DARMOWY AUDYT SEO

Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?

Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?

Markus Spiske / pexels.com

Podjęcie kampanii reklamowej wymaga wielu badań oraz przygotowań, aby nie uszczuplić swojego budżetu. Jakie możliwości mają w tym kontekście mniejsze firmy? Dowiedz się, jakie reklamy są dla Ciebie dostępne oraz o czym powinieneś pamiętać, planując strategię marketingową.

Mała firma i wielkie możliwości

Współczesne perspektywy prowadzenia biznesu stwarzają większe możliwości dla osób, które chcą założyć własny biznes. Małe firmy cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a w samej Polsce w ostatnich latach zarejestrowano ponad 70 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor ten nieustannie się rozwija. Jeśli więc posiadasz mikroprzedsiębiorstwo bądź małą firmę, musisz dowiedzieć się, jak działać na polach marketingu i promocji.

Dlaczego Twoja firma musi działać online?

  • Strona internetowa ułatwia dostęp do informacji.
  • Masz większą szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji.
  • Zwiększasz grono odbiorców.
  • Tworzysz stabilne fundamenty swojego wizerunku, autorytetu oraz zaufania.
  • Masz okazję poprawić zyski.
Sprawdź: Korzystne pozycjonowanie w mediach społecznościowych!

SEO i SEM – co warto wiedzieć?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych, darmowych, wynikach wyszukiwania. Ich efektem jest uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Sięga do takich dziedzin jak informatyka, programowanie, promocja i marketing.

Należy jednak pamiętać o drugiej możliwości, jaką jest SEM, czyli Search Engine Marketing. Jest to znacznie szersze pojęcie. SEM wykorzystuje narzędzia SEO, jednak koncentruje się na działaniach płatnych, czyli reklamie. Mowa przede wszystkim o reklamach typu PPC (Pay Per Click) oraz stronach docelowych (landing page).

Reklama

Pojęcie reklamy silnie zakorzeniło się we współczesnym świecie. Jest to zespół działań mających na celu przykucie uwagi odbiorców na danym produkcie, usłudze, przedmiocie. Wykorzystuje różnorodne środki przekazu, których efektem jest doprowadzenie do transakcji handlowej. Tradycyjne kanały dystrybucji treści okazały się w wielu przypadkach niewystarczające, dlatego zaczęto wykorzystywać świat wirtualny.

W sieci możemy więc wyróżnić artykuły sponsorowane, banery reklamowe, Google Ads, newsletter, reklamy w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Instagram Ads), a nawet content marketing.

Pay Per Click

Jak już wiesz, najpopularniejszą metodą reklamy internetowej jest PPC. To forma rozliczeniowa, w której płatność jest dokonywana przez reklamodawcę w momencie kliknięcia w link bądź baner. W tym przypadku samo wyświetlenie nie wystarczy. W wynikach wyszukiwania płatne reklamy pojawiają się na górze i na dole wyszukiwania z oznaczeniem „Reklama”, aby odbiorcy mogli je odróżnić od organicznych (darmowych) wyników. Największą zaletą kampanii PPC jest ich natychmiastowy efekt, jednak kończy się on wraz z zaprzestaniem finansowania.

Rodzaje

Najprostszym i najbardziej podstawowym formatem jest reklama tekstowa. Składa się ona z nagłówka, adresu URL i kilku wierszy opisu. Konieczne jest zawarcie w niej zawołania do działania (CTA), aby bezpośrednio przykuć uwagę klienta.

Drugim rodzajem są reklamy displayowe. Jest to połączenie reklam tekstowych/graficznych/wideo, które zachęcają do przejścia do strony docelowej i konwersji. Cechuje ją wysoka atrakcyjność wizualna oraz personalizowanie treści. Najczęściej jest prezentowana w formie baneru.

Trzeci rodzaj to reklamy produktowe. Wyświetlają one obraz produktu wraz z ceną, oceną, nazwą, specyfikacją, sklepem. W przeciwieństwie do reklam tekstowych są ciekawsze wizualnie.

