Cel: sprzedaż. To myśl każdego przedsiębiorcy, posiadającego zarówno małą, jak i dużą firmę. Jak zaprezentować się w sieci w atrakcyjny sposób, aby zainteresować ofertą potencjalnych klientów? Pomocne okaże się SEO oraz SEM. Dowiedz się, jak zoptymalizować reklamę graficzną, która pozwoli Ci zwiększać konwersję oraz zdobywać leady.
Myśląc o reklamie, od razu wyobrażasz sobie płatne wyniki wyszukiwania i planujesz wdrażanie strategii SEM (Search Engine Marketing)? Słusznie! Stanowi ona podstawę kampanii reklamowej online, jednak warto ją dodatkowo zoptymalizować za pomocą strategii SEM. Chodzi tutaj przede wszystkim o dopasowanie słów kluczowych oraz zaplanowanie profilu linkowego. Im szersza perspektywa, tym więcej danych, które można wykorzystać.
Najważniejszym etapem w planowaniu kampanii jest stworzenie modelowego klienta, który będzie odbiorcą Twoich komunikatów. Chodzi tutaj o określenie:
W ten sposób będziesz mieć pewność, że Twoja oferta trafi do odpowiednich odbiorców. To zaś zwiększa szanse na konwersję, leady, a przede wszystkim zyski. Skoro mowa o reklamie, czas dowiedzieć się więcej na temat jednego z jej rodzajów.
Reklamy displayowe to internetowe banery reklamowe w postaci pliku graficznego, zapisanego w rozszerzeniach .jpg, .png, .gif lub .html. Wyświetlają atrakcyjny materiał wizualny w połączeniu z niezbyt obszerną, acz chwytliwą i funkcjonalną treścią. Jest ona, jak wskazuje nazwa, formą wystawy tego, co masz najlepszego do zaoferowania w swoim serwisie. Algorytm wyszukiwarki Google dopasowuje grafikę pod witrynę i określa, gdzie ma się ona wyświetlić.
Pierwsza reklama online pojawiła się w 1994 roku i wówczas jej celem było dostarczenie informacji o przyjaznych stronach internetowych. Szybko jednak okazało się, że branża komercyjna może ją wykorzystać do własnych celów. Dziś reklama stanowi nieodłączną część sieci każdej platformy, z której korzystamy.
Przygotowanie reklamy graficznej jest dość pracochłonne, ponieważ tego typu formy promocji nie posiadają uniwersalnego formatu. Mogą mieć rozmiary od 250×250 do 1600×600 pikseli. Należy więc w tym miejscu powiedzieć, że do przygotowania takiej reklamy wymagana jest znajomość programów graficznych lub też pomoc grafika.
Reklama ma zachęcić do interakcji. W końcu celem jest uzyskanie kliknięcia, dokonanie transakcji, rejestracja na stronie, zapisanie do newslettera czy też pobranie pliku. Dobra, efektywna reklama graficzna powinna:
Skuteczność reklamy można sprawdzać w Google Analytics. Warto korzystać z tego narzędzia, aby śledzić zachowania potencjalnych klientów. Poza sprzedażą dobra reklama powinna być nastawiona na zwiększenie świadomości marki oraz utrwalenie jej pozycji na rynku.
Z drugiej strony warto wiedzieć, jakie reklamy graficzne nie przyniosą zamierzonych korzyści. Są to głównie te, które posiadają zbyt dużo tekstu, znajdują się na niedopasowanych tematycznie witrynach, mają nachalny charakter i pojawiają się znienacka, a także powtarzają wciąż te same schematy.
Wyszukiwarka wyświetla reklamy graficzne w sieci GDN (Google Display Network), które docierają do ponad 90% użytkowników sieci. Sprawia to, że ma ona niemal nieograniczony dostęp i może być wykorzystywana we wszystkich krajach na świecie w różnych językach.
Wcześniej wspomnieliśmy, że do stworzenia reklamy graficznej niezbędne są umiejętności. Google ułatwia jednak to zadanie poprzez wykorzystanie wewnętrznego kreatora, dostępnego z poziomu panelu administratora. System samodzielnie tworzy reklamę po wgraniu odpowiednich zasobów graficznych i tekstowych, dopasowując jej format do danej witryny.
Specyfikacja takiej reklamy:
Niestety wadą jest brak kontroli nad ostatecznym kształtem reklamy.
Kampania reklamowa to podstawa dla witryn e-commerce. Stworzenie odpowiedniej nie jest łatwym zadaniem, bowiem wymaga wiedzy z zakresu SEO, ale także psychologii marketingu. Chodzi przecież o stworzenie ciekawej, nienachalnej kampanii, oferującej odbiorcom coś więcej aniżeli atrakcyjny produkt w przyjemnej cenie. Wiesz już, reklama graficzna co to jest. Wybierz więc jeden z jej rodzajów i zacznij dialog z klientami.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.