Kampanie reklamowe na LinkedIn nie są tak popularne, jak te na Facebooku czy w Google Ads, jednak mogą być równie skuteczne. Niestety, ze względu na niedostateczną świadomość w tym obszarze, niewielu przedsiębiorców decyduje się wykorzystać ten kanał do celów marketingowych. A szkoda, bo drzemie w nim ogromny potencjał.
W tym artykule wyjaśniamy, na czym polega reklama w LinkedIn i jak ją stworzyć krok po kroku. Czytaj dalej! Być może to strategia idealna dla Ciebie?
LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, z którego w Polsce korzysta prawie 5 milionów osób. Zainteresowanie jest coraz większe, jednak mimo wszystko jest to liczba kilka razy mniejsza niż w przypadku Facebooka. Wciąż jesteśmy daleko od wykorzystywania pełnego potencjału tego serwisu.
Mniejsza popularność jest w pewnym sensie zrozumiała. LinkedIn to platforma przeznaczona do nawiązywania kontaktów biznesowych, natomiast Facebook i inne media społecznościowe służą przede wszystkim do rozrywki czy też interakcji ze znajomymi. To jasne, że w pierwszym przypadku grupa zainteresowanych będzie znacznie mniejsza.
Można powiedzieć, że reklamy na LinkedIn mają w pewnym sensie przewagę nad reklamami utworzonymi na innych platformach. To dlatego, że w tym przypadku raczej wszyscy użytkownicy nastawieni są na nawiązywanie kontaktów biznesowych i skrupulatnie uzupełniają swoje dane, a także udostępniają inne przydatne informacje. Z całą pewnością pomaga to w precyzyjnym, skutecznym targetowaniu.
System pozwala określić nie tylko dane demograficzne odbiorców, ale i tytuł zawodowy, stanowisko, skalę działania firmy, a nawet liczbę jej pracowników czy przychody.
Inne zalety i korzyści reklamy na LinkedIn to:
Kampanie reklamowe na LinkedIn to potężne narzędzie marketingowe, jednak nie jest przeznaczone dla wszystkich. Nie każda firma, a nawet branża znajdzie tam swoją grupę docelową. LinkedIn to serwis przeznaczony do nawiązywania kontaktów biznesowych, a nie osobistych. Tam szuka się kontrahentów, pracowników i potencjalnych klientów, ale raczej w sektorze B2B.
Przykładowo możesz skierować reklamę wyłącznie do Menedżerów ds. księgowości.
LinkedIn
Szeroki wybór formatów reklamowych to jedna z największych zalet systemu LinkedIn. Mnogość opcji pozwala przedsiębiorcom dopasować komunikat do grupy docelowej, ale również celu biznesowego. Inny format sprawdzi się przy poszukiwaniu kandydatów do pracy a inny przy generowaniu konwersji w witrynie.
Dostępne formaty w LinkedIn Ads.
To jeden z rodzajów treści sponsorowanej. Składa się z jednego pliku graficznego (zdjęcia, grafiki itp.), krótkiego tekstu, a także linku do witryny firmowej lub do landing page.
Reklama z pojedynczym zdjęciem wyświetla się na komputerach i urządzeniach mobilnych bezpośrednio w kanale informacji. Jej kreacja przypomina reklamy sponsorowane na Facebooku.
Pozwala na wyświetlanie wielu plików graficznych w jednym formacie reklamy (w formie karuzeli). Każdy obraz może prowadzić do innego adresu URL, a w przypadku reklam z formularzem Lead Gen, pod grafikami znajduje się dodatkowo przycisk CTA, czyli wzywający do działania, interaktywny komunikat.
Składa się z klipu wideo, tytułu, krótkiego opisu oraz przycisku CTA. Film wykorzystany w reklamie może pochodzić z profilu na LinkedIn lub strony firmowej, ale także zostać przesłany w Menedżerze.
Według oficjalnych informacji dostępnych na stronie LinkedIn, reklamy wideo doskonale sprawdzają się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Jednak w praktyce najczęściej wykorzystywane są do przedstawienia case study czy zaprezentowania historii firmy.
Składa się z nagłówka, krótkiego tekstu i obrazu. Jej kreacja podobna jest do reklamy z pojedynczym zdjęciem, jednak różnicą jest to, że nie może być ona wyświetlana na urządzeniach mobilnych.
Taki format reklamy dostępny jest przy wyborze jednego z tych trzech celów:
Należy do reklam dynamicznych, ponieważ jej kreacja wykorzystuje dane z profilu użytkownika (zdjęcie profilowe, stanowisko, nazwa firmy). To znaczy, że każdy odbiorcą widzi ją inaczej.
Reklama Spotlight wyświetla się tylko na komputerach mobilnych i przekierowuje użytkownika na wskazany przez reklamodawcę adres URL.
Spora część aktywności w serwisie LinkedIn związana jest z rekrutacją. Z tego powodu nie może tam zabraknąć formatów reklamowych, które promują oferty pracy.
Jest to rodzaj reklam dynamicznych, ponieważ pobierają dane użytkownika z jego profilu. Ich celem jest zachęcenie odbiorców do aplikowania na dane stanowisko.
Przeznaczone są do zwiększania świadomości marki i zainteresowania wśród grupy docelowej. Ich kreacja ma zachęcać do zaobserwowania profilu firmowego na LinkedIn.
Mogą wyświetlać się zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych, a ich kreacja generowana jest automatycznie na podstawie danych dostępnych w profilach użytkowników.
Jak utworzyć reklamę na LinkedIn krok po kroku? Jeśli jeszcze nie masz konta reklamowego, w pierwszej kolejności musisz je utworzyć. Wejdź na swój profil LinkedIn i w prawym, górnym rogu ekranu kliknij Praca, a następnie Reklama.
Konieczne będzie wprowadzenie nazwy konta oraz określenie waluty, w jakiej rozliczane mają być reklamy. Opcjonalnie możesz też powiązać konto reklamowe ze swoim profilem LinkedIn. Nie jest to konieczne, ale przydaje się w niektórych typach kampanii.
LinkedIn
Kliknij Zapisz. Twoje konto reklamowe zostało utworzone. Za jego pomocą możesz tworzyć grupy kampanii, kampanie, a także śledzić ich statystyki.
Kliknij niebieski przycisk Utwórz i wybierz z listy opcję Grupa kampanii.
LinkedIn
Nadaj jej nazwę, zapisz ją, a następnie utwórz w niej pojedynczą kampanię.
Pierwszym krokiem konfiguracji jest wybór celu. Zastanów się, co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy na LinkedIn – zwiększyć ruch na stronie firmowej, poprawić współczynnik konwersji czy zbudować bazę leadów sprzedażowych? A może coś zupełnie innego? Pamiętaj, że nie wszystkie wymienione wcześniej formaty reklam dostępne są dla każdego celu kampanii.
Przykładowo reklama Spotlight nie jest dostępna dla celu Konwersje – Generowanie.
LinkedIn
Gdy wybierzesz swój cel, nadchodzi czas na targetowanie, czyli określenie grupy odbiorców reklamy. Pierwszy etap to wybór lokalizacji oraz języka (pamiętaj, że chodzi o język ustawiony w profilach użytkowników).
LinkedIn
Następnie możesz przejść do bardziej szczegółowego targetowania. System pozwala na określenie m.in. danych demograficznych, wykształcenia, doświadczenia zawodowego, zainteresowań, a także branży, wielkości firmy, przychodów, liczby pracowników czy nawet ukończonego kierunku studiów.
LinkedIn
Możesz również wykluczyć niektóre osoby, a także skorzystać z utworzonych wcześniej list odbiorców.
Kolejny krok to wybór formatu reklamy. Dla celu Świadomość marki dostępne są takie opcje:
LinkedIn
Wybierz format najbardziej pasujący do Twojego celu i grupy docelowej.
Następnie ustal budżet dzienny lub całkowity oraz harmonogram wyświetlania reklam.
LinkedIn
Teraz wybierz strategię ustalania stawek.
LinkedIn
Jeśli wybierzesz opcję Ręczne określanie stawek, będziesz musiał wpisać kwotę, jaką chcesz maksymalnie przeznaczyć na działanie istotne w wybranym typie kampanii np. za kliknięcie.
Warto dodać, że system podpowiada, jakie stawki stosują inni reklamodawcy.
LinkedIn
Ostatni etap to konfiguracja reklamy, czyli tworzenie kreacji. Możesz skorzystać z istniejących już treści lub dodać zupełnie nowe materiały. Następnie wystarczy tylko przejrzeć ustawienia i upewnić się, że wszystko zostało wprowadzone poprawnie. Jeśli tak – możesz uruchomić kampanię. Gotowe!
Koszt reklamy na LinkedIn jest niestety dość wysoki w porównaniu do reklam na Facebooku czy w Google Ads. Oczywiście, tak jak w przypadku innych systemów, możesz samodzielnie ustalić budżet i stawkę, jednak trzeba pamiętać, że wyświetlanie reklam odbywa się na podstawie tzw. aukcji. To znaczy, że jeśli inni reklamodawcy zaproponują więcej, to ich reklamy będą miały pierwszeństwo.
Warto pamiętać, że system LinkedIn zwraca ogromną uwagę na jakość reklam (atrakcyjność, liczba reakcji pod postami, zaangażowane odbiorców, CTR itp.), a także przestrzeganie polityki.
Reklama na LinkedIn to dość spory wydatek (w porównaniu do reklam utworzonych w innych systemach), jednak charakteryzuje się dużą skutecznością. Wszystko dlatego, że użytkownikami serwisu są osoby nastawione na nawiązywanie biznesowych relacji. Jeśli szukasz kontrahentów czy potencjalnych klientów w sektorze B2B, warto zastanowić się nad inwestycją w LinkedIn Ads.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.