Metody rozliczeń PPC

Drugim etapem jest wybór metody rozliczeniowej. Pozwoli Ci to na optymalizację kosztów, a także wybór najlepszego rozwiązania. Do najpopularniejszych zalicza się:

  • CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć,
  • CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę,
  • CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy,
  • CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie,
  • CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety),
  • CPC (Cost Per Convertion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).

Co wpływa na pozycję reklamy PPC?

W tym miejscu należy zacząć od budżetu, jakim dysponujemy. Trzeba ustawić go na koncie dla danej reklamy. Limit zależy od wartości słów oraz rodzaju reklamy. Zdecydowanie dużym plusem ich zastosowania jest niezależność w stosunku do aktualizacji algorytmów Google, właśnie dlatego, że nie są one częścią wyników organicznych. Mimo wszystko należy zwrócić uwagę na profil odbiorców, ich potrzeby, lokalizację oraz słowa kluczowe.

Źródło: Pixabay / pexels.com

Wsparcie w postaci landing page

Zajmując się płatnymi metodami reklamowymi, warto sięgnąć do strony docelowej, której zadaniem jest promocja oraz/lub sprzedaż produktów czy oferowanych usług, a także przemiana anonimowego użytkownika w spersonalizowanego klienta.

Również w tym przypadku masz kilka możliwości, w zależności od potrzeb:

  • strona typu lead generation, której zadaniem jest pozyskiwanie danych klientów,
  • strona typu click through, która ma zachęcić do wejścia na stronę główną,
  • strona sprzedażowa umożliwiająca transakcję zakupową,
  • strona coming soon pozwalająca na zbadanie rynku i potencjalnych klientów.
Sprawdź: Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?

Na czym się skupić, będąc małą firmą?

Masz już podstawową wiedzę na temat reklam internetowych. Każde z tych rozwiązań może okazać się dla Ciebie przydatne, jednak najpierw musisz określić swoje cele. Reklama powinna być silnie stargetowana, z tego powodu należy nauczyć się myśleć jak odbiorca. Postaraj się wziąć pod uwagę płeć, wiek, miejsce zamieszkania, język, zainteresowania, intencje, wykształcenie oraz rodzaj urządzenia (mobilne bądź desktopowe).

Wszystkie te elementy pozwolą na pozytywny wynik CTR i będą świadczyć o dobrym dopasowaniu treści reklamy do witryny internetowej, a co za tym idzie do oczekiwań użytkowników. Jest to także ważne narzędzie w kontekście pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwarek. Dobierz więc słowa kluczowe, które określą Twoją markę oraz usługi. Call to action to Twoje narzędzie nawiązujące kontakt, wybierz więc hasło, które naprawdę przykuwa uwagę. Pamiętaj o wykluczeniu słów, które nie pasują do Twojej oferty. Zadbaj także o miejsce umieszczenia reklamy.

Wnioski

Jak widzisz, wachlarz możliwości jest naprawdę szeroki. Wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujesz oraz celów Twojej kampanii. Jako mała firma masz możliwość wyboru spośród wielu narzędzi, jednak nie możesz zapomnieć, że najważniejsze jest dotarcie do klienta w naturalny i interesujący sposób. SEO i SEM są wsparciem, jakiego potrzebujesz.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
    Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
    Zapraszamy na krótką podróż w czasie, która przypomni Ci, że Internet wcale nie jest z nami „od zawsze”, a świat online to nie tylko możliwości, ale też zagrożenia.
    Optymalna promocja lokalnego biznesu, przy niewielkiej cenie i absencji online– tak, to możliwe, ale czy warto?
    Optymalna promocja lokalnego biznesu, przy niewielkiej cenie i absencji online– tak, to możliwe, ale czy warto?
    Możesz pomyśleć, że to bait – nic bardziej mylnego, jest jednak warunek – aby Twój biznes zyskał powodzenie, musisz zastosować suplement w postaci strategii marketingu cyfrowego
    InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
    InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
    Co można, a czego nie można markom w social mediach? I kto w ogóle o tym decyduje? Sprawdź nasze case study największych internetowych afer ostatnich miesięcy.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę