Budowanie wiarygodności i autentyczności, zwłaszcza w kontekście wizerunku eksperta w danej dziedzinie, to konieczność w rozwijaniu relacji z drugim człowiekiem. Zwłaszcza, jeżeli mowa tu o utrzymaniu długofalowej i owocnej współpracy z klientem. Poznaj przepis na nawiązanie pomyślnej interakcji i sposoby komunikowania się z konsumentem SEO.
Uzyskanie miana eksperta w branży jest możliwe, przede wszystkim, za sprawą zgranego zespołu. Nic tak nie zwróci uwagi potencjalnego klienta, jak ludzie, którzy z pasją, zaangażowaniem i profesjonalizmem będą wypowiadać się na temat swojej pracy. O renomie firmy świadczy sprawny proces komunikacji wewnętrznej. Można go osiągnąć dzięki odpowiednio dobranym członkom zespołu. Chociaż tytuły nie mają znaczenia, to niektórzy pracownicy wyróżniają się spośród innych. Kto właściwie powinien znaleźć się na pokładzie zespołu agencji?
Mowa tu o liderze, szefie SEO oraz specjaliście z tego zakresu. Nie można pominąć także pracowników odpowiedzialnych za rozgłos kreowanych przekazów oraz…kreatorów tych treści. Przypisanie im konkretnych obowiązków umożliwi usprawnienie wielu procesów komunikacyjnych wewnątrz i na zewnątrz agencji. Nikt nie lubi chaosu, który wprowadza do struktur czynniki stresogenne i demotywujące. Pamiętaj o tym, aby rozsądnie dopasować osoby do funkcji, w celu poprawy skuteczności wykonywanych obowiązków.
Słynne powiedzenie: ,,Nie ilość, a jakość” znajduje swoje przełożenie również w pracy agencji marketingowej. Zastanów się, co sprawi, że Twoja agencja wyróżni się na tle konkurencji? Jakie usługi możesz zaoferować? Co pozwoli Ci osiągnąć sukces? Postaw na sprawdzone rozwiązania i rozwijaj je tak, by mówiono o Tobie jako o profesjonaliście w…tworzeniu stron internetowych, a nie ekspercie od wszystkiego. Będąc specjalistą z każdej dziedziny, stajesz się…marketingowym duchem.
Marketing cyfrowy to nieustanny postęp technologiczny i proces innowacyjny. Nie bądź bierny na pojawiające się nowości. Sprawdzaj, testuj i bądź otwarty na trendy, ponieważ one mogę okazać się ,,strzałem w dziesiątkę” w przygotowanych kampaniach. W ten sposób oddziałujesz pozytywnie na wizerunek agencji, kreując ją jako nowoczesną i podążającą z duchem czasu.
O jakości wspomnieliśmy przy produktach, ale jakość to nie tylko produkt. To również skuteczność w sposobie porozumiewania się z naszym klientem. Aby go zrozumieć i odpowiedzieć na nurtujące go pytania, warto przeprowadzić z klientem mini-wywiad. Po takiej rozmowie będziesz w stanie odpowiedzieć mu na pytanie: “Jak możesz
mi pomóc i co zrobisz, aby poprawić rozpoznawalność mojej firmy?”.
Kto pyta, nie błądzi. To uniwersalne rozwiązanie pomaga w rozwijaniu relacji z klientami, ponieważ poznając ich plany na dalszy rozwój przedsiębiorstwa oraz priorytety, usprawnimy proces kreacyjny przygotowanej dla nich kampanii.
Ważne jest stałe komunikowanie o postępach realizowanej pracy. Sposób porozumiewania się jest uzależniony od osobistych preferencji klienta, jego potrzeb oraz wykorzystywanych w tym celu narzędzi. Miej również na względzie jego poziom znajomości pewnych pojęć i zagadnień. Dla jednego SEO będzie chlebem powszednim, dla drugiego…czarną magią. Wyjaśniaj, tłumacz i bądź cierpliwy.
Dobry fachowiec dysponuje najlepszymi narzędziami w pracy. Tak, marketingowiec również. Określ dokładnie, czego potrzebujesz. Testuj dostępne wersje demo i znajdź te, które pozwolą Ci uzyskać rewelacyjne wyniki.
O skuteczności narzędzi świadczą regularnie tworzone raporty. Dają one możliwość wglądu klienta w to, na jakim etapie pracy jesteś. Przykładowym narzędziem online, które pozwala na skondensowanie wszelkich, najistotniejszych informacji i zaprezentowanie ich w jednym raporcie jest Google Data Studio. Co więcej, nie musisz już korzystać z wielu narzędzi jednocześnie, by zweryfikować efektywność kampanii prowadzonych na Facebooku czy Google’u. To narzędzie usprawni Twoją pracę, a przede wszystkim pozwoli zaoszczędzić cenny czas.
Skromność czasami bywa pożądana w pracy marketingowca. Obranie taktyki, polegającej na oferowaniu mniejszej ilości rozwiązań, a w końcowym efekcie, przedstawianiu większej liczby opcji, okazuje się lepszym podejściem niż ,,mierzenie siły na zamiary”. Lepiej miło zaskoczyć klienta, niż go rozczarować.
Informuj klienta na bieżąco o realizowanych celach, ponieważ suche fakty i liczby niekoniecznie oddają rzeczywistość. Bądź fair wobec osób, dla których pracujesz. Duży ruch na stronie spowodowany niepożądanym spamem? Zastanów się, czy faktycznie warto pochwalić się tym niechlubnym wyczynem.
Nikogo nie zaskoczy fakt, że najlepsze agencje to te, w których pracują zaangażowani członkowie zespołu. Z tym aspektem wiąże się kolejna rzecz, właściwie ciągła potrzeba doskonalenia się i rozwijania z nowych zagadnień dziedziny marketingu. Śledzenie bieżących trendów, szlifowanie umiejętności z zakresu SEO czy content marketingu, to jedne z niewielu działań, które możesz podjąć, by pokazać skuteczność prowadzonych przez agencję działań. Nauka jest koniecznością, ale dla tych, którzy oddają serce pracy, może okazać się miłą niespodzianką, w postaci pozyskania nowych klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.