Przepis na udaną relację z klientem SEO

Przepis na udaną relację z klientem SEO

fauxels/pexels.com

Budowanie wiarygodności i autentyczności, zwłaszcza w kontekście wizerunku eksperta w danej dziedzinie, to konieczność w rozwijaniu relacji z drugim człowiekiem. Zwłaszcza, jeżeli mowa tu o utrzymaniu długofalowej i owocnej współpracy z klientem. Poznaj przepis na nawiązanie pomyślnej interakcji i sposoby komunikowania się z konsumentem SEO.

W teamie siła

Uzyskanie miana eksperta w branży jest możliwe, przede wszystkim, za sprawą zgranego zespołu. Nic tak nie zwróci uwagi potencjalnego klienta, jak ludzie, którzy z pasją, zaangażowaniem i profesjonalizmem będą wypowiadać się na temat swojej pracy. O renomie firmy świadczy sprawny proces komunikacji wewnętrznej. Można go osiągnąć dzięki odpowiednio dobranym członkom zespołu. Chociaż tytuły nie mają znaczenia, to niektórzy pracownicy wyróżniają się spośród innych. Kto właściwie powinien znaleźć się na pokładzie zespołu agencji?

Mowa tu o liderze, szefie SEO oraz specjaliście z tego zakresu. Nie można pominąć także pracowników odpowiedzialnych za rozgłos kreowanych przekazów oraz…kreatorów tych treści. Przypisanie im konkretnych obowiązków umożliwi usprawnienie wielu procesów komunikacyjnych wewnątrz i na zewnątrz agencji. Nikt nie lubi chaosu, który wprowadza do struktur czynniki stresogenne i demotywujące. Pamiętaj o tym, aby rozsądnie dopasować osoby do funkcji, w celu poprawy skuteczności wykonywanych obowiązków.

Sprawdź: Czy uczenie maszynowe wpływa na SEO?

Znajdź niszę rynkową

Słynne powiedzenie: ,,Nie ilość, a jakość” znajduje swoje przełożenie również w pracy agencji marketingowej. Zastanów się, co sprawi, że Twoja agencja wyróżni się na tle konkurencji? Jakie usługi możesz zaoferować? Co pozwoli Ci osiągnąć sukces? Postaw na sprawdzone rozwiązania i rozwijaj je tak, by mówiono o Tobie jako o profesjonaliście w…tworzeniu stron internetowych, a nie ekspercie od wszystkiego. Będąc specjalistą z każdej dziedziny, stajesz się…marketingowym duchem.

Źródło: Nao Triponez/pexels.com

Marketing cyfrowy to nieustanny postęp technologiczny i proces innowacyjny. Nie bądź bierny na pojawiające się nowości. Sprawdzaj, testuj i bądź otwarty na trendy, ponieważ one mogę okazać się ,,strzałem w dziesiątkę” w przygotowanych kampaniach. W ten sposób oddziałujesz pozytywnie na wizerunek agencji, kreując ją jako nowoczesną i podążającą z duchem czasu.

Rozwiązaniem jest…rozmowa z klientem

O jakości wspomnieliśmy przy produktach, ale jakość to nie tylko produkt. To również skuteczność w sposobie porozumiewania się z naszym klientem. Aby go zrozumieć i odpowiedzieć na nurtujące go pytania, warto przeprowadzić z klientem mini-wywiad. Po takiej rozmowie będziesz w stanie odpowiedzieć mu na pytanie: “Jak możesz

mi pomóc i co zrobisz, aby poprawić rozpoznawalność mojej firmy?”.

Kto pyta, nie błądzi. To uniwersalne rozwiązanie pomaga w rozwijaniu relacji z klientami, ponieważ poznając ich plany na dalszy rozwój przedsiębiorstwa oraz priorytety, usprawnimy proces kreacyjny przygotowanej dla nich kampanii.

Ważne jest stałe komunikowanie o postępach realizowanej pracy. Sposób porozumiewania się jest uzależniony od osobistych preferencji klienta, jego potrzeb oraz wykorzystywanych w tym celu narzędzi. Miej również na względzie jego poziom znajomości pewnych pojęć i zagadnień. Dla jednego SEO będzie chlebem powszednim, dla drugiego…czarną magią. Wyjaśniaj, tłumacz i bądź cierpliwy.

Sprawdź: SEO jako najlepsza forma marketingu – dlaczego optymalizacja jest opłacalna?

Narzędzie ,,must have’’ każdej agencji

Dobry fachowiec dysponuje najlepszymi narzędziami w pracy. Tak, marketingowiec również. Określ dokładnie, czego potrzebujesz. Testuj dostępne wersje demo i znajdź te, które pozwolą Ci uzyskać rewelacyjne wyniki.

O skuteczności narzędzi świadczą regularnie tworzone raporty. Dają one możliwość wglądu klienta w to, na jakim etapie pracy jesteś. Przykładowym narzędziem online, które pozwala na skondensowanie wszelkich, najistotniejszych informacji i zaprezentowanie ich w jednym raporcie jest Google Data Studio. Co więcej, nie musisz już korzystać z wielu narzędzi jednocześnie, by zweryfikować efektywność kampanii prowadzonych na Facebooku czy Google’u. To narzędzie usprawni Twoją pracę, a przede wszystkim pozwoli zaoszczędzić cenny czas.

Obiecuj rozsądnie, bądź fair

Skromność czasami bywa pożądana w pracy marketingowca. Obranie taktyki, polegającej na oferowaniu mniejszej ilości rozwiązań, a w końcowym efekcie, przedstawianiu większej liczby opcji, okazuje się lepszym podejściem niż ,,mierzenie siły na zamiary”. Lepiej miło zaskoczyć klienta, niż go rozczarować.

Informuj klienta na bieżąco o realizowanych celach, ponieważ suche fakty i liczby niekoniecznie oddają rzeczywistość. Bądź fair wobec osób, dla których pracujesz. Duży ruch na stronie spowodowany niepożądanym spamem? Zastanów się, czy faktycznie warto pochwalić się tym niechlubnym wyczynem.

Sprawdź: 5 kroków do wyboru najlepszej agencji cyfrowej

Przede wszystkim pasja

Nikogo nie zaskoczy fakt, że najlepsze agencje to te, w których pracują zaangażowani członkowie zespołu. Z tym aspektem wiąże się kolejna rzecz, właściwie ciągła potrzeba doskonalenia się i rozwijania z nowych zagadnień dziedziny marketingu. Śledzenie bieżących trendów, szlifowanie umiejętności z zakresu SEO czy content marketingu, to jedne z niewielu działań, które możesz podjąć, by pokazać skuteczność prowadzonych przez agencję działań. Nauka jest koniecznością, ale dla tych, którzy oddają serce pracy, może okazać się miłą niespodzianką, w postaci pozyskania nowych klientów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Migracja PrestaShop

    Migracja PrestaShop

    Migracja sklepu internetowego na platformę PrestaShop to dość wymagający proces. Warto więc wiedzieć, jak powinna wyglądać jego sprawna realizacja!
    Jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny?

    Jak sprawdzić, kto jest właścicielem domeny?

    Chcesz kupić domenę i zastanawiasz się, czy ma ona już właściciela? Zobacz, jak możesz to sprawdzić.
    Podstawy optymalizacji SEO. Słowa kluczowe: rodzaje, badanie, wskazówki wykorzystania

    Podstawy optymalizacji SEO. Słowa kluczowe: rodzaje, badanie, wskazówki wykorzystania

    Potęga słów kluczowych w procesie pozycjonowania. Jak wybierać hasła i frazy opisujące zawartość danej strony? Poznaj wskazówki, jak zoptymalizować pracę.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę