DARMOWY AUDYT SEO

Pytania o SEO, na które chciałbyś znać odpowiedź

5 min czytania
Pytania o SEO, na które chciałbyś znać odpowiedź
Kategoria Pozycjonowanie

SEO jest tak obszernym zagadnieniem, że nie da się rozwinąć go w pełni w jednym artykule. Przygotowaliśmy więc odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Zapraszamy do lektury!

Spis treści:

Co wpływa na koszt pozycjonowania?

Ogólny koszt SEO zależny jest od tego, jak dużo pracy trzeba włożyć w zwiększenie widoczności strony i uzyskanie oczekiwanych przez klienta rezultatów.

Jeśli np. masz już świetne teksty i kilka dobrych linków, zapłacisz mniej niż osoba, w przypadku której wszystko trzeba tworzyć od zera. Oprócz tego liczą się takie kwestie, jak konkurencyjność w branży oraz wielkość serwisu.

Pamiętaj, aby nie porównywać cen kilku agencji, dopóki nie poznasz zakresu działań w ramach podanej ceny. Tańsza opcja nie zawsze jest lepsza.

Sprawdź: Co oznacza pozycjonowanie szerokie?

Kiedy pojawią się efekty SEO?

Pierwsze zmiany zwykle widoczne są po 3-6 miesiącach, jednak w niektórych przypadkach na efekty trzeba czekać nawet ponad rok. Zależy to przede wszystkim od konkurencyjności fraz kluczowych, budżetu przeznaczonego na działania SEO, a także od historii domeny.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak dodać stronę do indeksu Google?

Każda strona po pewnym czasie zostanie odnaleziona przez roboty Google, dlatego nie trzeba dodawać jej ręcznie do indeksu. Można jednak przyspieszyć ten proces, zgłaszając domenę przez Google Search Console i przesyłając plik sitemap.xml, czyli listę wszystkich adresów URL w jej obrębie.

Sprawdź: Podstawy SEO. Strategia słów kluczowych w kontekście blogosfery

Jak usunąć stronę z indeksu Google?

Pojedyncze adresy URL możesz tymczasowo usunąć z indeksu Google za pomocą Search Console. Wystarczy wejść w zakładkę Usunięcia i zgłosić wybrany adres.

Aby trwale usunąć stronę, należy wykorzystać dyrektywy noindex i nofollow lub skierować roboty na nowy adres za pomocą przekierowania 301 (stałego).

Czy pozycjonowanie daje gwarancję pierwszej pozycji?

Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w Google. Wyszukiwarka bierze pod uwagę kilkaset różnych czynników, które są stale aktualizowane i ulepszane. Miejsce w rankingu może zmienić się z dnia na dzień.

Sprawdź: Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

Czy strategia SEO jest uniwersalna dla każdej strony?

Nie. Dla każdej strony przygotowuje się indywidualną strategię SEO. Podstawą planowania kampanii są takie aspekty, jak: aktualny stan witryny, specyfika branży, konkurencja oraz wymagania klienta.

Czy linki z atrybutem nofollow mają znaczenie dla SEO?

Linki nofollow nie przekazują mocy SEO witrynie, do której odsyłają, ale mimo to mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Dobrą praktyką link buildingu jest bowiem dywersyfikowanie źródeł, anchorów, a także atrybutów odnośników. Celem jest stworzenie jak najbardziej naturalnego profilu linków i uniknięcie kary od Google.

Sprawdź: ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?

Czy warto prowadzić bloga?

Tak. Blog jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania ruchu organicznego. Pozwala rozbudować witrynę, nasycić ją frazami long tail, stworzyć bogatą sieć linków wewnętrznych, a także wydłużyć sesję użytkownika.

Eksperckie, wartościowe treści zwiększają również ogólną wartość strony i budują jej wiarygodność.

Czy można samodzielnie wykonać audyt SEO?

Audyt podstawowych aspektów ważnych dla SEO można wykonać samodzielnie, jednak nie uda się to bez odpowiednich narzędzi. Warto wykorzystać przede wszystkim usługi Google: Search Console i Analytics, a także narzędzia: Ahrefs, Screming Frog, Sitebulb czy Majestic.

Wieloetapową i dogłębną analizę SEO lepiej powierzyć w ręce specjalistów.

Sprawdź: Myślisz, że wiesz wszystko o SEO? Oto 5 nieoczywistych wskazówek, które ułatwią Ci pracę!

Czy błędy 404 trzeba naprawiać?

