DARMOWY AUDYT SEO

Reklama na LinkedIn krok po kroku

8 min czytania
Reklama na LinkedIn krok po kroku
Kategoria Marketing

Kampanie reklamowe na LinkedIn nie są tak popularne, jak te na Facebooku czy w Google Ads, jednak mogą być równie skuteczne. Niestety, ze względu na niedostateczną świadomość w tym obszarze, niewielu przedsiębiorców decyduje się wykorzystać ten kanał do celów marketingowych. A szkoda, bo drzemie w nim ogromny potencjał.

W tym artykule wyjaśniamy, na czym polega reklama w LinkedIn i jak ją stworzyć krok po kroku. Czytaj dalej! Być może to strategia idealna dla Ciebie?

Spis treści:

Reklama w LinkedIn – czy warto?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, z którego w Polsce korzysta prawie 5 milionów osób. Zainteresowanie jest coraz większe, jednak mimo wszystko jest to liczba kilka razy mniejsza niż w przypadku Facebooka. Wciąż jesteśmy daleko od wykorzystywania pełnego potencjału tego serwisu.

Mniejsza popularność jest w pewnym sensie zrozumiała. LinkedIn to platforma przeznaczona do nawiązywania kontaktów biznesowych, natomiast Facebook i inne media społecznościowe służą przede wszystkim do rozrywki czy też interakcji ze znajomymi. To jasne, że w pierwszym przypadku grupa zainteresowanych będzie znacznie mniejsza.

Największe zalety reklamy na LinkedIn

Można powiedzieć, że reklamy na LinkedIn mają w pewnym sensie przewagę nad reklamami utworzonymi na innych platformach. To dlatego, że w tym przypadku raczej wszyscy użytkownicy nastawieni są na nawiązywanie kontaktów biznesowych i skrupulatnie uzupełniają swoje dane, a także udostępniają inne przydatne informacje. Z całą pewnością pomaga to w precyzyjnym, skutecznym targetowaniu.

System pozwala określić nie tylko dane demograficzne odbiorców, ale i tytuł zawodowy, stanowisko, skalę działania firmy, a nawet liczbę jej pracowników czy przychody.

Inne zalety i korzyści reklamy na LinkedIn to:

  • mniejsza konkurencja (w porównaniu do Facebooka czy Instagrama),
  • szerokie możliwości (np. w kwestii wyboru formatu reklam),
  • wysoka skuteczność,
  • łatwe monitorowanie efektów.

Kto powinien inwestować w reklamy na LinkedIn?

Kampanie reklamowe na LinkedIn to potężne narzędzie marketingowe, jednak nie jest przeznaczone dla wszystkich. Nie każda firma, a nawet branża znajdzie tam swoją grupę docelową. LinkedIn to serwis przeznaczony do nawiązywania kontaktów biznesowych, a nie osobistych. Tam szuka się kontrahentów, pracowników i potencjalnych klientów, ale raczej w sektorze B2B.

Przykładowo możesz skierować reklamę wyłącznie do Menedżerów ds. księgowości.

Wybór targetu reklamy LinkedinLinkedIn

Sprawdź: Algorytmy Facebooka: czynniki, które powinieneś znać

LinkedIn – formaty reklamowe

Szeroki wybór formatów reklamowych to jedna z największych zalet systemu LinkedIn. Mnogość opcji pozwala przedsiębiorcom dopasować komunikat do grupy docelowej, ale również celu biznesowego. Inny format sprawdzi się przy poszukiwaniu kandydatów do pracy a inny przy generowaniu konwersji w witrynie.

Dostępne formaty w LinkedIn Ads.

Reklama z pojedynczym zdjęciem

To jeden z rodzajów treści sponsorowanej. Składa się z jednego pliku graficznego (zdjęcia, grafiki itp.), krótkiego tekstu, a także linku do witryny firmowej lub do landing page.

Reklama z pojedynczym zdjęciem wyświetla się na komputerach i urządzeniach mobilnych bezpośrednio w kanale informacji. Jej kreacja przypomina reklamy sponsorowane na Facebooku.

