Reklama na LinkedIn krok po kroku

Reklama na LinkedIn krok po kroku

Souvik Banerjee/unsplash.com

LinkedIn to portal społecznościowy, który w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. W 2021 roku miał przeszło 750 milionów użytkowników w ponad 200 krajach i regionach świata. Konto w tym serwisie ma około 4 miliony Polaków. Jego popularność to jeden z czynników, który powoduje, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się kampanie reklamowe na LinkedIn. Jakie możliwości daje pod tym względem ten portal społecznościowy?

Czy LinkedIn jest idealnym miejscem do reklamowania usług?

Kiedy myślimy o reklamie w serwisach społecznościowych, najczęściej przychodzi nam do głowy Facebook, który daje pod tym względem spore możliwości. Ponadto oferuje narzędzia, dzięki którym tworzenie kampanii nie przysparza większych problemów.

LinkedIn to serwis skierowany do profesjonalistów. Z badania Akademii Leona Koźmińskiego wynika, że aż 97% osób decyzyjnych, biorąc pod uwagę wszystkie branże, ma konto na tym portalu. To oznacza, że za jego pomocą można dotrzeć z przekazem do specjalistów zajmujących bardzo istotne dla procesu decyzyjnego stanowiska.

Dla wielu informacja ta może być zaskakująca, ale biorąc pod uwagę wszystkie popularne serwisy społecznościowe, LinkedIn okazuje się najskuteczniejszy pod względem generowania leadów. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Wpromote, strona ta odpowiadała w badaniu za 62% leadów uzyskanych w social media. Duży wpływ na ten wynik ma m.in. fakt, że korzystającymi z tych serwisów są osoby decyzyjne.

W każdym tygodniu 49 milionów użytkowników korzysta z LinkedIn w celu znalezienia pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że zdecydowana większość zarejestrowanych ma zatrudnienie, a reklama w LinkedIn umożliwia dotarcie zarówno do nich, jak i do szukających pracy.

Sprawdź: Jak reklamować się na Instagramie?

Reklama na LinkedIn krok po kroku

Korzystanie z możliwości reklam na LinkedIn nie jest tak popularne jak na Facebooku. Dzięki temu konkurencja w tym serwisie jest aktualnie mniejsza. Użytkownicy, którzy dotychczas korzystali z menedżera reklam FB, mogą być rozczarowani możliwościami tego narzędzia na LinkedIn. Jedną z istotniejszych wad prowadzenia tam kampanii jest wyższy koszt reklamy w serwisie.

Jak zatem przebiega tworzenie reklamy na LinkedIn? Aby ją skonfigurować, wystarczy posiadanie prywatnego konta w serwisie, a także założenie strony firmowej. W witrynie można też korzystać z płatnej subskrypcji – LinkedIn Premium, ale nie jest to wymagane, aby prowadzić kampanie.

Jeśli chcemy prowadzić działania reklamowe dotyczące naszej witryny, to musimy najpierw założyć stronę firmową na LinkedIn. W tym celu należy na górze strony kliknąć opcję “Praca”, a wtedy na dole listy opcji pojawi się “Utwórz stronę firmową+”. Następnie trzeba przejść przez proces konfiguracji – podobny jak w przypadku zakładania fanpage na Facebooku.

W przypadku gdy reklama ma dotyczyć strony na LinkedIn, której nie zakładaliśmy, musimy uzyskać uprawnienia. W przeciwnym razie nie uruchomimy kampanii. Aby to zrobić, osoba zarządzająca stroną musi wybrać “Narzędzia administracyjne”, a następnie “Administratorzy strony”. Admin wprowadza dane osoby, która ma uzyskać te uprawnienia i określa, jakie mają one być. Po tym kroku można już przejść do menedżera kampanii w LinkedIn, który obecnie jest dostępny pod adresem: https://www.linkedin.com/campaignmanager/new-advertiser. Pierwsze informacje, które należy dodać, to nazwa konta, waluta do rozliczeń (dostępna jest m.in. złotówka). Trzeba też podać stronę, której ma dotyczyć kampania reklamowa.