Według Google błędy 404 nie wpływają negatywnie na pozycję w rankingu. Jeśli pojawiają się jednak często, mogą zaszkodzić reputacji strony, a także negatywnie wpłynąć na UX.

W odnalezieniu błędów 404 pomoże Ci Google Search Console. Jak je naprawić? Wykorzystaj przekierowania 301.

Skąd pozyskiwać linki do strony?

Wartościowe linki zwiększają wiarygodność i reputację strony, a tym samym jej widoczność w Google. Istnieje wiele sposobów na samodzielnie pozyskiwanie odnośników np.:

  • wpisy gościnne na blogu,
  • publikowanie eksperckich treści w serwisach branżowych,
  • współprace partnerskie,
  • komentarze na blogach branżowych lub forach internetowych.
Sprawdź: Pozycjonowanie biura podróży

Jak sprawdzić profil linkowy domeny?

Profil linkowy swojej domeny sprawdzisz za pomocą darmowych narzędzi od Google (np. Search Console). Jeśli szukasz bardziej zaawansowanego systemu, przyjrzyj się bliżej płatnym wersjom narzędzi takich jak Ahrefs, Majestic czy Ubersuggest.

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych?

Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko zachodzące wówczas, gdy na jedną frazę wyświetlają się co najmniej dwie podstrony jednej domeny. To powoduje, że Google nie wie, który adres URL ma wyświetlać na zapytanie użytkownika. W konsekwencji dochodzi do dużych wahań pozycji, spadku ruchu, a nawet zmniejszenia sprzedaży.

Jak wykryć zjawisko kanibalizacji na swojej stronie? Na przykład za pomocą Search Console. Wystarczy sprawdzić, jakie adresy URL wyświetlają się na wybrane słowo kluczowe.

Sprawdź: Co to jest techniczne SEO?

W jakim celu stosuje się przekierowania?

Przekierowania znajdują zastosowanie w wielu sytuacjach. Wykorzystuje się je m.in. w przypadku usunięcia produktu ze sklepu internetowego, przebudowywania strony, wdrożenia protokołu bezpieczeństwa czy przeniesienia zawartości witryny na inny URL.

Dzięki nim użytkownicy i roboty indeksujące trafiają na sprawny adres, co z kolei pozwala uniknąć odrzuceń, a także wspiera proces pozycjonowania poprzez przeniesienie mocy SEO.

Czym różnią się frazy long tail od fraz generycznych?

Frazy long tail (długiego ogona) składają z kilku słów i dokładnie opisują dane zagadnienie oraz intencje użytkownika np. jaki fotelik najlepszy dla niemowlaka?. Charakteryzują się niskim wolumenem wyszukiwania, ale wysokim współczynnikiem konwersji.

Frazy generyczne to wyrażenia ogólne składające się najczęściej z jednego lub dwóch wyrazów np. buty, złota biżuteria. Intencja użytkownika nie jest do końca znana, dlatego trudno za ich pomocą generować konwersję. Ich cechy charakterystyczne to bardzo wysoki wolumen wyszukiwania i duża konkurencyjność.

Sprawdź: Pozycjonowanie kwiaciarni

Czy można przeprowadzić pozycjonowanie jednorazowo?

Można przeprowadzić pozycjonowanie jednorazowo, jednak trzeba liczyć się z tym, że wypracowane pozycje nie będą utrzymywały się przez cały czas. Niektóre czynności wymagają regularnego powtarzania.

Czy można wykorzystać narzędzia AI w procesie tworzenia treści SEO?

Firma Google twierdzi, że nie zwraca uwagi na metodę tworzenia tekstów, dopóki są one unikalne i wartościowe dla odbiorców. Z tego wynika, że można wspierać się sztuczną inteligencją w procesie tworzenia contentu, jednak automatyczne generowanie całych tekstów to nie najlepsze rozwiązanie.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Specjalista Google Ads – czym dokładnie się zajmuje?
Specjalista Google Ads – czym dokładnie się zajmuje?
Reklama dźwignią handlu, to powiedzenie jest wciąż aktualne. Jak zatem stworzyć reklamę generującą zyski? Z pomocą specjalisty ds. Google Ads!
O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?
O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?
Budowa strony internetowej to skomplikowany proces, uwzględniający szereg elementów. Dowiedz się na co warto zwrócić uwagę, aby strona spełniała swoją rolę!
Co to jest witryna internetowa?
Co to jest witryna internetowa?
Witryny internetowe to bez wątpienia najważniejszy element cyfrowego świata. Wyjaśniamy czym tak naprawdę są i podpowiadamy jak można je promować.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę