Coraz mniej Polaków posiada w domu telewizor, większość z nas zaczyna poszukiwanie informacji w sieci. Śledzimy znane portale z wiadomościami, a także czerpiemy wiedzę bezpośrednio z organicznych wyników wyszukiwania. Tym samym najcenniejszą walutą w świecie wirtualnym są świeże informacje. Jak więc mają radzić sobie serwisy informacyjne, aby być poczytnymi i cieszyć się wysoką klikalnością?
Jest to związana z wiadomościami z serwisów informacyjnych platforma funkcjonująca od 2006 roku. Opiera się na wyświetlaniu najnowszych newsów w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto wiedzieć, że feed Google News jest spersonalizowany pod kątem intencji użytkowników i ich lokalizacji.
Niestety na wstępie musimy zaznaczyć, że nie można tam trafić samemu. Należy spełnić szereg kryteriów Google, a i to nie zawsze daje gwarancję pojawienia się w wiadomościach. Przede wszystkim strona musi być typową witryną informacyjną (blogi, poradniki czy strony firmowe się tutaj nie sprawdzą). Jeśli jednak zajmujesz się wiadomościami, musisz zadbać o poprawność językową i merytoryczną, datę publikacji, autora, tytuł, kategorię oraz grafikę. Następnie należy spełnić wymagania techniczne, takie jak:
Wówczas możemy ubiegać się o wpisanie do Centrum Wydawców i poczekać na weryfikację, która trwa do 60 dni. Aby się tam znaleźć, należy dodać takie informacje jak kategoria, język, własność, kontakty, sposoby dystrybucji i śledzenie.
Google wymaga przejrzystości, czyli wiarygodności źródeł, z których korzystamy. Informacje, które publikujemy, muszą być przydatne dla przeciętnej osoby zastanawiającej się nad autorytetem strony. Wynika to ze zróżnicowania globalnego systemu informacji i jego nieustannej ewolucji. Z tego względu należy zadbać o:
Mówiąc o tytule i nagłówkach w Google News, warto pamiętać o kilku elementach. Przede wszystkim muszą posiadać 10–22 znaków i nie być linkiem. Nagłówek powinien znajdować się w znaczniku <h1> oraz <title>, a także pasować do zamieszczonej poniżej treści. W przypadku dużych różnic artykuł może nie zostać zaakceptowany.
Jest to algorytm pomagający internautom odnajdywać aktualne wydarzenia z kraju i świata, z wydarzeń politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych itd. Został wprowadzony przez wyszukiwarkę w związku z ilością nowych treści w sieci, przez które nikt nie byłby w stanie się przedrzeć.
Wpływ algorytmu na strategie optymalizacji był widoczny momentalnie. Zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników, co było szczególnie zauważalne w przypadku pandemii COVID-19, kiedy najnowsze informacje na temat liczby zachorowań i obostrzeń były na wagę złota. Ranking potrafił się wówczas zmieniać w ciągu kilku godzin. Algorytm ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie internautów, a to na ich reakcjach zależy nam najbardziej. Prowadząc więc serwis informacyjny, należy dbać o wysoką jakość contentu oraz merytoryczność publikacji. Jak pewnie wiesz, treść jest jednym z 200 czynników rankingowych.
Jeśli stawiasz na newsy i masz potrzebę dzielenia się najnowszymi informacjami oraz wiadomościami, musisz stać się częścią Google News. Dlaczego? Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań z całej sieci. Pod koniec 2021 roku korzystało z niej ponad 90 miliardów osób. Wiesz już, na co zwrócić szczególną uwagę, optymalizując swój serwis. Keep it fresh i ciesz się widocznością w sieci!
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.