fauxels / pexels.com
Reklamy są środkiem masowego przekazu, którego głównym celem jest wywołanie pragnienia. W przestrzeni internetowej ewoluują one znacznie szybciej aniżeli drogą tradycyjną. Ich ogromny potencjał jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy zachęcające do zainteresowania się ich własnymi usługami. Jak jednak przykuć uwagę potencjalnego użytkownika skoro jest ich tak dużo?
Istnieje wiele metod i narzędzi w digital marketingu. Są to strony internetowe, SEO, Google Ads, social media, YouTube, natywne reklamy, lokalne portale informacyjne, współpracę z innymi markami, a nawet remarketing. Niezależnie od miejsca celem są kliknięcia i wyświetlenia. Można nawet zaryzykować stwierdzeniem, iż toczy się o nie wirtualna walka.
Jest to tak zwany współczynnik klikalności informujący, jak często użytkownicy wchodzą w Twoją reklamę lub inne, bezpłatne, informacje o produkcie. Jego głównym zadaniem jest ustalenie skuteczności słów kluczowych, reklam i publikowanych treści. Można to samodzielnie obliczyć zgodnie ze wzorem:
CTR = liczba kliknięć / liczba wyświetleń reklam x 100%.
Mówiąc wprost: im bardziej reklama jest ukierunkowana tematycznie, tym ma wyższy wskaźnik. W świecie wirtualnym nie jest to jednak proste zadanie. Wielu właścicieli stron korzysta z banerów reklamowych, które są masowo ignorowane przez użytkowników i traktowane jako spam.
Określenie czy mamy właściwy CTR zależy od branży, jaką się zajmujemy. Należy go więc rozpatrywać w kontekście podobnych kampanii i grup użytkowników. W związku z tym trudno jest określić przedział procentowy ocen – ustal sobie własny cel, a później dąż do niego za pomocą pozostałych narzędzi.
Dla porównania można powiedzieć, że przeciętny wskaźnik CTR dla reklamy umieszczonej w wyszukiwarce to około 2%. Wydaje Ci się, że to mało? Reklama w formie baneru, o której wspomniano, ma zaledwie 0,35%. Jeśli jednak Twojej stronie uda się przekroczyć średnią wartość, to świadczy to o dobrze prowadzonej strategii e-marketingowej. Jeśli Twój wskaźnik CTR jest niski, nie płacisz za kliknięcie. W związku z tym częściej będzie wyświetlana reklama konkurencji, niż Twoja.
Źródło: M&W Studios / pexels.com
Tych kilka elementów wykorzystanych w odpowiedni sposób sprawi, że współczynnik CTR wzrośnie. Największą korzyścią jest wówczas obniżony koszt reklamy. Dodatkowo platformy wyszukiwarek internetowych zaczynają Cię rozpoznawać, a tym samym pozycjonują na wyższych miejscach w rankingu. Ostatecznie utrzymanie wysokiego wskaźnika pozwoli nam przejść od kliknięć do konwersji.
1. Dobierz słowa kluczowe – słowa są najważniejsze, więc unikaj tych najpopularniejszych. Staraj się odnaleźć ukierunkowane słowa kluczowe wprost określające Twoją markę i usługi. Dzięki temu konsumenci łatwiej odnajdą to, czego szukają.
2. Zwróć się w bezpośrednim komunikacie – najważniejszy jest odbiorca, pamiętaj więc, aby Twój język był zrozumiały. Współcześni konsumenci cenią indywidualny kontakt, więc zwracaj się do nich bezpośrednio, zachęcając tym samym do interakcji.
3. Stwórz biznesplan – praca nad współczynnikiem kliknięć jest dużo łatwiejsza, jeśli określisz swoje cele i potrzeby. Biznesplan pozwoli Ci na odpowiednie dobranie strategii, a następnie przygotuje do stworzenia interesującej reklamy.
Wszystkie te elementy pozwolą na pozytywny wynik CTR i będą świadczyć o dobrym dopasowaniu treści reklamy do witryny internetowej, a co za tym idzie do oczekiwań użytkowników. Jest to także ważne narzędzie w kontekście pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwarek.
Skuteczna reklama to nie lada wyzwanie dla przedsiębiorców, zwłaszcza w świecie wirtualnym. Niemożliwym jest jednoznaczne zbudowanie poradnika, który pozwoli na działanie krok po kroku. Należy jednak pamiętać, że tym, co przynosi najlepsze efekty jest liczba klientów. To oni w marketingu, zarówno tradycyjnym, jak i internetowym, stawiają wyzwania przed strategiami promocyjnymi. W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.