Prowadzisz serwis informacyjny? Dowiedz się, czym jest Google News i jakich technik SEO potrzebuje!

Prowadzisz serwis informacyjny? Dowiedz się, czym jest Google News i jakich technik SEO potrzebuje!

karsten madsen / pexels.com

Coraz mniej Polaków posiada w domu telewizor, większość z nas zaczyna poszukiwanie informacji w sieci. Śledzimy znane portale z wiadomościami, a także czerpiemy wiedzę bezpośrednio z organicznych wyników wyszukiwania. Tym samym najcenniejszą walutą w świecie wirtualnym są świeże informacje. Jak więc mają radzić sobie serwisy informacyjne, aby być poczytnymi i cieszyć się wysoką klikalnością?

Google News

Jest to związana z wiadomościami z serwisów informacyjnych platforma funkcjonująca od 2006 roku. Opiera się na wyświetlaniu najnowszych newsów w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że feed Google News jest spersonalizowany pod kątem intencji użytkowników i ich lokalizacji.

Jakie są korzyści z pojawiania się strony w Google News?

  • wyższa pozycja rankingowa,
  • możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców,
  • wpływ na budowanie reputacji i autorytetu w sieci.

Jak dodać stronę do Google News?

Niestety na wstępie musimy zaznaczyć, że nie można tam trafić samemu. Należy spełnić szereg kryteriów Google, a i to nie zawsze daje gwarancję pojawienia się w wiadomościach. Przede wszystkim strona musi być typową witryną informacyjną (blogi, poradniki czy strony firmowe się tutaj nie sprawdzą). Jeśli jednak zajmujesz się wiadomościami, musisz zadbać o poprawność językową i merytoryczną, datę publikacji, autora, tytuł, kategorię oraz grafikę. Następnie należy spełnić wymagania techniczne, takie jak:

  • podstrona o autorze publikacji i charakterze jego działalności,
  • wąsko sprecyzowane wymagania tematyczne,
  • lista autorów publikujących materiały,
  • mapa witryny (sitemap-news.xml),
  • intuicyjny interfejs,
  • mobilność i responsywność,
  • regularne dodawanie treści dłuższych niż 80 słów,
  • statyczne adresy URL.

Wówczas możemy ubiegać się o wpisanie do Centrum Wydawców i poczekać na weryfikację, która trwa do 60 dni. Aby się tam znaleźć, należy dodać takie informacje jak kategoria, język, własność, kontakty, sposoby dystrybucji i śledzenie.

Czynniki rankingowe według Google News

Google wymaga przejrzystości, czyli wiarygodności źródeł, z których korzystamy. Informacje, które publikujemy, muszą być przydatne dla przeciętnej osoby zastanawiającej się nad autorytetem strony. Wynika to ze zróżnicowania globalnego systemu informacji i jego nieustannej ewolucji. Z tego względu należy zadbać o:

  • czas reakcji na news,
  • częstotliwość publikacji,
  • aktualizacje,
  • prędkość ładowania strony,
  • certyfikat SSL,
  • tytuł,
  • nagłówki,
  • multimedia,
  • linki przychodzące.

Mówiąc o tytule i nagłówkach w Google News, warto pamiętać o kilku elementach. Przede wszystkim muszą posiadać 10–22 znaków i nie być linkiem. Nagłówek powinien znajdować się w znaczniku <h1> oraz <title>, a także pasować do zamieszczonej poniżej treści. W przypadku dużych różnic artykuł może nie zostać zaakceptowany.

Algorytm Świeżości Google

Jest to algorytm pomagający internautom odnajdywać aktualne wydarzenia z kraju i świata, z wydarzeń politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych itd. Został wprowadzony przez wyszukiwarkę w związku z ilością nowych treści w sieci, przez które nikt nie byłby w stanie się przedrzeć.

W jaki sposób Google sprawdza aktualność treści?

  • analizuje datę powstania strony,
  • sprawdza liczbę i częstotliwość zmian w jej obrębie (aktualizacje),
  • bada szybkość zmiany strony,
  • sprawdza wskaźnik tworzenia nowych stron i podstron,
  • analizuje aktualność linków zwrotnych do strony.

Freshness a SEO

Wpływ algorytmu na strategie optymalizacji był widoczny momentalnie. Zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników, co było szczególnie zauważalne w przypadku pandemii COVID-19, kiedy najnowsze informacje na temat liczby zachorowań i obostrzeń były na wagę złota. Ranking potrafił się wówczas zmieniać w ciągu kilku godzin. Algorytm ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie internautów, a to na ich reakcjach zależy nam najbardziej. Prowadząc więc serwis informacyjny, należy dbać o wysoką jakość contentu oraz merytoryczność publikacji. Jak pewnie wiesz, treść jest jednym z 200 czynników rankingowych.

Źródło: Life Of Pix / pexels.com

Jak optymalizować treści pod kątem świeżości?

  1. Przede wszystkim kto pierwszy, ten lepszy. Musisz więc stać się reporterem w obrębie własnej dziedziny.
  2. Dbaj o aktualizacje treści, zaglądaj w tym celu do Google Analytics i Google Trends.
  3. Wykorzystaj znacznik czasu, aby zaznaczyć datę przydatności informacji. Jest on przydatny ze względu na roboty wyszukiwarek, które oceniają nasze treści.
  4. Stwórz kalendarium swoich publikacji, aby wpływać na klikalność oraz podtrzymywać ruch na stronie.
  5. Połącz stronę z mediami społecznościowymi, aby szybciej odnajdywać tematy i być na bieżąco z użytkownikami.

Słowo na koniec

Jeśli stawiasz na newsy i masz potrzebę dzielenia się najnowszymi informacjami oraz wiadomościami, musisz stać się częścią Google News. Dlaczego? Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań z całej sieci. Pod koniec 2021 roku korzystało z niej ponad 90 miliardów osób. Wiesz już, na co zwrócić szczególną uwagę, optymalizując swój serwis. Keep it fresh i ciesz się widocznością w sieci!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

    Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

    Posiadasz strony wielu lokalizacji swojej marki? Sprawdź, jak profil Google Moja Firma może ułatwić Ci zajęcie wysokiej pozycji na liście wyników lokalnych wyszukiwań.
    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?

    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?

    Obliczanie efektywności Twojej kampanii reklamowej może być proste. Wystarczy, że przeczytasz nasz artykuł!
    Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

    Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

    Znalezienie się w polecanych fragmentach Google to wielka nagroda dla firm, dlatego wszyscy chcą się tam dostać. Jednak w jaki sposób to osiągnąć?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.