Reklama karuzelowa

Pozwala na wyświetlanie wielu plików graficznych w jednym formacie reklamy (w formie karuzeli). Każdy obraz może prowadzić do innego adresu URL, a w przypadku reklam z formularzem Lead Gen, pod grafikami znajduje się dodatkowo przycisk CTA, czyli wzywający do działania, interaktywny komunikat.

Reklama wideo

Składa się z klipu wideo, tytułu, krótkiego opisu oraz przycisku CTA. Film wykorzystany w reklamie może pochodzić z profilu na LinkedIn lub strony firmowej, ale także zostać przesłany w Menedżerze.

Według oficjalnych informacji dostępnych na stronie LinkedIn, reklamy wideo doskonale sprawdzają się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Jednak w praktyce najczęściej wykorzystywane są do przedstawienia case study czy zaprezentowania historii firmy.

Reklama tekstowa

Składa się z nagłówka, krótkiego tekstu i obrazu. Jej kreacja podobna jest do reklamy z pojedynczym zdjęciem, jednak różnicą jest to, że nie może być ona wyświetlana na urządzeniach mobilnych.

Taki format reklamy dostępny jest przy wyborze jednego z tych trzech celów:

  • Świadomość marki;
  • Wizyty w witrynie;
  • Konwersje w witrynie.

Reklama Spotlight

Należy do reklam dynamicznych, ponieważ jej kreacja wykorzystuje dane z profilu użytkownika (zdjęcie profilowe, stanowisko, nazwa firmy). To znaczy, że każdy odbiorcą widzi ją inaczej.

Reklama Spotlight wyświetla się tylko na komputerach mobilnych i przekierowuje użytkownika na wskazany przez reklamodawcę adres URL.

Reklamy ofert pracy

Spora część aktywności w serwisie LinkedIn związana jest z rekrutacją. Z tego powodu nie może tam zabraknąć formatów reklamowych, które promują oferty pracy.

Jest to rodzaj reklam dynamicznych, ponieważ pobierają dane użytkownika z jego profilu. Ich celem jest zachęcenie odbiorców do aplikowania na dane stanowisko.

Reklama dla pozyskania obserwujących

Przeznaczone są do zwiększania świadomości marki i zainteresowania wśród grupy docelowej. Ich kreacja ma zachęcać do zaobserwowania profilu firmowego na LinkedIn.

Mogą wyświetlać się zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych, a ich kreacja generowana jest automatycznie na podstawie danych dostępnych w profilach użytkowników.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Reklama na LinkedIn krok po kroku

Jak utworzyć reklamę na LinkedIn krok po kroku? Jeśli jeszcze nie masz konta reklamowego, w pierwszej kolejności musisz je utworzyć. Wejdź na swój profil LinkedIn i w prawym, górnym rogu ekranu kliknij Praca, a następnie Reklama.

Konieczne będzie wprowadzenie nazwy konta oraz określenie waluty, w jakiej rozliczane mają być reklamy. Opcjonalnie możesz też powiązać konto reklamowe ze swoim profilem LinkedIn. Nie jest to konieczne, ale przydaje się w niektórych typach kampanii.

Utworzenie konta reklamowego LinkedinLinkedIn

Kliknij Zapisz. Twoje konto reklamowe zostało utworzone. Za jego pomocą możesz tworzyć grupy kampanii, kampanie, a także śledzić ich statystyki.

Kliknij niebieski przycisk Utwórz i wybierz z listy opcję Grupa kampanii.

Wybór grupy kampaniiLinkedIn

Nadaj jej nazwę, zapisz ją, a następnie utwórz w niej pojedynczą kampanię.

Pierwszym krokiem konfiguracji jest wybór celu. Zastanów się, co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy na LinkedIn – zwiększyć ruch na stronie firmowej, poprawić współczynnik konwersji czy zbudować bazę leadów sprzedażowych? A może coś zupełnie innego? Pamiętaj, że nie wszystkie wymienione wcześniej formaty reklam dostępne są dla każdego celu kampanii.

Przykładowo reklama Spotlight nie jest dostępna dla celu Konwersje – Generowanie.

Wybór celu reklamy LinkedinLinkedIn

Gdy wybierzesz swój cel, nadchodzi czas na targetowanie, czyli określenie grupy odbiorców reklamy. Pierwszy etap to wybór lokalizacji oraz języka (pamiętaj, że chodzi o język ustawiony w profilach użytkowników).

Targetowanie reklamy na LinkedinLinkedIn

Następnie możesz przejść do bardziej szczegółowego targetowania. System pozwala na określenie m.in. danych demograficznych, wykształcenia, doświadczenia zawodowego, zainteresowań, a także branży, wielkości firmy, przychodów, liczby pracowników czy nawet ukończonego kierunku studiów.

Określanie danych targetowaniaLinkedIn

Możesz również wykluczyć niektóre osoby, a także skorzystać z utworzonych wcześniej list odbiorców.

Kolejny krok to wybór formatu reklamy. Dla celu Świadomość marki dostępne są takie opcje:

WykluczanieLinkedIn

Wybierz format najbardziej pasujący do Twojego celu i grupy docelowej.

Następnie ustal budżet dzienny lub całkowity oraz harmonogram wyświetlania reklam.

Ustalanie budżetu reklamy na LinkedinLinkedIn

Teraz wybierz strategię ustalania stawek.

Wybór strategii ustalania stawekLinkedIn

Jeśli wybierzesz opcję Ręczne określanie stawek, będziesz musiał wpisać kwotę, jaką chcesz maksymalnie przeznaczyć na działanie istotne w wybranym typie kampanii np. za kliknięcie.

Warto dodać, że system podpowiada, jakie stawki stosują inni reklamodawcy.

Podpowiedź systemu o stawkach konkurencjiLinkedIn

Ostatni etap to konfiguracja reklamy, czyli tworzenie kreacji. Możesz skorzystać z istniejących już treści lub dodać zupełnie nowe materiały. Następnie wystarczy tylko przejrzeć ustawienia i upewnić się, że wszystko zostało wprowadzone poprawnie. Jeśli tak – możesz uruchomić kampanię. Gotowe!

Sprawdź: Pozycjonowanie szkoły nauki jazdy

Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

Koszt reklamy na LinkedIn jest niestety dość wysoki w porównaniu do reklam na Facebooku czy w Google Ads. Oczywiście, tak jak w przypadku innych systemów, możesz samodzielnie ustalić budżet i stawkę, jednak trzeba pamiętać, że wyświetlanie reklam odbywa się na podstawie tzw. aukcji. To znaczy, że jeśli inni reklamodawcy zaproponują więcej, to ich reklamy będą miały pierwszeństwo.

Warto pamiętać, że system LinkedIn zwraca ogromną uwagę na jakość reklam (atrakcyjność, liczba reakcji pod postami, zaangażowane odbiorców, CTR itp.), a także przestrzeganie polityki.

Reklama na LinkedIn to dość spory wydatek (w porównaniu do reklam utworzonych w innych systemach), jednak charakteryzuje się dużą skutecznością. Wszystko dlatego, że użytkownikami serwisu są osoby nastawione na nawiązywanie biznesowych relacji. Jeśli szukasz kontrahentów czy potencjalnych klientów w sektorze B2B, warto zastanowić się nad inwestycją w LinkedIn Ads.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak zorganizować event, który się opłaca?
Jak zorganizować event, który się opłaca?
Event marketing to jeden z kluczowych elementów komunikacji marketingowej firmy. Jak zorganizować event, który przynosi zysk? O tym przeczytasz w tym artykule.
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
Szukasz najlepszego kanału komunikacji z klientem? Być może w Twojej branży okaże się nim e-mail marketing. Sprawdź, jak realizować go tak, by nie trafić do folderu ze SPAM-em.
Trendy w social mediach 2022
Trendy w social mediach 2022
Jesteś ciekawy co nowego w social mediach? Przeczytaj o trendach na 2022 rok!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę