DARMOWY AUDYT SEO

Reklama graficzna – czym jest?

5 min czytania
Reklama graficzna – czym jest?
Kategoria Marketing

Cel: sprzedaż. To myśl każdego przedsiębiorcy, posiadającego zarówno małą, jak i dużą firmę. Jak zaprezentować się w sieci w atrakcyjny sposób, aby zainteresować ofertą potencjalnych klientów? Pomocne okaże się SEO oraz SEM. Dowiedz się, jak zoptymalizować reklamę graficzną, która pozwoli Ci zwiększać konwersję oraz zdobywać leady.

Spis treści:

Dlaczego warto połączyć strategię SEO i SEM?

Myśląc o reklamie, od razu wyobrażasz sobie płatne wyniki wyszukiwania i planujesz wdrażanie strategii SEM (Search Engine Marketing)? Słusznie! Stanowi ona podstawę kampanii reklamowej online, jednak warto ją dodatkowo zoptymalizować za pomocą strategii SEM. Chodzi tutaj przede wszystkim o dopasowanie słów kluczowych oraz zaplanowanie profilu linkowego. Im szersza perspektywa, tym więcej danych, które można wykorzystać.

Najważniejszym etapem w planowaniu kampanii jest stworzenie modelowego klienta, który będzie odbiorcą Twoich komunikatów. Chodzi tutaj o określenie:

  • płci,
  • wieku,
  • miejsca zamieszkania,
  • wykształcenia i zawodu,
  • zainteresowań,
  • potrzeb.

W ten sposób będziesz mieć pewność, że Twoja oferta trafi do odpowiednich odbiorców. To zaś zwiększa szanse na konwersję, leady, a przede wszystkim zyski. Skoro mowa o reklamie, czas dowiedzieć się więcej na temat jednego z jej rodzajów.

Reklama graficzna – co to?

Reklamy displayowe to internetowe banery reklamowe w postaci pliku graficznego, zapisanego w rozszerzeniach .jpg, .png, .gif lub .html. Wyświetlają atrakcyjny materiał wizualny w połączeniu z niezbyt obszerną, acz chwytliwą i funkcjonalną treścią. Jest ona, jak wskazuje nazwa, formą wystawy tego, co masz najlepszego do zaoferowania w swoim serwisie. Algorytm wyszukiwarki Google dopasowuje grafikę pod witrynę i określa, gdzie ma się ona wyświetlić.

Pierwsza reklama online pojawiła się w 1994 roku i wówczas jej celem było dostarczenie informacji o przyjaznych stronach internetowych. Szybko jednak okazało się, że branża komercyjna może ją wykorzystać do własnych celów. Dziś reklama stanowi nieodłączną część sieci każdej platformy, z której korzystamy.

Przygotowanie reklamy graficznej jest dość pracochłonne, ponieważ tego typu formy promocji nie posiadają uniwersalnego formatu. Mogą mieć rozmiary od 250×250 do 1600×600 pikseli. Należy więc w tym miejscu powiedzieć, że do przygotowania takiej reklamy wymagana jest znajomość programów graficznych lub też pomoc grafika.

Rodzaje

  1. Tradycyjny banner (standardowa reklama, występująca głównie na górze strony),
  2. Billboard (tzw. megabanner, który cieszy się największą liczbą kliknięć),
  3. Standardowy skyscraper (banner pionowy),
  4. Wide skyscraper (reklama występująca w trzech formach: pływającej, tradycyjnej, rozwijanej, z której każda zajmuje dużą powierzchnię strony),
  5. Button (reklama w tradycyjnej, rozwijanej bądź pływającej formie, ma dosyć niewielki kształt i nie przeszkadza w przeglądaniu witryny),
  6. Banner śródtekstowy (reklama znajdująca się pomiędzy akapitami treści lub po prawej stronie portalu),
  7. Toplayer (reklama wykonana głównie za pomocą technologii flash, o dość agresywnym charakterze – wypełnia nagle cały ekran strony),
  8. Stitial (pełnoekranowa reklama z animacją, która pojawia się w momencie przechodzenia użytkownika między poszczególnymi stronami),
  9. Brandmark (reklama mająca możliwość maksymalizacji, minimalizacji oraz zamykania danej animacji, można ją również przemieszczać w obrębie okna przeglądarki).

Skuteczna reklama, czyli jaka?

Reklama ma zachęcić do interakcji. W końcu celem jest uzyskanie kliknięcia, dokonanie transakcji, rejestracja na stronie, zapisanie do newslettera czy też pobranie pliku. Dobra, efektywna reklama graficzna powinna:

  • zawierać nazwę firmy i jej logo,
  • zawierać call to action,
  • zawierać komunikat korzyści (cenę, promocję etc.),
  • mieć format dopasowany do charakteru strony,
  • być umieszczona w widocznym, ale nienachalnym miejscu w witrynie,
  • mieć odpowiednio dobraną kolorystykę oraz czcionkę,
  • charakteryzować się przeniesieniem na stronę reklamodawcy bądź landing page.

Skuteczność reklamy można sprawdzać w Google Analytics. Warto korzystać z tego narzędzia, aby śledzić zachowania potencjalnych klientów. Poza sprzedażą dobra reklama powinna być nastawiona na zwiększenie świadomości marki oraz utrwalenie jej pozycji na rynku.

Z drugiej strony warto wiedzieć, jakie reklamy graficzne nie przyniosą zamierzonych korzyści. Są to głównie te, które posiadają zbyt dużo tekstu, znajdują się na niedopasowanych tematycznie witrynach, mają nachalny charakter i pojawiają się znienacka, a także powtarzają wciąż te same schematy.

Elastyczna reklama displayowa w Google

Wyszukiwarka wyświetla reklamy graficzne w sieci GDN (Google Display Network), które docierają do ponad 90% użytkowników sieci. Sprawia to, że ma ona niemal nieograniczony dostęp i może być wykorzystywana we wszystkich krajach na świecie w różnych językach.

Wcześniej wspomnieliśmy, że do stworzenia reklamy graficznej niezbędne są umiejętności. Google ułatwia jednak to zadanie poprzez wykorzystanie wewnętrznego kreatora, dostępnego z poziomu panelu administratora. System samodzielnie tworzy reklamę po wgraniu odpowiednich zasobów graficznych i tekstowych, dopasowując jej format do danej witryny.

Specyfikacja takiej reklamy:

  • kwadrat/ prostokąt,
  • maksymalna waga to 5 MB,
  • tekst nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni,
  • wymagana ilość znaków to 30,
  • długi nagłówek może mieć maksymalnie 90 słów,
  • wymagana jest nazwa firmy.

Niestety wadą jest brak kontroli nad ostatecznym kształtem reklamy.

Sprawdź: Czym jest Cloudflare i jaki ma wpływ na SEO?

Słowo na koniec

Kampania reklamowa to podstawa dla witryn e-commerce. Stworzenie odpowiedniej nie jest łatwym zadaniem, bowiem wymaga wiedzy z zakresu SEO, ale także psychologii marketingu. Chodzi przecież o stworzenie ciekawej, nienachalnej kampanii, oferującej odbiorcom coś więcej aniżeli atrakcyjny produkt w przyjemnej cenie. Wiesz już, reklama graficzna co to jest. Wybierz więc jeden z jej rodzajów i zacznij dialog z klientami.

Aleksandra Pietrzak
Copywriter
Kuratorka w Muzeum Narodowym w Poznaniu, absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i Sztuki Współczesnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, kuratorka wystaw oraz autorka tekstów naukowych i popularno-naukowych. Miłośniczka sztuki, literatury współczesnej i podróży.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Wartość blogosfery
Wartość blogosfery
Blogi – niegdyś kojarzone wyłącznie z prywatnymi wpisami, dziś są strategią marketingową dla marek. Jak wykorzystać je jako narzędzie do zaznaczania obecności w sieci?
Jak zorganizować event, który się opłaca?
Jak zorganizować event, który się opłaca?
Event marketing to jeden z kluczowych elementów komunikacji marketingowej firmy. Jak zorganizować event, który przynosi zysk? O tym przeczytasz w tym artykule.
Kampanie Performance Max – jak korzystać?
Kampanie Performance Max – jak korzystać?
Dzięki kampanii Performance Max możesz korzystać z wszystkich zasobów Google Ads i zarządzać nimi z jednego miejsca. Jak ustawić kampanię? Wyjaśniamy!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie