SEO jest tak obszernym zagadnieniem, że nie da się rozwinąć go w pełni w jednym artykule. Przygotowaliśmy więc odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Zapraszamy do lektury!
Ogólny koszt SEO zależny jest od tego, jak dużo pracy trzeba włożyć w zwiększenie widoczności strony i uzyskanie oczekiwanych przez klienta rezultatów.
Jeśli np. masz już świetne teksty i kilka dobrych linków, zapłacisz mniej niż osoba, w przypadku której wszystko trzeba tworzyć od zera. Oprócz tego liczą się takie kwestie, jak konkurencyjność w branży oraz wielkość serwisu.
Pamiętaj, aby nie porównywać cen kilku agencji, dopóki nie poznasz zakresu działań w ramach podanej ceny. Tańsza opcja nie zawsze jest lepsza.
Pierwsze zmiany zwykle widoczne są po 3-6 miesiącach, jednak w niektórych przypadkach na efekty trzeba czekać nawet ponad rok. Zależy to przede wszystkim od konkurencyjności fraz kluczowych, budżetu przeznaczonego na działania SEO, a także od historii domeny.
Każda strona po pewnym czasie zostanie odnaleziona przez roboty Google, dlatego nie trzeba dodawać jej ręcznie do indeksu. Można jednak przyspieszyć ten proces, zgłaszając domenę przez Google Search Console i przesyłając plik sitemap.xml, czyli listę wszystkich adresów URL w jej obrębie.
Pojedyncze adresy URL możesz tymczasowo usunąć z indeksu Google za pomocą Search Console. Wystarczy wejść w zakładkę Usunięcia i zgłosić wybrany adres.
Aby trwale usunąć stronę, należy wykorzystać dyrektywy noindex i nofollow lub skierować roboty na nowy adres za pomocą przekierowania 301 (stałego).
Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w Google. Wyszukiwarka bierze pod uwagę kilkaset różnych czynników, które są stale aktualizowane i ulepszane. Miejsce w rankingu może zmienić się z dnia na dzień.
Nie. Dla każdej strony przygotowuje się indywidualną strategię SEO. Podstawą planowania kampanii są takie aspekty, jak: aktualny stan witryny, specyfika branży, konkurencja oraz wymagania klienta.
Linki nofollow nie przekazują mocy SEO witrynie, do której odsyłają, ale mimo to mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Dobrą praktyką link buildingu jest bowiem dywersyfikowanie źródeł, anchorów, a także atrybutów odnośników. Celem jest stworzenie jak najbardziej naturalnego profilu linków i uniknięcie kary od Google.
Tak. Blog jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania ruchu organicznego. Pozwala rozbudować witrynę, nasycić ją frazami long tail, stworzyć bogatą sieć linków wewnętrznych, a także wydłużyć sesję użytkownika.
Eksperckie, wartościowe treści zwiększają również ogólną wartość strony i budują jej wiarygodność.
Audyt podstawowych aspektów ważnych dla SEO można wykonać samodzielnie, jednak nie uda się to bez odpowiednich narzędzi. Warto wykorzystać przede wszystkim usługi Google: Search Console i Analytics, a także narzędzia: Ahrefs, Screming Frog, Sitebulb czy Majestic.
Wieloetapową i dogłębną analizę SEO lepiej powierzyć w ręce specjalistów.
Według Google błędy 404 nie wpływają negatywnie na pozycję w rankingu. Jeśli pojawiają się jednak często, mogą zaszkodzić reputacji strony, a także negatywnie wpłynąć na UX.
W odnalezieniu błędów 404 pomoże Ci Google Search Console. Jak je naprawić? Wykorzystaj przekierowania 301.
Wartościowe linki zwiększają wiarygodność i reputację strony, a tym samym jej widoczność w Google. Istnieje wiele sposobów na samodzielnie pozyskiwanie odnośników np.:
Profil linkowy swojej domeny sprawdzisz za pomocą darmowych narzędzi od Google (np. Search Console). Jeśli szukasz bardziej zaawansowanego systemu, przyjrzyj się bliżej płatnym wersjom narzędzi takich jak Ahrefs, Majestic czy Ubersuggest.
Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko zachodzące wówczas, gdy na jedną frazę wyświetlają się co najmniej dwie podstrony jednej domeny. To powoduje, że Google nie wie, który adres URL ma wyświetlać na zapytanie użytkownika. W konsekwencji dochodzi do dużych wahań pozycji, spadku ruchu, a nawet zmniejszenia sprzedaży.
Jak wykryć zjawisko kanibalizacji na swojej stronie? Na przykład za pomocą Search Console. Wystarczy sprawdzić, jakie adresy URL wyświetlają się na wybrane słowo kluczowe.
Przekierowania znajdują zastosowanie w wielu sytuacjach. Wykorzystuje się je m.in. w przypadku usunięcia produktu ze sklepu internetowego, przebudowywania strony, wdrożenia protokołu bezpieczeństwa czy przeniesienia zawartości witryny na inny URL.
Dzięki nim użytkownicy i roboty indeksujące trafiają na sprawny adres, co z kolei pozwala uniknąć odrzuceń, a także wspiera proces pozycjonowania poprzez przeniesienie mocy SEO.
Frazy long tail (długiego ogona) składają z kilku słów i dokładnie opisują dane zagadnienie oraz intencje użytkownika np. jaki fotelik najlepszy dla niemowlaka?. Charakteryzują się niskim wolumenem wyszukiwania, ale wysokim współczynnikiem konwersji.
Frazy generyczne to wyrażenia ogólne składające się najczęściej z jednego lub dwóch wyrazów np. buty, złota biżuteria. Intencja użytkownika nie jest do końca znana, dlatego trudno za ich pomocą generować konwersję. Ich cechy charakterystyczne to bardzo wysoki wolumen wyszukiwania i duża konkurencyjność.
Można przeprowadzić pozycjonowanie jednorazowo, jednak trzeba liczyć się z tym, że wypracowane pozycje nie będą utrzymywały się przez cały czas. Niektóre czynności wymagają regularnego powtarzania.
Firma Google twierdzi, że nie zwraca uwagi na metodę tworzenia tekstów, dopóki są one unikalne i wartościowe dla odbiorców. Z tego wynika, że można wspierać się sztuczną inteligencją w procesie tworzenia contentu, jednak automatyczne generowanie całych tekstów to nie najlepsze rozwiązanie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.