Jeśli chodzi o strukturę konta, to mamy w nim grupy kampanii, następnie kampanie, a na najniższym poziomie – reklamy. Po wyborze opcji tworzenia akcji należy podać cele. Mogą to być np. wizyty na stronie, generowanie leadów, ale dostępne są też inne.

W kolejnym kroku należy zdecydować, komu ma być prezentowana reklama, np. mieszkającym w danym mieście lub województwie. Trzeba też wybrać, w jakim języku jest prowadzona dana strona. LinkedIn na bieżąco wprowadza po kolejnych zmianach modyfikacje w statystykach widocznych obok ustawień. Widać wtedy, jakie jest grono odbiorców kampanii, a także, ile wynosi szacunkowy koszt akcji trwającej 30 dni. Tutaj widać, ile kosztuje reklama na LinkedIn.

W tym systemie reklamowym mamy duże możliwości pod względem bardzo dokładnego dopasowania przekazu do odbiorców. Do wyboru jest więcej opcji związanych z zawodem niż np. na Facebooku. Można też korzystać z selekcji negatywnej, tzn. wskazywać odbiorców, do których na pewno nie chcemy dotrzeć.

LinkedIn – formaty reklamowe i budżet

Następnie należy wybrać format reklamowy. Dostępne są następujące:

  • reklama tekstowa,
  • reklama z pojedynczym zdjęciem,
  • karuzela reklam graficznych,
  • reklama wideo,
  • reklama dla pozyskania obserwujących,
  • reklama Spotlight,
  • reklama oferty pracy,
  • reklama w wiadomości.

Kolejnym ważnym punktem jest ustawienie budżetu całkowitego i dziennego. Nie warto ograniczać się wyłącznie do całkowitej kwoty przeznaczonej na kampanię – należy ustalić również maksymalną kwotę na 24 h. Jeśli chodzi o kwestię sposobu ustalania stawek, to dobrym wyborem jest postawienie na automatyczne ustalanie stawek przez LinkedIn. Wtedy system będzie działać tak, aby maksymalizować osiągany cel. W przypadku dążenia do jak najlepszego wyniku pod względem konwersji konieczne jest dodanie na stronie kodu remarketingowego. W kolejnym kroku należy wprowadzić szczegóły dotyczące reklam. Oczywiście kampania nie rozpocznie się bez dodania karty kredytowej lub debetowej. W tym momencie nie ma możliwości korzystania z szybkich płatności online – środki będą automatycznie obciążać dodaną kartę. Po tym na koncie reklamowym LinkedIn pojawią się faktury za zrealizowane płatności.

Na pewno uwagę osób korzystających dotąd z reklamy na Facebooku zwracają wyższe koszty prowadzenia kampanii. W zależności od tego, do kogo jest kierowana, kliknięcie może kosztować kilkanaście złotych, a nawet więcej. Reklama na LinkedIn nie jest tania, ale charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem konwersji i pozwala dotrzeć do osób decyzyjnych.

Źródło: LinkedIn Sales Solutions/unsplash.com

Liczba profili firmowych na LinkedIn przekracza 59 mln. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ten serwis społecznościowy, aż 40% marketerów pracujących w branży B2B twierdzi, że serwis ten jest źródłem najwyższej jakości leadów. 93% specjalistów z tej branży wykorzystuje LinkedIn w ramach działań prowadzonych w social media. Te argumenty jasno wskazują, że jest to witryna, którą zdecydowanie warto brać pod uwagę w kampaniach kierowanych do B2B i nie tylko.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?

    Wirtualni influencerzy – czy czeka nas digitalowa rewolucja?

    Czy to możliwe, że obserwowany przez Ciebie influencer tak naprawdę... nie istnieje? Przeczytaj, jak AI przejmuje świat reklamy i dlaczego współpraca z robotem może Cię kosztować nawet 8500$.
    Wartość blogosfery

    Wartość blogosfery

    Blogi – niegdyś kojarzone wyłącznie z prywatnymi wpisami, dziś są strategią marketingową dla marek. Jak wykorzystać je jako narzędzie do zaznaczania obecności w sieci?
    10 porad na to, czego nie robić w mediach społecznościowych

    10 porad na to, czego nie robić w mediach społecznościowych

    Prowadzisz profil firmowy w mediach społecznościowych? Sprawdź, czy popełniasz któryś z tych błędów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę