytuł, kategorię oraz grafikę. Następnie należy spełnić wymagania techniczne, takie jak:
Wówczas możemy ubiegać się o wpisanie do Centrum Wydawców i poczekać na weryfikację, która trwa do 60 dni. Aby się tam znaleźć, należy dodać takie informacje jak kategoria, język, własność, kontakty, sposoby dystrybucji i śledzenie.
Google wymaga przejrzystości, czyli wiarygodności źródeł, z których korzystamy. Informacje, które publikujemy, muszą być przydatne dla przeciętnej osoby zastanawiającej się nad autorytetem strony. Wynika to ze zróżnicowania globalnego systemu informacji i jego nieustannej ewolucji. Z tego względu należy zadbać o:
Mówiąc o tytule i nagłówkach w Google News, warto pamiętać o kilku elementach. Przede wszystkim muszą posiadać 10–22 znaków i nie być linkiem. Nagłówek powinien znajdować się w znaczniku <h1> oraz <title>, a także pasować do zamieszczonej poniżej treści. W przypadku dużych różnic artykuł może nie zostać zaakceptowany.
Jest to algorytm pomagający internautom odnajdywać aktualne wydarzenia z kraju i świata, z wydarzeń politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych itd. Został wprowadzony przez wyszukiwarkę w związku z ilością nowych treści w sieci, przez które nikt nie byłby w stanie się przedrzeć.
Wpływ algorytmu na strategie optymalizacji był widoczny momentalnie. Zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników, co było szczególnie zauważalne w przypadku pandemii COVID-19, kiedy najnowsze informacje na temat liczby zachorowań i obostrzeń były na wagę złota. Ranking potrafił się wówczas zmieniać w ciągu kilku godzin. Algorytm ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie internautów, a to na ich reakcjach zależy nam najbardziej. Prowadząc więc serwis informacyjny, należy dbać o wysoką jakość contentu oraz merytoryczność publikacji. Jak pewnie wiesz, treść jest jednym z 200 czynników rankingowych.
Źródło: Life Of Pix / pexels.com
Jeśli stawiasz na newsy i masz potrzebę dzielenia się najnowszymi informacjami oraz wiadomościami, musisz stać się częścią Google News. Dlaczego? Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań z całej sieci. Pod koniec 2021 roku korzystało z niej ponad 90 miliardów osób. Wiesz już, na co zwrócić szczególną uwagę, optymalizując swój serwis. Keep it fresh i ciesz się widocznością w sieci!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.